Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279056
Beckham: Ja det er Servicecenter Gruppen. I starten var det et andet firma Power brugte, men nu er det skiftet over til Servicecenter Gruppen fordi det er dem Samsung bruger.

Jeg har det nok lidt som dig Michael, ville være nervøs for hvordan det var blevet behandlet inden det kom i min varetægt.
#279234
reptilen skrev:Det kan jeg også godt forstå. Det var nok også mest rettet mod Ekelund, der har fået et tv der er brugt og har ældre produktionsdato end det han selv havde oprindeligt :) men det var da så lidt :)
Tænker jeg skulle have gjort set lige efter så

Men kan godt ærgre mig lidt da driftstimer stadig er ubekendt
#279239
Vil nu bestemt ikke mene det er for sent. Du gjorde dem jo endda bekendt med det da du modtog, men de afviste dig. Synes du skulle sende linket til dem og forhøre dig om de stadigvæk mener du ikke har ret til nyt tv i stedet for det brugte du modtog.

SCG har også skrevet at det er displayet der bliver skiftet ved mit tv. Er faktisk imponeret over at de kan skaffe et display fra en 2016 model. Er der en måde man kan sikre sig at det er et ubrugt og rigtigt panel de sætter i?
#279252
Man kan også bide hånden af disse selskaber og i en grad så det kan betale sig for dem, at spille endnu mere hardball.
Når man kaster et blik på normen i andre lande, så skal vi altså prise os lykkelige for at de overhovedet gider at lytte til tordenfluer på ældre produkter, og ikke mindst med en afgørelse i bagen fra forbrugerklagenævnet som klart redegør for en præmis af inden 6 måneder, som disse forhandlerkæder nemt kan begynde at bruge som rettesnor, -og som det jo også virkede til at Samsung forsøgte at læne sig op af i første ombæring og som jeg kritiserede.

De her frem og tilbage afhentninger er bestemt ikke billige,, vi taler adskillige tusind for transport, samt mandetimer til undersøgelse og udskiftning, foruden udgiften forbundet med reserverdele.

Har i denne tråd selv rost Sony igen og igen for at de tager ansvar for gamle produkter kva nogle få tordenfluer i et produkt der er er tæt på 2 år siden handlet, især når andre producenter afviser tiksvarende.

- og i det eksempel hvis man har fået udbedret et ældre TV som havde nogle få tordenfluer, og fået det igen og alt virker perfekt.. så er det måske ikke nødvendigt at man hopper og danser for at få dem til at hente det igen, alene fprdi man vil havde et splinternyt, eller bare forsøger at presse dem så meget på udgifterne, at de kaster håndklædet i ringen og giver ens penge tilbage 'da man nu hellere vil havde fx et OLED.

ja ja jeg ved godt det er corporate og de skal bare ned med nakken' de har mange penge og den danske forsmået gænge , og vi er i Danmark og de skal skamriddes efter laveste fællesnæver' og ofte i en grad hvor sund fornuft er sat i skammekrogen, men så bliver resultatet jo hurtigt ligesom i andre lande, hvor det kan betale sig for disse selskaber at trumfe forbrugeren og istedet forgylde nogle kyniske advokater i retssalen, fremfor at tage et givent ansvar og finde en balance som giver mening for begge parter..

Når jeg ser på normen kva tordenfluer i andre lande og på ældre produkter så er det god stil at de overhovedet udbedre, især på ældre produkter.
(kva nyt eller sub 6 måneder' er det selvfølgelig logik for burhøns)
LCD-TV har desværre en sandwich struktur og muligheden for at kryb kan kravle ind, især hvis man opmagasinere eller TVet står under uhumske forhold som i et sommerhus etc, også derfor er det svært at konkludere over en bred kam.
#279254
Det er på ingen måde fordi nogen bare skal ned med nakken. Jeg er da bestemt også glad for mit problem bliver løst, men må erkende at det havde jeg også forvente. Det tog jo også lidt skriver frem og tilbage inden de gav sig ;)

Det er alligevel nogen penge man investerer i sådan en skærm, så synes jeg ikke det er meget at forvente, at den ikke er behæftet med en fejl inden for de første 2 år, så længe man behandler den som man skal :)
#279258
Nu ej møntet på dig, men i overordnet henseende, at man skal være taknemmelig for at vi på vores kanter møder nogle imødekommende forhandlere, da det langt fra er givet i andre tilsvarende lande..
og som jeg skrev tidligere, så er det jo ikke et spil yatzy som lå til grund for Samsungs afvisning og som bbplayer også var inde på så kan du ikke bare konkludere tordnefluer på et gammelt TV tæt på 2 år som en fjernsynsdefekt når det er LCD, som dommen fra forbrugerklagenævnet også kommer ind på..
og hvor man måtte hyre en ekspert til at tjekke om der vitterlig var panelfejl i selve strukturen, og som eksperten mente i ovenævnte dom og her har tiden noget at sige, og nok også derfor at Samsung siger "det her er dine tordenfluer ej vores" da de bruger tiden som argument for at de ikke var der da det blev solgt..

Så kan man begynde at argumentere at LCDs kontruktion i sig selv' er en TV defekt' hvis der kan komme tordenfluer ind, men her har der været flere afgørelser som har omhandlet at sådan er det nu engang ved LCDs sandwich struktur.

Men som nævnt, jo herligt og god stil fr Power' at de endelig gav sig og nu hælper med at udskifte på dit Samsung TV og et TV som vist sang på sidst vers kva 2 års reklamation.. :)

Her er der en god video fra 0.38 som viser hvor mange lag sådanne nutidige LCD TV ofte besidder bare i indmaden og før det yderste skærmpanel og hvorfor LCD i sin nuværende sanwich-struktur meget vel er en død dino. https://youtu.be/ICVmbZPhaKE?t=38s
#279260
Det er korrekt at ved den sag der er tilgængelig på forbrug.dk, der er tordenfluerne kommet ind i tv'et inden der var gået seks måneder. Men det der bliver lagt vægt på fra den sagkyndige er følgende: ''Det er den sagkyndiges vurdering, at det er overvejende sandsynligt, at pletterne, som den sagkyndige antager, er tordenfluer, er kommet ind i tv’et, fordi forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og det egentlige LCD-panel ikke er tæt. Ifølge den sagkyndige er forseglingen ved samling af skærmen ikke udført korrekt.''

Det der så skulle vurderes i min sag i forhold til denne er, hvorvidt jeg selv har været skyld i fejlen på tv'et, som medfører at tordenfluer kan komme ind. Altså hvis jeg f.eks havde tabt det og der var kommet en revne hvor diverse dyr kunne kravle ind ad, eller som du selv er inde på, hvis jeg havde opbevaret den under dårlige forhold, som en våd kælder eller andet. I mit tilfælde har det dog ikke så meget som en skramme og er blevet behandlet fuldstændig som det skal. Derfor burde tiden ikke være afgørende, så længe det er inden for de 2 år som vi har reklamationsret i her i Danmark. Så kan det godt være vi er bedre stillet end forbrugere fra andre lande, det skal jeg ikke kunne sige, jeg har ikke sat mig ind i hvordan deres lovgivning er.

Men ja, som nævnt dejligt at det bliver fixet nu. Den ene flue var trods alt relativt stor og fyldte omkring 10-15 pixels og kunne ses på 4 meters afstand ved almindeligt tv-kiggeri, når det ikke var alt for mørkt det der blev vist på tv'et :)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22