Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280288
Anmeldelsen af Apple HomePod i stereo-par er online. Der er Apples 360-højttaler med Airplay 2, support for tv-output fra Apple TV, Siri, HomeKit og automatisk rumkorrektion.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1539236011

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#280294
Jeg synes det fortjener at blive sagt. Fremragende og dybdegående anmeldelse!

Jeg har holdt lidt igen personligt med at kaste mig over HomePod, fordi jeg stadig lider lidt af mange års HiFi-nørderi, men som supplement til de store højtalere er jeg efterhånden overbevist.

Det eneste som mangler er et lidt tydeligere roadmap for, om der kommer surround, større højtalere osv. på sigt.
#280295
frugtkompot skrev:Jeg synes det fortjener at blive sagt. Fremragende og dybdegående anmeldelse!

Jeg har holdt lidt igen personligt med at kaste mig over HomePod, fordi jeg stadig lider lidt af mange års HiFi-nørderi, men som supplement til de store højtalere er jeg efterhånden overbevist.

Det eneste som mangler er et lidt tydeligere roadmap for, om der kommer surround, større højtalere osv. på sigt.
Mange tak. Jeg har dog også trukket den længe for at få bl.a. erfaringer med Airplay 2 med i testen. På musikdelen er HomePod ret habil, men man kan tydeligt mærke, at Apple stadig arbejder på tv-delen.

En detalje som jeg vist ikke fik med i testen ift. TV-lyd fra Apple TV er, at mellemsekvenser efter man har set et tv-program - f.eks. på DRTV når den foreslår et nyt program i slutningen - falder tilbage på HDMI-forbindelsen. Når et nyt program starter, så kører lyden igen ud via Airplay 2. Det samme sker på Netflix når trailere i brugerfladen starter og slutter. I løbet af betaperioden har Apple dog fjernet volumenindikatoren på tv-skærmen, når HomePod slår ind, hvilket har gjort skiftet mindre synligt. Det var faktisk løst i en af tvOS 12 betaerne, så jeg ved ikke hvorfor de tilbagerullede løsningen. Det er ting som disse, der vidner om, at de arbejder på sagen, men at musik-delen klart har været prioriteret i udviklingsarbejdet. Det virker i øvrigt stadig ikke i tvOS 12.1 betaen.

Grunden til at jeg laver løbende referencer til BeoLab 9 er fordi de pt. holder pause herhjemme. Vores datter har spottet diskanterne i toppen, så for at undgå, at de ikke trykkes ned, så står de på kontoret. Fra et helt personligt perspektiv vil jeg gerne have BeoLab 9 op i stuen igen, men vi beholder 2x HomePod herhjemme som musikløsning i mellemtiden. De bliver dog nok afkoblet fra TV'et og placeret et andet sted. Så må jeg vende tilbage til idéen om Airplay 2 lyd på tv'et senere. De gør sig heller ikke så godt visuelt på vores tv-bænk. Jeg er dog ret imponeret over, hvordan HomePod tilpasser sig rummet. I disse svære omgivelser kan BeoLab 9 faktisk godt blive lidt anstrengende at lytte på i længere perioder fordi lyden reflekterer rundt - men de spiller naturligvis stadig langt bedre.
Af DavidWebb
#280298
Glimrende og grundig anmeldelse. Det viser med tydelighed potentialet, men også frustrationerne.
Når det virker er det fedt...når det driller har man lyst til at kaste det ud af vinduet:-)

Noget nyt om B&O airplay2......de sagde efter sommer, så blev det i september....nu er der tavst?
#280308
Desværre intet nyt fra B&O om Airplay 2. Vi spurgte på IFA (hvor jeg havde forventet at se det), men de sagde bare, at det ikke nåede at blive i september. Jeg ved, at der er en offentlig beta i gang hos B&O-brugere, men jeg har ikke hørt, hvad seneste status er her. Jeg følger gerne op.
Af kena
#280319
Vil også lige takke for en fremragende test, der fint belyser hvordan den er i brug. Jeg er rigtig æblemand, så jeg havde håbet på at kunne bruge et par som tv- højttalere. I stedet bliver der nok en Sonos Beam. Den lyder ikke nær så godt til musik, men fungerer til gengæld problemløst med tv
Brugeravatar
Af hans123
#280329
En af den bedste test at læst

I giver rigtig god gennemgang af havd der er ok og mindre ok.

Tit er test lidt for tynde. Men denne er virkelig super.

Tak for det
#280337
Så længe må vi typisk ikke låne produkterne og så ville frekvensen af tests jo også blive noget lavere.

HomePods har Rasmus selv måtte punge ud for at få fingre i.
#280344
kena skrev:Vil også lige takke for en fremragende test, der fint belyser hvordan den er i brug. Jeg er rigtig æblemand, så jeg havde håbet på at kunne bruge et par som tv- højttalere. I stedet bliver der nok en Sonos Beam. Den lyder ikke nær så godt til musik, men fungerer til gengæld problemløst med tv
Lidt det samme her, men har droppet den tanke igen. Et er at det ikke fungerer super godt lige nu og lige nu har vi kun et Apple TV tilsluttet, men hvis knægten nu skulle ønske sig en PS4 i julegave, så er Homepods nok ikke den bedste løsning...
Af CSP
#280349
Længe ventet anmeldelse! ;)

Hvis i vil have HomePod til at spille højere ved film/tv på Apple tv så skal i bare ændre indstillingen fra surround til stereo, det er dolby's lyd codec der gør at lyden bliver lavere, hvilket folk der kender til debatten vedrørende Dolby kontra DTS' lydstyrke vil kunne nikke genkendende til. Ved at sætte Apple tv til at udsende lyden som stereo så bliver det konverteret til PCM ligesom når Apple tv spiller musik, derfor vil lydtrykket være det samme ved tv/film som ved musik.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8