Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af miversen10
#279536
Tak for svaret.
Jeg har lige fundet et "midlertidigt" billede indtil jeg får taget nogle af min egen skærm i næste uge. Det er fra et tysk forum som jeg googlede mig til, inden jeg købte den.
Der er åbenbart flere der har samme problem, jeg kan dog ikke tysk :) så brugte google-translate.

Jeg synes dog, at "lommelygterne" i min egen skærm er noget voldsommere end disse billede

Er der nogle der har noget kendskab eller info om dette problem?

http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-9744.html <tysk forum.
Vedhæftede filer
billede af lommelygte lys.
billede af lommelygte lys.
billede.jpg (3.41 KiB) Vist 2168 gange
#279552
Det er baggrundsbelysningen, som lyser op og det skyldes sandsynligvis, at der er for højt et tryk på de mange lag i panelet i ét punkt, så det er blevet klemt lidt for meget sammen. Der skal ikke så meget til før belysningen bliver inhomogen, så det er en af de ting man enten må acceptere eller bytte sig ud af.
Af miversen10
#279561
Torben Rasmussen skrev:Det er baggrundsbelysningen, som lyser op og det skyldes sandsynligvis, at der er for højt et tryk på de mange lag i panelet i ét punkt, så det er blevet klemt lidt for meget sammen. Der skal ikke så meget til før belysningen bliver inhomogen, så det er en af de ting man enten må acceptere eller bytte sig ud af.
Tak for svaret Torben. Hvis det er muligt at få samme skærm uden "et for højt tryk" vil jeg da helt sikkert forsøge at få en anden model? For det er meget tydeligt i mørke scener. Min 75x85c havde slet ikke det problem.
Håber ham den anden på forummet som har købt skærmen ser min besked - så vil jeg prøve at få ham til at teste hans og sammenligne de to skærme..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#279583
Det er i høj grad individuelt fra skærm til skærm. Du kan lige så vel få en model der er endnu værre.