Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280472
Bare lige hvis i ikke har bemærket det, så ser det ud til at Android tv appen endelig har fået HDR. I hvert fald på Sony Android. Sad hertil formiddig så så en helt tilfældig video, da jeg bemærkede at der lige pludselig dukkede et HDR logo op i toppen af afspilleren..:-)

Når vi nu snakker Youtube appen....er jeg så den eneste som har problemer med at få den til at gå op i 4K? Skal siges jeg kører Wifi, men når jeg ser Amazon så har jeg ingen problemer med at få streamen op i 4K. Men i Yoube varierer det temmelig meget....nogle klips går det fint, mens andre vil den slet ikke gå op i 4K. Og ja...har tjekket at klippet har et 4K ikon..:-)
#280490
Hvordan ved man med sikkerhed, hvorledes Youtube appen viser "ægte" 4K HDR?

Og helt konkret, hvilke videoer på Youtube vises i 4K HDR?

Link, please...?
#280499
Torben Rasmussen skrev:Ingen 4K HDR på AF9. Hvilken Youtube version kører du med?

Jeg har i øvrigt også problemer med at få den til at låse i fuld 4K. Den vil meget gerne ned i 1440p.
Min app er version 2.04.05. Kan se at den har fået en update i sidste uge. Og ja...min låser også tit på 1440p.
#280500
Gromit skrev:Hvordan ved man med sikkerhed, hvorledes Youtube appen viser "ægte" 4K HDR?

Og helt konkret, hvilke videoer på Youtube vises i 4K HDR?

Link, please...?
Når det er 4K\HDR så vises det oppe i højre hjørne under afspilning. Der er både et ikon for 4K og et for HDR. Når man søger efter klip vil det i beskrivelsen af klippet være markeret med et 4K ikon, hvis det er.
#280530
altså når jeg ser en film downl.fra itunes, kommer der et popup vindue i nederste venstre hjørne
hvor der står HDR signal modtages. Det har jeg aldrig set på you tube, selvom der står 4kuhd på skærmen
#280533
karuso skrev:altså når jeg ser en film downl.fra itunes, kommer der et popup vindue i nederste venstre hjørne
hvor der står HDR signal modtages. Det har jeg aldrig set på you tube, selvom der står 4kuhd på skærmen
youtube app og video app er vel ikke det samme?

Kommer den popup, også frem i netflix på samme måde? Andre apps som kan afspille HDR?

Kan det ikke være specifik for video afspilleren du bruger.
#280543
Der kommer ikke nogen popup med HDR hvis det er HDR10. Kun ved Dolby Vision. HDR10 skal man ind i billedmenuen for at se. Skærmen skal dog gå kortvarigt i sort hvis den skifter til HDR og ligeledes når videoen stopper.