Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#280157
Anmeldelsen af Philips OLED803 er online. Der er en af Philips 2018-modeller med 4K-opløsning, HDR, Ambilight og Android TV. Den har også fået twin-tuner og nyt design.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1539058135

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af mart198i
#280163
I skriver i anmeldelsen, at TV'et har understøttelse af HDR10+, men samtidig står der på minus siden (de opsamlende punkter), at TV'et ikke har understøttelse af Dolby Vision/HDR10+. Burde der ikke kun stå "Ingen Dolby Vision"?
Af Vasen
#280164
Øv med input lag, det er sku lidt i den høje ende ;;) Det er ellers et flot enkelt TV at se på.
Af Turbo
#280165
Jeg undre mig også over det som mart198i skriver, hvordan HDR10+ kan havne på minus listen.

Montering af foden kan jeg ikke se er noget problem som beskrevet i testen.
Da jeg monteret foden på mit LG, lagde jeg TV på sengen og skruede den på - er soveværelset for langt væk, så brug spisebordet, læg et tæppe - hvor svært kan det være?

At TV'et starter op på den port eller kanal det blev slukket ved, kan jeg heller ikke se et problem ved. Mit LG gør det samme.

Ellers fin test :thumbs up:
Brugeravatar
Af bbplayer
#280167
Jeg synes også anmeldelsen her er god, ikke alt for tit jeg har læst dem, nok mest Sony her på det sidste. Så lægger jeg mest mærke til at den nye remote de har opfundet, ikke er en succes historie, det er da synd, og ja, kan aldrig tro at man kan sige noget hurtigere end fingre vandre på en remote, så er det klart ikke en fordel ift. gammel tankegang.
Turbo skrev:At TV'et starter op på den port eller kanal det blev slukket ved, kan jeg heller ikke se et problem ved. Mit LG gør det samme.
Det gør Sony også, så skal vi vel se det trække ned på at alle tv platforme som anmeldes nu iflg. de anmeldelser her :) Det er nok en fejl, som den med HDR10+ er.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280169
Yes, der skal blot stå Dolby Vision. Vi ser DV som en mangel fordi der intet HDR10+ materiale er. Havde alt indhold eksisteret i både HDR10+ og DV, så var det lidt lige meget om skærmen havde det ene eller det andet format.

Det er muligt, at nogen (Turbo eksempelvis) ikke synes det er et problem at skulle tage en 65" skærmplade og vende ud i fri luft, men når man se på hvordan andre producenter har løst opgaven - enten vha. smart emballage eller smarte fødder - så er Philips altså bare bagefter. Jeg står helt afgjort ved min kritik af dette! Samsung har på flere af deres modeller både lavet emballagen så smart, at den kan bruges som "gribeflade" og/eller lavet fødder på en måde, så de bare lige snapper op i skærmen når du sætter den ned ovenpå dem.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#280207
Tak for endnu en velskrevet anmeldelse.

Det er mig en gåde hvorfor man vælger at have 2 HDMI indgange som ikke leverer fuld båndbredde til 4K HDR 4 60 Hz når skærmen har 4 indgange. Der kan både Philips, Sony og Panasonic lære noget af LG.

Philips tilgang til billedegengivelse har i mine øjne alle dage været noget alternativ, og fejlen med ISF profilerne lyder besynderligt.

Efter kalibrering i ISF SDR er afvigelsen på primær farve rød og sekundær farve gul højere end før kalibrering, er det grundet et mere korrekt mætningsforløb eller brugte i ikke CMS systemet ?

Grunden til mit spørgsmål er at mætningsforløbet 25-50-75% på f.eks rød ofte er svært, at få helt til at stå spot-on uden at 100% rød afviger lidt mere fra målet, men jeg mener helt klart at selve mætningsforløbet er vigtigere end den 100% mættede farve.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280212
Vi bruger ikke CMS til de grafer vi viser. De indstillinger vi publicerer er stadig nogen folk har mulighed for at foretage selv - hvidbalancen kan man til nød spotte hvorvidt mangler noget på en af primærfarverne. Du har ikke en chance for at rette i CMS selv. Så det er den normale kotume i anmeldelserne. Der kan rettes ind på sekundærfarver via CMS.

Vi har hørt, at manglen på fuld båndbredde muligvis er en bug i firmware, som kunne fikses. Det kunne dog også hænge sammen med chipsæt, da Sony har samme begrænsning - og begrænsningen er forsvundet med AF9 og ZF9, som har fået nyt chipsæt. Det er dog gisning.
Af StefanG
#280235
Endnu en godt test og fra jeres side :) , men det lyder sådan lidt trist, synes jeg :( Altså det at modellen fra i år er ikke bedre en den fra sidste år. Philips er ikke hvem som helst. Jo jeg ved de er blevet solgt og købt, men det er jo ikke alle der ved det. Det var sådan, en gang, at Philips var dem som leverede den største del af komponenterner til B&O!
Trist!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280252
Tjald skrev:Testede I, hvor aggressivt ABL opfører sig på modellen?
Vi har jo generelt ikke tal på ABL, men det var ikke mærkbart anderledes end eksempelvis LGs modeller. Skærmen var ret villig til at smide så meget lys ud den overhovedet kunne komme afsted med.
Brugeravatar
Af Pede8000
#280254
StefanG skrev:Endnu en godt test og fra jeres side :) , men det lyder sådan lidt trist, synes jeg :( Altså det at modellen fra i år er ikke bedre en den fra sidste år. Philips er ikke hvem som helst. Jo jeg ved de er blevet solgt og købt, men det er jo ikke alle der ved det. Det var sådan, en gang, at Philips var dem som leverede den største del af komponenterner til B&O!
Trist!
Altså, er det ikke lidt dramatisk at kalde det en trist anmeldelse. Det er jo et meget fint TV, der absolut indgår i mine overvejelser (65"). Det er marginalt dårligere bedømt end LG C8, tror det er 83 (LG) vs 82 (Philips) eller lignende.

Trist vil jeg ikke kalde det. :)
Af Grandahl
#280258
Anmeldelsen er ikke trist, men produktet virker da lidt sådan. Det er rigtig nok den kun er lidt bagefter på point til f.eks C8, men der blev der også trukket en del point fra grundet de ikke opdaterer deres smart tv. For mange er dette fuldstændig ligegyldigt, hvis det ikke var tilfældet vil forskellen være noget mere markant.

Men de mangler/manglende forbedringer der beskrives i anmeldelsen, vil da unægtelig gøre at man hurtigt vil se mod andre OLED tv, med mindre denne model ligger rigtig godt prismæssigt ift. konkurrenterne.
Brugeravatar
Af Pede8000
#280259
Jeg vil gøre det kort:
Billedekvalitet, hvis det er der du ser et problem:

Philips 94
LG C8 96.

Ikke trist i min optik, nærmest lidt marginalt.
Hvorfor er du altid efter Philips? :D