Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280130
Så kom der nyt i sagen. Power rykker for at der skal ske noget ved Service Center Gruppen og vil gerne have det løst hurtigst muligt, så de gør noget i hvert fald.

Har dog lige fået denne mail fra Service Center Gruppen:


“Hej
Gem folien.
Jeg vil prøve at sende en mand forbi og besigtige TV og så tager vi den videre derfra !”

Så nu må vi se hvad det bliver til. Er godt nok lidt træt af at det trækker ud på denne måde. Håber de så kan finde tid i denne uge, da jeg er væk hele næste uge pga. arbejde, men nu må vi se.
#280176
Så fik jeg mail fra Service Center Gruppen, de prøver nu at give skylden på fragtfirmaet. Selvom der ikke var skader på det folie der sad rundt om tv’et. Panelet sidder jo heller ikke helt tæt til alurammen, så det er jo klokkeklart en samlingsfejl fra værkstedet.

Jeg har været ude og fiske folie op fra skraldespanden, da de vil have den i forbindelse med reklamationen.

Kundechefen ved Service Center Gruppen synes ikke man rigtig kan se noget ud fra billederne de har modtaget(de samme som jeg har linket til herinde). Her er svaret fra ham:

“Hej


For at vi kan gøre krav gældende over for transportfirmaet eService
Skal transport folien/plombe gemmes som det også tydeligst står på
Tape/seddel som sidder på transport folien/plomben

Da det er svært at se noget på billeder vil jeg alligevel sende en tekniker forbi og
besigtige TV efter aftale Med Power”

Synes ærlig talt ikke det er et super serviceorienteret svar. Han svarer også kun en gang i døgnet, så svært at få aftalt hvornår de kommer og kigger på det. Det har han nemlig stadigvæk ikke givet svar på.
#280177
Gå tilbage til power og fortæl lidt om dine bekymringer og deres mindre gode argumenter, som du tidligere synes a give udtryk for at power godt kunne se. Det med at tale med dem direkte, det går aldrig godt, og lige meget hvem han skylder skylden på skal du ikke vente i uvished på grund af et mellemværende med dem og fragt selskab det må de selv afklare , du skal afklare det med power, og stiller de sig nu på bagben, så må du jo tage sagen til forbrugerklagenævnet, da du giver udtryk for de trækker sagen ud.
#280183
Ja det kan godt være det er den bedste ide. Det var i hvert fald ikke fragtmandens skyld, han var flink og professionel. Der var heller ingen huller i emballagen.

Afventer lige og ser om de ikke aftaler et tidspunkt med mig i morgen mht eftersynet. Men nu må vi se. Informerer i hvert fald Power om det, bare så de ikke ligger skylden over på deres fragtmand. Også så de ved hvilken “service” Service Center Gruppen giver.
#280385
Så havde jeg besøg af en tekniker fra Service Center Gruppen, han kunne godt se at de havde haft noget travlt på værkstedet.

Han var dog rigtig flink. Han havde heldigvis også et ekstra strømkabel med, så jeg i det mindste kunne få strøm på tv'et nu.

Han sagde at der skulle skiftes panel og aluramme rundt om, det var den eneste måde at få det til at slutte tæt. Derudover skulle begge bagpaneler skiftes. Han sagde at det er fordi bagpanelerne skal trykkes ind, i stedet for at skrues fast, og at det var derfor den var knækket.

Så i bund og grund skal alt udskiftes, på nær indmaden.

Nu er jeg bare ved at være ret træt af alt det her. Vi har kun et fjernsyn i hele huset og det er som sagt 5 uger vi har været foruden nu. Derfor må jeg nok erkende, jeg er lidt ved at have mistet tiltroen til Service Center Gruppen.

Havde i ladet dem forsætte med forsøge at fixe deres fejl, eller havde i sagt nu er det nok overfor Power?
#280392
Jo jeg skrev til power i går, da jeg stadigvæk ikke havde hørt fra SCG om hvornår de kunne komme ud. Så tog Power kontakt til dem og SCG kontaktede så mig efter lidt tid.

Men ja du har nok ret. Jeg skriver til Power.

Forstår bare ikke hvordan en tekniker med samme kan sige at så mange dele skal udskiftes, og det så alligevel har forladt deres værksted.
#280394
Når man holder fast i at dele kan skiftes, så er erstatningskravet jo væk, og de har X antal forsøg, vistnok iflg. nye regler til at rette på samme skade, og her er det vel et spørgsmål om det er samme skade, det er jo leveret tilbage ødelagt. Det må dit argument være, selvom den er hård at kalde det ødelagt.
edit: Man skal stadig tale pænt, selvom det er groft. :) Så kommer man nok længere.
#280398
Inden på Forbrugerstyrelsens hjemmeside står der: ''Hvis du(edit, værkstedet/forhandler) er erstatningsansvarlig, har kunden krav på at få udbetalt, hvad der svarer til varens værdi på skadetidspunktet, eller hvad det vil koste at få den repareret. Du kan i den situation ikke forlange, at du selv får lov til at reparere varen. Hvis varen er blevet skadet, har du ikke ret til at beholde den ødelagte vare, selvom kunden får udbetalt erstatning.''

Så har skrevet til Power jeg ikke ønsker SCG forsøger igen at fixe tv'et.

Taler og skriver også altid pænt til folk :)
#280510
Du kan normalt låne et TV i reperationsperioden fra det pågældende sted' hvis det er her skoen trykker men du kan prøve at spørge om det, men kva ovennævnte past så er det vel underordnet, og du vil gerne havde penge eller beholder du det nuværende?
Mere for at kunne tage stilling så man ikke undersøger muligheden, hvis det ikke er mangel af TV som nu er den bærende årsag..
#280691
Jeg vil i hvert fald ikke lade SCG få mulighed for at forsøge at reparere det igen.

Power har lige sendt mail hvor SCG har oplyst dem følgende:

“Jeg har talt med SCG i Fredags og sådan som de beskriver det, så er der en ridse på selve rammen som de ville kunne udbedre.

Men ellers er den skævhed der er i tætningen ikke anderledes end hvad der er forventeligt på modellen.”

Så selvom deres egen tekniker mente at stort set alt på nær elektronikken indvendigt skulle skiftes, så mener de pludselig kun det er alurammen der løber rundt om der skal skiftes.

Det firma bliver mere og mere useriøst. Jeg er rystet over hvordan de behandler kunder og håndterer det når de selv har fejlet.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22