Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dami4200
#266080
Efter at have hængt mit PUS8102 på væggen, måtte jeg konstantere at strømstikket stikker 2-3cm længere bagud end TV'et. Det er ret irriterende, at TV'et hænger skævt.

Hvad har i andre gjort for at afhælpe dette problem?

Billede
Af dami4200
#271193
Jeg har for nyligt opdateret mit PUS8102 med nyeste software, og nu døjer jeg med at lyden på mit AppleTV / Sonos er ude af sync. Det er super irriterende.

Derudover har jeg fået et popup i nederste venstre hjørne om at mine højtalere er deaktiveret (pga. Sonos soundbar)

Er der andre som har samme udfordringer efter opdateringen?
Af Mortensen63
#279078
Jeg overvejer dette TV men så lige dami's indlæg med at stikket gør at tv'et hænger skævt hvis det bliver hængt op på væggen.. Er der andre der har det problem?
Af AllanHvass
#292377
Hej,
Har netop fået mit 65PUS8102 for to dage siden - kr. 8999 i Bilka er nu en ret god pris. Det skulle erstatte mit suveræne 65PUS7601 som havde et fremragende billede, men desværre gik i stykker 1 uge efter garanti udløb... - heldigvis erstattet af forsikringen.

Til at starte var jeg noget utilfreds med billedkvaliteten sammenlignet med 7601, og indstillinger fra det fjernsyn kan overhovedet ikke genbruges, de to skærme kræver voldsomt forskellige indstillinger. Havde meget svært ved at finde indstillinger som bare var hæderlige - især meget DSE og dårlige sorte/grå nuancer var problemet.
Men så faldt jeg over denne gode tråd om 65PUS8102 kalibrering: http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-12000-2.html . Kan stærkt anbefale de indstillinger som brugeren MysterY deler i sit indlæg fra 31. aug. 2018, bruger disse med små justeringer og er nu på en kvalitet i samme niveau som med 7601 TVet. Der er i øvrigt en række god diskussioner omkring 8102 er indstillet til alt får baggrundsbelysning som standard (hvilket ulogisk kaldes Kontrast i Philips menu indstilling), og mange andre gode diskussioner om diverse indstillinger.
Håber andre kan bruge disse indstillinger også, og hører gerne om nogen som synes de har en bedre tuning - går meget efter samme billed smag som MysterY kan jeg se dog.
Hilsen
Allan
Af AllanHvass
#292448
Efter lidt mere test har jeg i forhold til MysterY's indstillinger valgt at køre med endnu lavere kontrast=30, da jeg synes at lysniveau ellers var for højt, og sat gamma=+1, for at fjerne et tyndt mælkeagtigt skær. Derudover bruger jeg Dynamisk Kontrast=Minimum, selv om det fagligt nok er forkert, men synes det gør billedet lidt mere levende.

Med disse indstillinger vil jeg sige at TVet nu står endnu bedre end mit PUS7601 gjorde.
Af dami4200
#292456
Tak for linket og indstillinger Allan.

Har du evt mulighed for at uploade et billede, som viser billedet på dit tv?
Kan se, at der er ret stort uenighed om indstillinger på PUS8201 afhængigt af hvilket forum man kigger på
Af AllanHvass
#292709
Hej - ved ikke lige hvordan man uploader fotos her på siden? Noget bestemt slags foto, som du gerne vil se - de fleste still billeder siger dog ikke så meget.
Har gået med gamma=+2 nu, +1 var alligevel i underkanten.
Har faktisk ikke fundet nogen andre debat tråde med indstillinger diskuteret for PUS8102, så hvis du har set andre må du gerne dele et par links. Der er bestemt meget uenighed i den debat tråd jeg har delt, med nogle indlæg gående i stik modsat retning mht. at sætte især kontrast og farve niveau meget højt, det ser i mine øjne totalt forkert ud. Derudover mener jeg de individuelle farve korrektioner som MysterY deler rammer meget tættere på "naturlige" farver, end de andre indstillinger som typisk går med Varm eller Naturlig farve toner, hvilket igen for mig ser ret forkert ud og meget langt fra billedet på mit hedengangne PUS7601.
Men ellers er det naturligvis at prøve selv, og se om man synes setupet er godt. For mig er det langt bedre end noget andet jeg har set.
Af JakobKjelds
#293391
Mange tak for dem. De giver et glimrende billede.

Bildeinstellung: ISF Tag/Nacht
Farbe: 46
Kontrast: 40 (HDR Content auf 100)
Schärfe: 2 (3 bei HDR)
Helligkeit: 60 (bei NVidia GPU und RGB Voll 57)
Farboptimierung: Aus

Farbtemperatur: Personalisiert
Rot-Weißwert: 115
Grün-Weißwert: 126
Blau-Weißwert: 127
Rot-Schwarzwert: 3
Grün-Schwarzwert: 0
Blau-Schwarzwert: -3

ISF-Settings:
-> NTSC-Farbton
Rot: 1
Gelb: -1
Grün: -8
Zyan: -1
Blau: 0
Magenta: 0

->Sättigung:
Rot: 0
Gelb: 3
Grün: -2
Zyan: -2
Blau: 0
Magenta: 0

Kontrastmodus (Local Dimming): Standard (oder optimiert für Bilder)
HDR-Upscaling: Ein
HDR-Perfect (bei HDR-Wiedergabe): Maximum
Dynamischer Kontrast: Aus
Videokontrast: 84 (bei HDR gerne auf 100)
Lichtsensor: Aus
Gamma: 3 (bzw. 2 bei Nvidia GPU oder Geschmack)
Ultra Resolution: Ein
Rauschunterdrückung: Aus
MPEG-Artefaktunterdrückung: Aus
Bewegungseinstellung: Persönlich
Perfect Natural Motion: Minimum
Perfect Clear Motion: Maximum
Bildformat: Original
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7