Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#280425
Her fornyeligt købt sådan et Philips TV, som vores sekundære TV i dagligstuen. Jeg troede jeg kunne leve med lyden, når det nu ikke var vi skulle nyde de helt store filmoplevelser, men føj for en skefuld, hvor har det TV ringe lyd i forhold til det Pioneer, det erstattede. Der må en soundbar til, men hvilken skal man kigge efter, hvis den bare skal gi' go' lyd, uden nødvendigvis at supportere alle de forskellige film-standarder. Jeg går ud fra at den skal ha' en subwoofer og så vil jeg gerne ha' at den slukker og tænder automatisk og at lydstyrken kan styres fra TV-fjernbetjeningen. Jeg regner med at ville bruge 1000-3000kr på den.
Hvad kan I anbefale? Hvad har I?

P. F. Tak.
#280429
Som udgangspunkt skal man ikke købe en fladskærm pga lyden. En soundbar, eller endnu bedre et stereo/surround-anlæg, vil altid være en opgradering. Her på Flatpanels kan du finde adskillige tests af soundbars, prøv evt. at læse dem, men regn med at prisen bliver lidt højere end 1000 - 3000. Hifiklubben har en Sony HT-ZF9 soundbar med trådløs subwoofer og indbygget wifi som er glimrende. Den koster dog 4990,- Ellers kan du jo koble lyden til dit eksisterende anlæg, hvis ellers du har et, og det er muligt.
#280430
Jeg har et ok Onkyo/KEF surround anlæg i vores TV-stue, så jeg har egentlig bare brug for noget, der kan gi' en acceptabel lyd til dagligt TV, lidt Netflix og YouTube.

Tak for svar.