Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275777
Det er en anden snak, Torben.
Men det bliver konstant fremhævet at IPS paneler sucks med sort niveau.
Jeg vil påstå at VA paneler er endnu værre, så snart man bevæger sig lidt ud til siden for skærmen.

Derfor mener jeg at man også er nødt til at tage betragtningsvinklen til skærmen in mente, når man er i tvivl om hvilken skærm man bør vælge. Og så selvfølgelig hvor vigtig HDR delen er - men den kan jeg ikke rigtig sammenligne på mine skærme, da de som bekendt bruger 2 forskellige belysningsmetoder. Så det vil være lidt unfair.
Af JMA37
#280286
Nu er jeg også med i denne verden -

Har lige solgt min Sony KD65X8505B fra stuen og tænker om næste skærm skal være 75"

Jeg har været meget tilfreds med denne skærm og sidder med en afstand på 4 meter fra tvét

Er KD75XE8596 et godt bytte fra den gamle skærm? kan jo fåes til ca. kr. 11.000

Eller skal jeg kigger efter noget andet?

Bliver brugt til TV via Yousee og ellers film i MKV via AppleTV 4K

Har lige haft en LG 55" i 800 serien hjemme til test, men deres menu system er ikke lige mig.

Jeg har også overvejet en Philips 65-75" med Ambilight - men de Philips skærme jeg tidligere har testet, de har været meget langsomme i kanal skift og menu.

Kan også være man skal vente til Black-friday og håbe der kommer noget godt - måske en 65" Oled

Hvad ville I vælge? eller kigge efter

Magter ikke et dårligt tv :-)
#280287
Nu har du jo prøvet Philips skærmen, så ved du hvordan XE8596 er, de har samme CPU på Android og hastigheden lige så ringe, jeg er personligt ikke tilfreds men skifter dog ikke kanal for tit, kun når deres TV knap rammes alt for ofte :)
Jeg mener LG's WebOS var langt hurtigere og lettere at navigere med, dog undtaget deres guide, den er vist på kant med AndroidOS der.

Udover det, så er der vist ikke mange XE8596 tilbage, så du skal skynde dig hvis du ser en, prisen er da ikke dårligt, den har dog lige været nede i 8900,- hos power, de havde dog kun 3 skærme tilbage.

Da XE8596 i 75" har IPS panel, så får du gode syns vinkler fra sider men , hvad man kalder sort, kan på mørke aftentime virke grålige, det er dog oftest ved meget mørke scener du virkelig bider mærke i det, hvis det ikke er noget du lægger mærke til.

Hvis sport ikke er vigtig, så kan du jo kigge på Samsung skærme i 75", 7 og 8 Serien er med VA-panel og skulle give bedre billede hvis det alene er dit mål. Om du så kan bruge deres TizenOS er spørgsmålet.
#280348
lennon skrev:Hvis du både har Yousee boxen og Apple TV , så er TV’ets menusystem/smart TV da lidt ligegyldigt ? ?
Måske mener han Yousee kabeltv? Så er kanalskift jo på tv og ikke en boks :)