Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kemce
#279727
Godaften folkens.
Jeg kan købe en E8 65” til 20.000kr i Tyskland og en E7 herop i Dk til 18700kr gennem en ven. Synes at E8 er faldet lidt i design dette år og fjernbetjening ser os billig ud. Hvad synes i jeg skal vælge E8 eller E7 ? Er den det resterende penge værd? På forhånd mange tak.
Af Turbo
#279732
E8 har en nyere og bedre billedmotor end E7 har. Til næsten samme pris, ville jeg vælge E8 uden tvivl.
Af Kemce
#279738
Tak for svar det os det jeg kunne læse mig frem til. Er tysk udgave E8 det samme som den man kan købe i Danmark? For prisforskellen er kæmpe?
Af Turbo
#279772
Det ved jeg ikke - men når du får det hjem og sætter det op i menuen, sætter du det bare til Dansk, så er den ged barberet.
Af Kemce
#279953
Købte mig E8 65” til 21.000kr det virkelig billigt derned. Saturn koster den os 2800 euro. Til jer der ee interesseret. :) det virkelig flot skærm. Ved i hvilken profil der er den mest korrekte med hensyn til farverne :)
Af tommy.jeppesen
#280014
Kemce skrev:Godaften folkens.
Jeg kan købe en E8 65” til 20.000kr i Tyskland og en E7 herop i Dk til 18700kr gennem en ven. Synes at E8 er faldet lidt i design dette år og fjernbetjening ser os billig ud. Hvad synes i jeg skal vælge E8 eller E7 ? Er den det resterende penge værd? På forhånd mange tak.
Hej.. umiddelbart koster LG E8 65- 2999 euro = 22400 kr.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280028
På det tidspunkt var det nok tilbud, som andre tilbud i Danmark, det er ikke første gang saturn.de har billige OLED.
Af Kemce
#280199
Nej den kostede 2999 euro, men tog derned og spurgte om det vil prismatche prisen på hvad det koster hos andre butikker rundt omkring tyskland, til 2600 euro, det vil de ikke helt men de gik med til 2800 euro :)
så tog jeg en med. Jeg gået fra en LG OLED B6 55'' til den her skærm. Der himmel og jord forskel synes jeg, farverne er mere korrekte og skarpheden er meget bedre.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280231
Den mest korrekte profil, er besøg af en kalibrerings ekspert, der er ingen perfekt korrekt profil på din skærm men du kan vælge det til. Ekspert day&night er nulstillet som standard, så du får ikke bedre billede af og vælge dem uden at disse sættes op hjemme hos dig.

Du kan prøve med instillingerne på nettet, rtings.com har sikkert nogle til E8 serien men igen, de er ikke personlige for dit panel. ie. folk kan blive grønne i ansigtet i visse situationer :)
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#280275
Og så skal det jo nævnes at E8 kontra E7 giver mulighed for en yderst omfattende kalibrering i form at den nye AutoCal 3D LUT, det er en langt mere omfattende og mere præcis kalibrering end hvad der hidtil har været mulig end ved “manuel” kalibrering.