Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#279762
Peter Pan skrev:Den nye overskrift dækker bedre over, hvad der skrives om på tråd.
____________________________________________________________________________
Ja, den passer sikkert bedre til det, DU skriver om.
Men så er det jo bare gammel vin på ny flaske.
Det ender med, at der her står det samme som på de øvrige Peter Pan-tråde rundt omkring.
Det er jo nemt bare at kopiere indlæggene fra det ene forum til det andet.
For nemt - måske?
Men ok - vi ved jo, at du går ind for genbrug :p

Hvad med om tråden bare hed: Er du til B&O, så.....

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279764
@ Millemis
Jeg mener overskriften blev relevandt da vi begyndte at skrive om LG's TV.
Selv om LG's TV paneler leveres i en B&O kasse, er det ikke 100% B&O.
Bestemt noget andet end da Bang & Olufsen indkøbte Samsungs paneler
til f.eks mit BV fjernsyn, som de selv producerede i Struer.

Debat om TV, lydsystemer, soundbars, surround, og Hi-Fi. dækker stadig fint trådens emner.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279771
December 2007 modtog jeg BeoVision MKIII FULL HD, uden det øvrige tilbehør som
jeg jo allerede havde fra BV Mk II. Jeg have indset at HDMI og BeoSystem 3 ville
jeg få mere glæde af i fremtiden, hvad jeg bestemt også har, da det stadig køre fint.

Priser på BeoVision 7-40" Full HD + tilbehør.

Billede

Billede

BV. Mk II blev solgt uden tilbehør i en privat handel, efter 18 mdr. og indbragte 40.000 kr.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279806
Millemis skrev:Der er da ikke meget genanvendelse ved at have sin gamle
BV Avant 32” stående i kælderen (som Peter Pan har).
@ Millemis
Det ved man aldrig. Jeg har mange års sommerferie rejser på S-VHS bånd. Det
ender måske med BV Avant 32” skal med på plegehjemmet, så jeg der kan sidde
og mindes gamle dage. Avant 32” har jo indbygget VHS video optager/ afspiller. :)

Billede
Ellers har jeg her to andre muligheder for at afspille VHS-kassetter.
Senest rettet af Peter Pan 3. okt 2018, 23:45, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#279807
Peter Pan skrev:@ Millemis
Jeg mener overskriften blev relevandt da vi begyndte at skrive om LG's TV.
Selv om LG's TV paneler leveres i en B&O kasse, er det ikke 100% B&O.
Bestemt noget andet end da Bang & Olufsen indkøbte Samsungs paneler
til f.eks mit BV fjernsyn, som de selv producerede i Struer.

Debat om TV, lydsystemer, soundbars, surround, og Hi-Fi. dækker stadig fint trådens emner.
Der er ikke noget, der er 100% B&O - og det har der aldrig været.
B&O har taget de komponenter, de mente at have behov for....
....og lavet det, de ville tilbyde folk.
Derfor er der ingen grund til at nævne det i trådnavnet.
Med mindre du mener, at produkter fra B&O ikke er nok og må suppleres/erstattes af non-B&O-produkter......hvilket jo også altid har været din definition - og din mission.

Jeg mener - man supplerer med non-B&O/3.parts-produkter dér, hvor det er nødvendigt.
F.eks med en bluray-spille eller en ATV-boks osv.
Dette har i årevis været B&O’s egen politik - og dertil har de skabt deres PUC-bibliotek, så man kan betjene disse add-ons som alt andet.....med B&O’s remote.

Titlen ‘Er du til B&O, så....’ er rigeligt til en tråd, der primært beskæftiger sig med B&O-produkter.
Her kan sagtens diskuteres B&O’s Eclipse Sound Center vs diverse soundbarer - bare som eksempel.

En anden tråd kunne jo hedde ‘Flash Peter Pan’s old-school B&O’ - dér kunne du så komme med dine hadeindlæg <B Dér ville jeg så ikke deltage O_O

Iøvrigt er jeg overbevist om, at du kender et BV Eclipse alt, alt for lidt til at kunne sige, at det ikke er
et 100% B&O-produkt. Adskillige brugere oplever det som et sådant!

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279810
God morgen til endnu en dejlig dag.
Millemis skrev:Der er IKKE noget, der er 100% B&O - og det har der aldrig været.
B&O har taget de komponenter, de mente at have behov for....
Den vil jeg lade stå allene, og fortsætte med B&O nostalgi, = produkter
som jeg betragter som 100% B&O, og som også er en af mange årsagen
til jeg siden min første BeoMaster 4400 år 1976 og BeoVision LX 2800 TV
år 1987, har lagt rigtigt mange penge hos B&O.

Så mange penge at Millemis har kunne køre 'fri hjul', og handle hos f.eks
Best Buy = med landets største udvalg af brugt B&O. Måske også hans gamle
Beomaster 4500 produceret fra 1989 til 1992, er købt som brugt. Men BM 4500
er vel efter MM's mening heller ikke mere 100 % B&O, end hans BeoPlay V1/
og hans BV Avant fra 2014, samlet i Czech, og købt brugt.
#279811
Et par noter fra B&O-regnskabet for Q1 2018/2018 regnskabsåret, som er sendt ud her til morgen:

- Revenue in the Staged product category was DKK 207 million against DKK 250 million last year. Despite the persistently strong performance by BeoVision Eclipse, revenue declined compared to last year, when the BeoVision Eclipse and BeoLab 50 launches had a positive effect.
- The revenue growth is expected to be driven mainly by the On-the-go and the Flexible Living product categories. In the Staged product category innovative and progressive products such as the BeoSound Shape are expected to grow, while products such as stereo speakers and TVs will decline.

