Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrBlonde
#280419
Hej , Jeg købte et LG C8 55" i power igår, og da jeg sidder og roder med det og nyder det flotte billede, opdager jeg, at der ude i siden er en blå pixel. Den lyser blå uanset hvad der er på skærmen. Det er ret generende på en mørk skærm. :( hvad kan man gøre ved det?

mvh JB
Brugeravatar
Af Pede8000
#280422
Det skal du da ikke bøvle med på et helt nyt produkt!
Jeg ville bede om en bytter (leveret).

Tag et billede af det og send til Power, så er jeg sikker på de tager action på sagen.
Af MrBlonde
#280424
Jeg skrev til POWER lige for lidt siden, og svaret var at jeg skulle ringe til LG support.

"Jeg kan se at der er tale om et LG TV, og vil derfor anbefale dig at du retter henvendelse til deres support, på telefon: 7879 6454
Deres medarbejdere er oplært i at yde support på deres specifikke produkter, og i tilfælde af at de vurdere at der skal ydes service på produktet, kan de også booke det "

så er vel det jeg gør..
Brugeravatar
Af Pede8000
#280426
Hmm, lyder lidt som ansvarsfraskrivelse.
Prøv det i første gang., men du har købt hos Power og ikke LG.

:-)
Af Basto
#280440
Bare lever det tilbage til butikken inden 14 dage og køb samme tv igen..
Det er da et besynderlig svar du har fået fra power.. Dybt godnat

Mvh
Af MrBlonde
#280445
tak for jeres svar. :)

jeg prøver at høre LG , men jeg er ret sikker på det er en hardware fejl som ikke lige kan trylles væk med en support samtale. Så jeg regner da med at power bytter det.
men uanset hvad LG siger , så har jeg vel stadig returretten osv, gider ikke se på den irriterende plet...

første tv i snart 10 år og så skal det naturligvis bøvle.. ;;)
Vedhæftede filer
blåpixel.jpg
blåpixel.jpg (288.62 KiB) Vist 1848 gange
Brugeravatar
Af DaneLaw
#280509
Medmindre det er en gene uden lige at levere det tilbage, bil, kasse med mere, så ville jeg også smække det i kassen igen og tage ned og aflevere / bytte det til et andet,.
Ville dog lige gøre to ting først, tage printeren og printe billedet ud og vedlægge, og hermed så forhandleren faktisk modtager infoen om det ikke bare skal flippes videre til en ny kunde og måske også lige smide en del af serienummeret op i denne tråd, hvor fx et tal er undladt med x.. så hvis forhandleren skulle være kynisk at sælge det igen, så var der et lille håb at køberen kunne finde infoen her om frækheden som er i spil og være markant bedre stillet..

Billede
Af MrBlonde
#281250
27.10.2018 har stadig ikke noget TV , servicen lader en del tilbage at ønske.
Efter afleveringen d.16.10 får jeg en mail om at det bliver forsinket.

her er forløbet på LG´s service side:
15-10-2018 16:09: Sag oprettet Indsend
15-10-2018 16:36: Kontaktoplysninger godkendt Indsend
16-10-2018 13:12: Vare afhentet af chauffør Indsend
17-10-2018 07:08: Vare afleveret på værksted af chauffør Indsend
17-10-2018 07:29: Vare indscannet på værksted Indsend
17-10-2018 10:55: Reparation igangværende Indsend
17-10-2018 10:56: Afventer reservedele. Forventes repareret den 24-10-2018 Indsend
23-10-2018 11:00: Afventer svar fra kunde/butik Indsend
24-10-2018 09:40: Afventer godkendelse fra producent (RMA nr. LG53667X) Indsend
24-10-2018 09:54: Service udført Indsend
24-10-2018 09:54: Vare afsendt fra værksted (Videresendt til RMA håndtering)

d. 26/10 chatter jeg med powers kundeservice som siger jeg kan køre til nærmeste power og ordne det.
Jeg tager i power og får så at vide at RMA afd ikke har fået besked fra service om det, og at jeg skal se bort fra den mail jeg har fået med alt det ovenstående info. Der ville nok gå et par hverdage så skulle de have fået besked, og så ville de give mig besked. Så kan jeg køre i power for 3 gang.. :-/
Brugeravatar
Af bbplayer
#281262
Kort,
de tog godt nok røven på dig der. Du køber og efter få dage, endda indenfor returretten, så de tilbyder dig ikke et nyt, fordi du ikke vil returnere/aflevere. Nu tror desværre den ret er væk, og du har indvilget og måske skulle du allerede nu bare oprette sagen hos forbrugerklagenævnet og komme videre, en ny skærm skulle ikke accepteres og beholdes med den defekt. Du har desværre snydt dig selv for hurtig ekspedering.
Af MrBlonde
#281264
jeg er ikke helt på hvad du mener?.. jeg får da et nyt TV men det har da taget unødvendigt lang tid med så dårlig kommunikation imellem service,RMA og power
Brugeravatar
Af bbplayer
#281271
Jeg forstår ikke? Du mener det er ok at vente unødvendig lang tid, når du skulle have fået det på dag 5 efter du havde købte skærmen og ikke 14 dage efter. Nå, håber da du har ret, at få en ny skærm fra Service gruppen og mulige defekter, som panelkanter dårligt limet osv, det håber jeg ikke du udsættes for, en anden bruger her, kom igennem det gang juks de lavede der, og nu var din skærm helt ny. Så ja, håber da du får en ny og ikke en rep. af den gamle.
Af gdane81
#281277
Godmorgen,

Vi har været samme procedure igennem med power to gange. Første gang med et helt nyt Philips tv, som havde en pixel fejl min vare bare rød. De sagde præcis det samme til mig, at jeg skulle tage fat i Philips service det var et Philips fjernsyn. Anden gang var det en Asus bærbar, som tilfældigvis også havde skærm problemer.
Begge gange prøver power at trække det i langdrag, og vi snakker flere måneder her. Hele tiden Blev aben smidt videre til enten infocare ( powers servicepartner) eller producenten, det endte med at jeg måtte true med forbrugerrådet, og så pludselig kunne de godt betale mig pengene tilbage.
Mit råd er at være hård ved dem, det er ikke din opgave at tage fat i LG det Er deres.

Jeg håber du får løst problemet hurtigst muligt, og til din tilfredshed og ikke til Deres.
God weekend