Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#279783
Makaus skrev:Ja 1080 med 4k versionen.

Men man har indtil for nylig ikke kunne afspille Ultra HD streams fra ViaPlay på Apple TV, så fik man bare noget information smidt i hoved, i stedet for streamen.

Forhåbentlig er det fordi de er ved at åbne op for andet end Chromecast Ultra og Edge.
Det ville dælme være lækkert da. Hvordan søger man efter de kampe?
Kunne være interessant t se kvalitet ift yousee kabel
Af Makaus
#279785
Det er lidt forskelligt hvor de popper op henne, på forsiden og under sport siden. Men de er ALTID at finde hvis du går under sport og vælger en dag nede i bunden, så står de sammen med alle de andre streams, på siden med klokkeslæt.

Kvalitetmæssigt er det så lækkert endelig at have 1080p med 50hz/fps, i stedet for det 25hz/fps fra kabel-tv.

Personligt synes jeg det står meget skarpere end mit tv-signal, om det er de flere opdateringer der gør det, skal jeg ikke kunne sige.
Af katbird
#279842
bromberg skrev:Men får de sin egen fane eller hvordan kendes de? Jeg har aldrig haft viaplay sport derfor jeg spørger.:)
Du kan finde eventuelle UHD udsendelser i den almindelige tv-guide/oversigt på ATV4.
Normalt sendes alle F1 løb og et par kampe fra CL og PL hver uge i UHD.
Billede
Vedhæftede filer
308723CA-0084-472F-BEAE-2A34FE6DB68C.jpeg
308723CA-0084-472F-BEAE-2A34FE6DB68C.jpeg (291.21 KiB) Vist 2536 gange
Af katbird
#279843
Makaus skrev:Det er lidt forskelligt hvor de popper op henne, på forsiden og under sport siden. Men de er ALTID at finde hvis du går under sport og vælger en dag nede i bunden, så står de sammen med alle de andre streams, på siden med klokkeslæt.

Kvalitetmæssigt er det så lækkert endelig at have 1080p med 50hz/fps, i stedet for det 25hz/fps fra kabel-tv.

Personligt synes jeg det står meget skarpere end mit tv-signal, om det er de flere opdateringer der gør det, skal jeg ikke kunne sige.
Det er ihvertfald lidt bedre kvalitet end de normale 5Mbps Viaplay Sport streamer i .
Hvis man vælger “UHD” udgaven på ATV4 sker det med ca 7,5Mbps..
Billede
Vedhæftede filer
BC8B645F-5259-4C76-BFAC-2E4D18A8C5A7.jpeg
BC8B645F-5259-4C76-BFAC-2E4D18A8C5A7.jpeg (177.65 KiB) Vist 2536 gange
Senest rettet af katbird 22. jul 2019, 16:41, rettet i alt 2 gange.
Af kamikazedk
#279890
Mon ikke det er et spørgsmål om tid, før de åbner op for reel 4K? Der er vel ingen tekniske begrænsninger på AppleTV'en, og de har jo allerede 4K-sport via Chromecast.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#279895
katbird skrev:Billede
katbird: Jeg tillod mig at henvise til din måling ovenfor ovre i tråden om bitrater (viewtopic.php?f=25&t=42010&p=279894#p279894). Det er interessant, at Viaplay Sport kan fås i højere bitrate og 1080p med dette trick.

Jeg har aftalt med trådstarter Gyzzo, at linker til bitrate-tråden fra vores topmenu, og at Gyzzo løbende opdateret tabellen i første indlæg, så lad os endelig holde den kørende. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#280284
Der begynder at tegne sig et billede af, at Apples lancering af videotjeneste bliver en totrinsraket. Først bliver noget indhold tilgængeligt gratis i 'TV' app'en og først senere lancerer Apple en egentlig abonnementstjeneste i stil med Netflix. Man kunne vel nok forestille sig, at Apple bruger en model, hvor de første par afsnit af en serie er gratis for at få folk med på idéen. TV app'en skal vel nok binde Apples eget indhold sammen med indhold fra andre tjenester i en og samme elegante brugerflade. Så får Apple den kontrol, som de normalvis søger.

Det er jo super, når 'TV' app'en ikke findes i Danmark... (og nej, jeg stopper aldrig med at brokke mig over, at svenskerne fik den først! :D )

Apple vil angiveligt tilbyde egne tv-serier gratis via 'TV' app

PS: Kilderne siger, at en opfrisket TV app præsenteres i starten af 2019.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 103