Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#280179
Jeg har efter at have været ude at rejse lagt billederfra rejsen på et USB stik, så jeg kan se dem på fjernsynet.

Men billedvisningen / sorteringen på tv'et er det rene kaos. Jeg har givet dem numre fra 1 til 175. Alligevel viser den ikke alle billederne i den rækkefølge. En del af dem er placeret forkert.

Billederne er taget med både et almindeligt digital kamera og min mobil. Men der for mig at se tale om samme billedformat (JPG/JPEG). I fald det alligevel har at gøre med at de er taget med to kameraer: Det kan da ikke være rigtig den ikke lister dem op efter de navne man giver dem / i nummerorden? I så fald er det da virkelig noget møg ...
På computeren fungere det som det skal (vil gerne kunne se dem på tv'et, da det er en meget større oplevelse).

Hvad handler det om? Hvad gør jeg?

På forhånd tak.

PS. Jeg har andre album liggende på stikket. De ligger i korrekt rækkefølge. D.v.s. både og. For den starter med billedet med højeste nummer. Altså lister dem i omvendt rækkefølge, så man skal kigge dem bagfra for at se dem rigtigt!? (men i det mindste er de ikke rodet sammen).
Af wiso
#280195
Inden jeg døbte dem fra 1 til 175, havde de numre som dette. 20180909_072499 - og så op efter. Så har forsøgt både med de lange originale numre og nye ...
Af wiso
#280203
Det kan jeg simpelthen ikke overskue.

At det ikke fungere som jeg har sorteret dem nu, er virkelig elendigt! TV-delen er jeg glad for, men smart-tv delen er på flere punkter noget slemt lort på det tv!
Af lennon
#280204
Er selv hobby fotograf, og ejer Sonys A1 OLED . Og jeg er enig i, at mediedelen/billedfremviser er komplet håbløs . Det er forøvrigt ikke en del af Andoid smart-tv delen, men Sonys eget crap ! Jeg bruger istedet den i Apple-Tv når jeg ser jpeg billeder . Kan ikke svare dig på hvad der går galt mht sortering - måske den sorterer efter time-stamp, altså den rækkefølge du knipsede ?
Af wiso
#280205
lennon skrev:Er selv hobby fotograf, og ejer Sonys A1 OLED . Og jeg er enig i, at mediedelen/billedfremviser er komplet håbløs . Det er forøvrigt ikke en del af Andoid smart-tv delen, men Sonys eget crap ! Jeg bruger istedet den i Apple-Tv når jeg ser jpeg billeder.
Ok.

Har desværre ikke Apple tv.

lennon skrev:Kan ikke svare dig på hvad der går galt mht sortering - måske den sorterer efter time-stamp, altså den rækkefølge du knipsede ?
Nej, det er den rækkefølge de er nummereret i.
Af wiso
#280210
Er kommet til at tænke på man kan downloade apps Troede derfor jeg kunne installere en andne app til at se mine billeder på tv'et. Men der er jo intet. Det jeg kan finde er til alt muligt andet. Kan kun finde et par stykker der fungere som screen-shaver,. Er jo ikke det jeg skal bruge.

Kan man virkelig ikke hente en app til at se billeder med, i stedet for det Sony møg?
Syntes også det ser ud som om udvalget af apps på GooglePlay via tv'et kun er en brøkdel af det man har adgang til på telefonen.

Hjælp ... :-(
#280214
Du kan også caste billeder til den fra din telefon. Jeg er enig i, at billedappen er ret dårlig, men jeg synes måske nålen er lidt højt oppe i det røde felt over én app (video appen er dog lige så ringe, så måske to apps...).

Har du en NAS kan du også bruge Plex eller lignende.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280219
wiso skrev:På computeren fungere det som det skal (vil gerne kunne se dem på tv'et, da det er en meget større oplevelse).
Som tidligere nævnt, brug Cast funktionen, den er i Chrome browser på PC, så kan du smide hele desktoppen over på din Sony skærm, og styre billederne som du allerede kender det på din PC.

Der er nok lidt forskelle i kvaliteten men det må du jo afgøre om du kan leve med.
#280220
wiso skrev:Det kan jeg simpelthen ikke overskue.

At det ikke fungere som jeg har sorteret dem nu, er virkelig elendigt! TV-delen er jeg glad for, men smart-tv delen er på flere punkter noget slemt lort på det tv!

Så at du ikke kan finde udaf at navngive gør det til et skod TV :s Du vil opleve det samme på mange pc apps. Vil du sikre rækkefølge er det ikke nok med kontinuerlig rækkefælge da mange læser som skrevet alt med 1 før eks. 2 så 1,10,100,11,111 alle vil komme før 2 da den læser første ciffer. så på med 0 foran alle filer og den vil læse i korrekt rækkefølge. :)
Af wiso
#280237
Torben Rasmussen skrev:Du kan også caste billeder til den fra din telefon. Jeg er enig i, at billedappen er ret dårlig, men jeg synes måske nålen er lidt højt oppe i det røde felt over én app (video appen er dog lige så ringe, så måske to apps...).

Har du en NAS kan du også bruge Plex eller lignende.
NAS?