Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TVhjælp
#280408
Hej,

Jeg leder efter et TV til max 5000 kr med lav input lag.
Mit nuværende TV viser et ganske fint billede, men kan ikke trække konsol på det niveau som jeg kræver. Input-laggen er simpelthen alt for høj.

Jeg ved at jeg skal gå med kompromis med billedet ift. mit budget, men jeg håber nogle kan hjælpe her, da jeg føler det er umuligt at anskue TV'ers input lag når jeg læser specifikationerne på dem.

Hvad anbefaler I?

På forhånd tak!
Af Grandahl
#280456
Samsung NU7 serien er ofte på bud. 55" til omtrent 4500kr og 49 til 3999, de har nogle ok imput lag..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280458
bbplayer skrev:Måske kan denne hjælpe.

https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Samsung modeller har et 5 i enden på deres ie. 7005 i DK istedet for 0.
LG model burde passe
Sony er X900F = Dansk XF9000
Samsungs modelserier passer ikke med EU-versionerne. Det er ikke 0’et i enden, men selve modelserien, som er forkert. Så en 8000-model fra US er en 7000-model herhjemme. Derudover så har vi jo en tilsvarende liste
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1444728963
Brugeravatar
Af bbplayer
#280470
Torben Rasmussen skrev:
bbplayer skrev:Måske kan denne hjælpe.

https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Samsung modeller har et 5 i enden på deres ie. 7005 i DK istedet for 0.
LG model burde passe
Sony er X900F = Dansk XF9000
Samsungs modelserier passer ikke med EU-versionerne. Det er ikke 0’et i enden, men selve modelserien, som er forkert. Så en 8000-model fra US er en 7000-model herhjemme. Derudover så har vi jo en tilsvarende liste
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1444728963
Enter er jeg blind eller mangler BUDGET tv skærme, som i bevidst vælger fra??? Så min oprindelige link må være helt fin i dette tilfælde
Af Grandahl
#280480
Det er rigtigt at der bliver færre og færre budget skærme der bliver anmeldt her på siden, ved ikke om det er bevidst valg herfra, eller producenterne der ikke villige til at sende de skærme ud til test.

Linket er fint nok, men Torben påpeger jo også bare at Samsungs skærme ikke har de samme numre "oversøisk" som herhjemme ( 7000 vs 8000 )
Brugeravatar
Af bbplayer
#280484
Grandahl skrev:Det er rigtigt at der bliver færre og færre budget skærme der bliver anmeldt her på siden, ved ikke om det er bevidst valg herfra, eller producenterne der ikke villige til at sende de skærme ud til test.
Linken til den lokale test er fin bare ikke relevant, når der ikke er budget tv skærme på listen, så er det jo at forvirre trådstarter eller ligefrem lokke personen til at ville købe samsung fordi de dyre af dem ligger øverst her. Synes den anden liste har LG budget i toppen og flere i 1080p nede ved 11-13ms, det lyder da fint synes jeg på nye 2018 modeller.

Kan nu også se og læse, at andre læser har kommenteret på præcis den samme observation uden svar :) Så der er nok noget som kunne forbedres.
Måske en god ide at få brugere til at lave testen, som set i bitrate på streaming, så kan de vel lave en budget liste, som brugere selv afprøver og tester og rapporterer ind på, så listen kan fyldes med budget tv skærme og målinger.
Og så mangler listen at nævne om det er 720p(HD),1080p(FullHD) eller 4K(2160p) udover de forklarer det ikke er mange som bruger høje opløsninger, så er det godt at fremtidssikre, når man nu har 2014 med på listen. Så kan den også bruges i 2022 når man har ældre skærme fra 2018 og vil slå 4K lag op.
#280535
Det er ligesom Top Gear. De sjove tests er af de dyre modeller. Både mht læsning og mht udførelse. Vi er nødt til at tænke i reklame-indtægter og tests af de helt billige modeller er bare ikke lige så populære og tiltrækker færre læsere. Det samme gælder monitors, som også er røget i baggrunden.

Rtings er financieret af donationer og et samarbejde med Amazon. Vi er afhængige af klik.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280537
Torben Rasmussen skrev:De sjove tests er af de dyre modeller.
Som en klog mand engang sagde,

Det sjove i livet er ikke altid dyrt, og det virkelige liv er ikke altid sjovt.


Trådene synes jeg ofte taler sit eget sprog.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280542
Torben Rasmussen skrev:Du er velkommen til at slå dig løs i brugeranmeldelserne.

Jeg synes vore tests rammer de populære skærme ret godt.
Jeg vil da gerne gøre et forsøg på min sony skærm, når tiden er inde til sådan en vurdering og jeg har dannet mig et indtryk som er værd til en anmeldelse..
Af TVhjælp
#281108
Tusinde tak for hjælpen!
Jeg må ud og kapre mig et Samsung TV til en fornuftig slat penge når black friday rammer kan jeg mærke!