Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279792
Så blev mit tv leveret tilbage af en meget flink chauffør. Det har været savnet i den måned det nu ca. har været væk.

Desværre er resultatet ikke super imponerende. For det første kan jeg ikke få tændt tv'et og se panelet, da de har glemt at sende strømstikket med retur. Det nye panel er endvidere sat lidt skævt ind i selve alurammen. Derudover slutter bagpanelet nu ikke længere tæt. I højre side er det endda en lille smule flækket. Derudover er der kommet småridser og samlingen på alurammen, der løber rundt om tv er ikke specielt flot lavet i venstre side af bunden.

Jeg orker godt nok slet ikke, hvis jeg skal til at være foruden tv'et igen i en længere periode, men på den anden side synes jeg heller ikke resultatet er specielt flot lavet.

Jeg har uploadet billeder i det her album og prøvet at beskrive fejlene ved hvert billeder. Brug zoom funktionen, det gør det noget nemmere at se. Specielt det billeder der viser at panelet ikke slutter tæt op til alurammen.

Her er link til album: https://www.flickr.com/gp/161154779@N02/0x1Z7W

Havde i taget til takke med det, for ikke at have mere bøvl med at skulle have det på værksted igen?
#279793
Uhhh, havde jeg ikke allerede grædt, så..... Den er den godt nok i sørgelig tilstand der, hvis det er hvad de mener er pænt afleveret og problemet er væk ;(

Kan man sige, jeg føler med dig her, det er en unødvendig kamp om at få skærmen ordnet, og så få den tilbage med flere fejl end den blev indleveret med.
#279799
Tag kampen igen.. Det ligner noget der er løgn, det er da grotesk. Send billederne til butikken. Så må de vurdere om de syntes den service. De betaler. For hos reparatøren er. Pengene. Værd når. De. Behandler kunders ting på den. Måde.det er da en start..

Mvh Michael
Senest rettet af Basto 3. okt 2018, 21:51, rettet i alt 1 gang.
#279815
Hejsa
Det ligner næsten en smartphone der har været tabt. Buler, ridser i hjørnet og på rammen, beslag slået skævt. Det har da været tabt. Under ingen omstændigheder skal det gå ubemærket hen. Firmaet må jo være komplet ligeglade med kunderne, når sådan noget her kan ske.
Jeg bliver sgi harm over det, og håber du får en kæmpe kompensation for din tålmodighed.
Vh Ole.
#279828
Tag dog og ring til http://www.servicecentergruppen.dk/
Hvis der vitterlig er opstået sådanne skader, under deres håndtering bør der lyde et ramaskrig i deres retning.
Kan være at de besidder lidt integritet og melder tilbage efter at havde rådført sig med de ansatte der hånterede dette TV, at ja der skete desværre det og det og kan nikke genkendende, selvom det ville være under al kritik at erkendelsen skal komme på efterbevilling...
og det ville heller ikke komme bag på mig' hvis de muligvis lige laver en grad for neutralt tjek ved ankomst af kundens TV.. evt via billeder eller lign., og med det i hånden kan du vise det sort på hvidt "standen" ved ankomst, for ovennævnte er jo ikke holdbart hvis det er opstået under deres håndtering..
Senest rettet af DaneLaw 4. okt 2018, 12:28, rettet i alt 1 gang.
#279830
Synes ikke det er nogen særlig god ide at kontakte det værksted, for det har man som kunde, intet med at gøre, det er forhandler som bærer ansvaret, og begynder man at blande sig, så opstår der måske en tvist og så har man rodet sig ind i noget som man ikke skulle.

Så herfra, bare hold dig til power, mener jeg.
#279841
Bbplayer: Det er også Power jeg holder kontakten til. De virker meget forståelige synes jeg. De skrev de ville finde en løsning hurtigst muligt.

Ole: det er korrekt at panel og rammen er lidt skæv i forhold til hinanden, men jeg tror det er beskyttelsestapen på ydersiden du forveksler med ridser. Jeg havde ikke pillet det af inden billedet, for at vise det lige var ankommet hjem til mig :)

Men ved ikke hvad der er sket derhenne på værkstedet. Man kan i korte træk følge hvad de laver i ens sag på deres hjemmeside. De skrev at de havde bestilt nyt panel, pga det første panel var defekt. Måske der også er sket noget der :)

Danelaw: Ja man kan håbe de tager billeder. Ellers tog jeg selv nogle dagen før det blev hentet. Men de er måske ikke detaljeret nok. Men man kan da se på dem at bagpanelet ikke fejlede noget i hvert fald :)
#279845
Godt at du har taget nogle billeder på forhånd, selvom det bestemt ikke er nemt at få detaljegraden med, når man ikke aner hvad del af TVet de har i sinde at kuldejle.

Sad lige og kiggede på et af billederne.. er det her plastik/alukanten som har fået et tryk16 eller er det hjørnefolie og det primært er afstanden fra panel til kanten som virker lidt abnormal stor.?
Billede

btw de sorte platikpaneler, kan du trykke dem ind så de klikker på plads?.. de kan ofte give sig under transport og popper ud af deres clickmekanisme når tingene flekser, fx kørsel, håndtering med mere..
#279850
Det er beskyttelsesfolien der stadigvæk sidder på kanten. Som der også står i beskrivelsen af billedet, så er det at afstanden er noget større henne i hjørnet ind inde mod midten. I det andet hjørnet sidder panelet mere op mod alurammen, så der ikke er luft i mellem. Tror måske de har haft svært ved at få det til at passe ordenligt. Det er måske også derfor samlingen af alukanten i bunden er blevet så grim.

Mht bagpanelet har jeg ikke tænkt mig selv, at give mig i kast med at prøve at fixe det. Tænk hvis den lille revne der er kommet i den ene side bliver større i forsøget på at trykke dem på plads? Eller at jeg laver anden skade på det?
#279853
Det er en go ide. Med billeder, da jeg fik leveret mit Fjernsyn tog jeg også billeder af kassen inden jeg. Åbnede den, nogle kan syntes det er hysterisk , men Åhh hvor er de gode at ha hvis man kommer ud for sådan noget her

Mvh Michael
#279857
Ja lige præcis. Nu er billedet som DaneLaw har sat ind i tråden jo også forstørret op, men der kan man se at der åbent helt om til indersiden af bagpanelet, så tænker da også at hvis der førhen kunne komme fluer ind, så må der være endnu større risiko for det nu. Men jeg ved selvfølgelig ikke noget rent teknisk om et tv.

Det ligner dog måske de har haft en eller anden genstand inde mod indersiden af hjørnet i rammen, for at få det gamle panel ud og det har så trykket alurammen ganske lidt, så det nu gaber en lille smule mellem panel og ramme?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22