Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#278836
Hej Surround-venner!

Jeg søger erfaringer omkring 5.1 vs 7.1. traditionelt AVR set-up uden Atmos.

Går i overvejelser om at udbygge mit højtaler set-up til 7.1, og vil høre om der er afgørende forskel på oplevelsen ift. 5.1?

Det er mest den generelle oplevelse og ikke konkrete højtaler-råd, jeg søger.

Det er jo ikke en statshemmelighed, at det ikke er fedt med ekstra kabeltræk gennem stuen, så det ville være kanon, med nogen af jeres input om lydoplevelser.

På forhånd tak!

Peter
#278867
Tak for feed back! Jeg manglede nok bare en god undskyldning for at opgradere...
Det bliver næste projekt!!

Tænker ikke at lyden fra iTunes får det store løft, men jeg har en del gode BD ér med lossless 7.1 lyd.
#278872
Turbo skrev:Jeg har prøvet i mit hjem - jeg synes ikke det gav så meget mere. Jeg blev mere irriteret over 2 højtalere midt i det hele, så de blev fjernet igen.

5.1.4 vil du få en del mere ud af end 7.1.
Du mener 4 højtalere i loftet? 8-)
#278876
Turbo skrev:Ja, Atmos setup :)
Kunne overveje et 5.1.2 med upfiring.

Har du noget erfaring med det. Har læst godt om Jamo og KEF.
#278877
Nej - det er en ven der har 5.1.4 med lofthøjtalere.

Jeg ved ikke hvor godt det upfiring er - vi mennesker er ret gode til at retningsbestemme lyd, så jeg kunne forestille mig at det måske kunne give et problem vs lofthøjtalere, det er et gæt.
#278878
Det er ambitiøst, er det fedt?

Tør sgu ikke bore i mit stukloft. Det er jeg rigtigt glad for!

Ville være fint hvis nogen der har prøver det med at montere Atmos højtalere på fronterne kunne dele erfaringer...