Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Sjøstrand
#280417
Hejsa. Min kammeret havde et 2017 Sony KD-65XE8505 som døde og så fik han et 2018 KD-65XF8505 i ombytter af Elgiganten.

Det lyder jo som en fin deal, men som jeg læser det, så har XF et ringere panel end XE... kan det være rigtigt? Og i så fald, skal man så godtage et sådan bytte?
Brugeravatar
Af bbplayer
#280439
Se det sådan, hvis du ikke har konkrete punkter at sidestille det med, udover en anmeldelse, så kommer du nok ikke langt.

Eller mener du noget andet her?
Af Martin Sjøstrand
#280446
bbplayer skrev:Se det sådan, hvis du ikke har konkrete punkter at sidestille det med, udover en anmeldelse, så kommer du nok ikke langt.

Eller mener du noget andet her?
Jamen er det ene ikke VA panel, og det andet IPS? Hvis det er det, så tænker jeg ikke man har fået en tilsvarende vare?
Brugeravatar
Af bbplayer
#280448
Martin Sjøstrand skrev:
bbplayer skrev:Se det sådan, hvis du ikke har konkrete punkter at sidestille det med, udover en anmeldelse, så kommer du nok ikke langt.

Eller mener du noget andet her?
Jamen er det ene ikke VA panel, og det andet IPS? Hvis det er det, så tænker jeg ikke man har fået en tilsvarende vare?
Så skal jeg stille dig det rigtige spørgsmål.

Hvorfra har du dokumentationen for at det anden panel er bedre som var i første skærm? Det må vel være mere end forum på nettet du bruger, som reference der? Det er og bliver en smagssag, ik?

Personligt ville jeg ikke acceptere det argument, tror heller ikke forbruger klagenævnet kan afgøre det på det argument.

Men enig, synd er din ven sidder med en producent som laver det trick i en nyere model, og du ikke mere har samme model, da panelet er skiftet med anden type, og serien lyder som den samme.

Skal nok lige tilføje, det er min holdning, og ikke ekspert viden på området, og jeg betragtede dette som en uformel udtalelse du fik fra service værksted, hvis de byttede til årets model og du sagde panel A er dårligere end panel B :)
Spørgsmålet er måske mere, om din ven ikke bare kan afvise den bytte handel og få omsat til det penge?
Af Grandahl
#280455
Er det en forrringelse spørger du om? Jamen det ville det være for mig, det er dog ikke alle der ville synes dette, og ligesom bbplayer siger, så er der nok ikke nogen fejl begået her i ombytningen, men jeg ville være træt af det.
Ville også prøve at pengene retur og købe et andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280459
Selvfølgelig kan panelvarianten være udslagsgivende for om noget er identisk. Kom jeg fra OLED ville jeg da heller ikke stille mig tilfreds med et VA LCD. Jeg ser ikke VA vs IPS som værende en markant anderledes debat.