Det lyder som om, at Eclipse sælger fint, men omsætning for TV forventes at falde. Der er ingen specifikke kommentarer vedr. Horizon og Avant NG.

Tal for fordelingen imellem produktkategorierne, herunder TV, som jeg brugte i den tidligere artikel ( https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1531382519 ), ser heller ikke umiddelbart ud til at være inkluderet i kvartalsregnskaberne længere. Måske i årsregnskabet - vi får se.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279816
@ Rasmus
Klart at salget af BeoVision Eclipse vil falde i 2018 / 2019, når både Eclipse
(LG's panel) og Sound Center er version 2017. Men det undre mig at B&O
også forventer at salg stereohøjttalere vil falde fremover. :((
Brugeravatar
Af Millemis
#279820
Peter Pan skrev:God morgen til endnu en dejlig dag.
Millemis skrev:Der er IKKE noget, der er 100% B&O - og det har der aldrig været.
B&O har taget de komponenter, de mente at have behov for....
Den vil jeg lade stå allene, og fortsætte med B&O nostalgi, = produkter
som jeg betragter som 100% B&O,
Det gør du så bare.
Og jeg var blåøjet nok til at håbe på, at denne (nye) tråd kunne udvikle sig til andet end blot nostalgi - ikke dit problem, men mit.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279826
Peter Pan skrev:God morgen til endnu en dejlig dag.
Millemis skrev:Der er IKKE noget, der er 100% B&O - og det har der aldrig været.
B&O har taget de komponenter, de mente at have behov for....
Den vil jeg lade stå allene, og fortsætte med B&O nostalgi, = produkter
som jeg betragter som 100% B&O, og som også er en af mange årsagen
til jeg siden min første BeoMaster 4400 år 1976 og BeoVision LX 2800 TV
år 1987, har lagt rigtigt mange penge hos B&O.

Så mange penge at Millemis har kunne køre 'fri hjul', og handle hos f.eks
Best Buy = med landets største udvalg af brugt B&O. Måske også hans gamle
Beomaster 4500 produceret fra 1989 til 1992, er købt som brugt. Men BM 4500
er vel efter MM's mening heller ikke mere 100 % B&O, end hans BeoPlay V1/
og hans BV Avant fra 2014, samlet i Czech, og købt brugt.
@ Millemis du fik da ikke hele citatet med :p
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279827
Peter Pan skrev:@ Rasmus
Klart at salget af BeoVision Eclipse vil falde i 2018 / 2019, når både Eclipse
(LG's panel) og Sound Center er version 2017. Men det undre mig at B&O
også forventer at salg stereohøjttalere vil falde fremover. :((
Af mikaelb
#279829
Hej,

Lidt om mine overvejelser om min seneste opgradering af mit B&O setup, i forlængelse af SoundCenter og 100% B&O elller ej.

Først lidt historie: Jeg blev smittet i 80'erne hvor mit første B&O setup blev en brugt Beomaster 4400 med 2 nye RL140.
På master siden har dette været vejen gennem tiden Beomaster 4400 -> Beomaster 5500 -> BeoSound 3000 -> BeoSound 5 -> BeoSound Core.
På lydsiden har de primære stereo højtalere gennem tiden været: RL140 (holdt længe) -> Beolab 8000 -> BeoLab 9 (8000 degraderet til baghøjtalere).
Og ikke mindst på billedsiden: MX3000 -> MX7000 -> Beovision Avant 28 -> BeoVision 7-40 -> BeoVision 7-55 -> Eclipse 65

Mit setup før opgradering var: BV 7-55 med 7.4 center, BL 9 højre/vester, BL8000 bag og BL 2 Sub. BeoSound 5 med link til BL4000 i andet rum, og link til MX4200 i tredie rum.

Skulle jeg så opgradere min 7-55 til non B&O skærm med mine 5.1 B&O højtalere. Fandt ud af det kunne gøres med f,eks en LG C7 koblet til en Surround forstærker via Arc og fra Surround forstærkerens pre.out via adapter stik og trigger stik til BeoLab'erne. Eller bare beholde det fantastiske 7-55 (Eclipse endnu ikke annonceret).

Setuppet med skærm via Arc til Surround forstærker, skulle kunne gemmes helt væk og styres med skærmens fjernbetjening. Kunne dog se for mig der skulle trækkes en del kabler. Var mest til denne løsning da jeg gerne ville opgradere til 4K.

Efter annonceringen af Eclipse opgav jeg den blandede løsning, og bad om et trade-in tilbud på et Eclipse 65.

Glædede mig meget til 4K, men det der på billedsiden har imponeret mig mest er 4K HDR indhold fra Youtube og især Netflix. På lydsiden må jeg sige at SoundCenter er fantastisk. Som min B&O pusher sagde "Godt du havde så mange B&O højtalere i forvejen ellers ville jeg få svært ved at sælge dig andet en baghøjtalere".

Nyder dette setup til fulde. Har lavet en ekstra lydprofil hvor jeg har placeret en stol 2 meter fra skærmen og målt op med tommestok. Så når jeg er alene rykker jeg helt tæt på og ser noget Netflix DolbyVision indhold. Eller Xbox One HDR spil. Eller via CromeCast Ultra.

Billede
Billede
/Mikael
Vedhæftede filer
20181004_114906.jpg
20181004_114906.jpg (370.5 KiB) Vist 2429 gange
20181004_115356.jpg
20181004_115356.jpg (595.69 KiB) Vist 2429 gange
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 326