Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#280238
bbplayer skrev:
wiso skrev:På computeren fungere det som det skal (vil gerne kunne se dem på tv'et, da det er en meget større oplevelse).
Som tidligere nævnt, brug Cast funktionen, den er i Chrome browser på PC, så kan du smide hele desktoppen over på din Sony skærm, og styre billederne som du allerede kender det på din PC.

Der er nok lidt forskelle i kvaliteten men det må du jo afgøre om du kan leve med.
Jeg har ikke nogen bærbar computer, kun en stationær, så det kan jeg ikke.
Af wiso
#280240
peterhansen1982 skrev:
wiso skrev:Det kan jeg simpelthen ikke overskue.

At det ikke fungere som jeg har sorteret dem nu, er virkelig elendigt! TV-delen er jeg glad for, men smart-tv delen er på flere punkter noget slemt lort på det tv!

Så at du ikke kan finde udaf at navngive gør det til et skod TV :s Du vil opleve det samme på mange pc apps. Vil du sikre rækkefølge er det ikke nok med kontinuerlig rækkefælge da mange læser som skrevet alt med 1 før eks. 2 så 1,10,100,11,111 alle vil komme før 2 da den læser første ciffer. så på med 0 foran alle filer og den vil læse i korrekt rækkefølge. :)
Så jeg skal bare sætte et nul foran dem alle?
Det giver ikke rigtig mening det du skriver. Jeg har fire andre albums med feriebilleder på samme USB stik. De er alle listet på samme måde som den der her ikke fungere. Og de vises alle (omkring 2000 billeder) i rigtig rækkefølge.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280241
wiso skrev:
bbplayer skrev:
wiso skrev:På computeren fungere det som det skal (vil gerne kunne se dem på tv'et, da det er en meget større oplevelse).
Som tidligere nævnt, brug Cast funktionen, den er i Chrome browser på PC, så kan du smide hele desktoppen over på din Sony skærm, og styre billederne som du allerede kender det på din PC.

Der er nok lidt forskelle i kvaliteten men det må du jo afgøre om du kan leve med.

Jeg har ikke nogen bærbar computer, kun en stationær, så det kan jeg ikke.
Hvorfor ikke? Cast funktionen er i browser, og har intet med maskine at gøre, så kom bare igang, du har Chromecast indbygget i tv, og du har en stationær, så no problem! du gør det bare.
Af wiso
#280244
bbplayer skrev: Hvorfor ikke? Cast funktionen er i browser, og har intet med maskine at gøre, så kom bare igang, du har Chromecast indbygget i tv, og du har en stationær, så no problem! du gør det bare.
Forstår ikke dette.
Hvordan kan man forbinde computer og TV, når der ikke er noget Vi-Fi i computeren?
Taler vi kabel er det udelukket. De to står i hver sin ende af huset.

Når det er sagt, vil jeg stadig gerne have dem på stikket sammen med de andre. Nå de øvrige albums fungere, burde dette også kunne (se de to indlæg herunder).
Senest rettet af wiso 10. okt 2018, 15:15, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#280245
wiso skrev:
peterhansen1982 skrev:
wiso skrev:Det kan jeg simpelthen ikke overskue.

At det ikke fungere som jeg har sorteret dem nu, er virkelig elendigt! TV-delen er jeg glad for, men smart-tv delen er på flere punkter noget slemt lort på det tv!

Så at du ikke kan finde udaf at navngive gør det til et skod TV :s Du vil opleve det samme på mange pc apps. Vil du sikre rækkefølge er det ikke nok med kontinuerlig rækkefælge da mange læser som skrevet alt med 1 før eks. 2 så 1,10,100,11,111 alle vil komme før 2 da den læser første ciffer. så på med 0 foran alle filer og den vil læse i korrekt rækkefølge. :)
Jeg har fire andre albums med feriebilleder på samme USB stik. De er alle listet på samme måde som den der her ikke fungere. Og de vises alle (omkring 2000 billeder) i rigtig rækkefølge.
Af wiso
#280246
Eneste forskel på disse ferierbilleder og dem fra de foregående ture (hvor sorteringen er lavet på samme måde og fungere) er, at de denne gang er taget dels med mit kamera, dels med mobilen. Så det MÅ have et eller andet med det at gøre ...
Brugeravatar
Af bbplayer
#280249
wiso skrev:
bbplayer skrev: Hvorfor ikke? Cast funktionen er i browser, og har intet med maskine at gøre, så kom bare igang, du har Chromecast indbygget i tv, og du har en stationær, så no problem! du gør det bare.
Forstår ikke dette.
Hvordan kan man forbinde computer og TV, når der ikke er noget Vi-Fi i computeren?
Taler vi kabel er det udelukket. De to står i hver sin ende af huset.

Når det er sagt, vil jeg stadig gerne have dem på stikket sammen med de andre. Nå de øvrige albums fungere, burde dette også kunne (se de to indlæg herunder).
Nå, så du kan godt, du vil bare ikke, hvorfor så sammenligne æbler og bananer? Du kan da ikke sige, det virker godt på pc men ikke vil bruge det, og så brokke dig over tv ikke gør som pc, fordi du ikke forstår, og du ikke vil bruge pc.

Du lyder ikke til at vide hvad Chromecast gør, så jeg vil lade det være op til andre at uddybe hvis de vil. Der er muligheder du ikke har afprøvet og du har sagt du ikke gider , så er det løb kørt.
#280251
Der kræves ikke Wifi for at caste. Din PC og dit TV er vel forbundet til samme router et sted - dvs. de deler samme centrale forbindelse.

NAS = Netværksharddisk. Hvis du ikke kender navnet, så har du næsten med garanti IKKE én :)
Af wiso
#280265
Torben Rasmussen skrev:Der kræves ikke Wifi for at caste. Din PC og dit TV er vel forbundet til samme router et sted - dvs. de deler samme centrale forbindelse.

NAS = Netværksharddisk. Hvis du ikke kender navnet, så har du næsten med garanti IKKE én :)
Ok. Tak.
Af wiso
#280266
bbplayer skrev:
wiso skrev:
bbplayer skrev: Hvorfor ikke? Cast funktionen er i browser, og har intet med maskine at gøre, så kom bare igang, du har Chromecast indbygget i tv, og du har en stationær, så no problem! du gør det bare.
Forstår ikke dette.
Hvordan kan man forbinde computer og TV, når der ikke er noget Vi-Fi i computeren?
Taler vi kabel er det udelukket. De to står i hver sin ende af huset.

Når det er sagt, vil jeg stadig gerne have dem på stikket sammen med de andre. Nå de øvrige albums fungere, burde dette også kunne (se de to indlæg herunder).
Nå, så du kan godt, du vil bare ikke, hvorfor så sammenligne æbler og bananer? Du kan da ikke sige, det virker godt på pc men ikke vil bruge det, og så brokke dig over tv ikke gør som pc, fordi du ikke forstår, og du ikke vil bruge pc.

Du lyder ikke til at vide hvad Chromecast gør, så jeg vil lade det være op til andre at uddybe hvis de vil. Der er muligheder du ikke har afprøvet og du har sagt du ikke gider , så er det løb kørt.
Det må du om.

Jeg vil gerne der fokuseres på dette (som jo fortæller det ikke har med døbning af filerne at gøre, hvilket er det spørgsmålet handlede om og som vi har beskæftiget os med...):


Jeg har fire andre albums med feriebilleder på samme USB stik. De er alle listet på samme måde som det der her ikke fungere. Og de vises alle (omkring 2000 billeder) i rigtig rækkefølge.

Eneste forskel på disse ferierbilleder og dem fra de foregående ture (hvor sorteringen er lavet på samme måde og fungere) er, at de denne gang er taget dels med mit kamera, dels med mobilen. Så det MÅ have et eller andet med det at gøre ...


Det er dette jeg gerne vil have opklaret.
Af wiso
#280282
Det er en besynderlig oplevelse. Først har jeg et fjernsyn til 4500 hvor billede visning fungere perfekt. Så køber jeg et til 8000 hvor det ikke gør. Det var ikke lige hvad jeg regnede med !!