Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277864
Hej,
Studerende der bor i lille lejlighed.
Søger noget hjælp til nyt TV da mit bestemte sig for at kaste håndklædet i ringen for et par uger sider - sikkert pga varmen.

Søger et tv. Det behøver ikke kunne det store. Skal bare være godt til at spille PS4 og des lige på. Ser selvfølgelig også lidt forskelligt fra bærbaren, men hvis man kan smække et HDMI stik i burde det jo ikke være så svært at få opfyldt ;)
Lejligheden er ikke så stor. Det gamle TV er omkring 80 cm bredt, hvilket jeg også gerne vil have det nye til at skulle være da der ikke så er plads til mere - ved desværre ikke hvad det vil svare til i tommer men tænker omkring de 40'er?
Prisen p.t. underorndet da jeg til at starte med gerne bare vil have et overblik over udvalget, hvilket jeg har svært ved at få på egenhånd..
#277870
Samsung skærme er kendt for lav imput lag, hvilket dermed giver en lille forsinkelse når du spiller.. Kan se at 40” ligger omkring 92 cm i breden.. Er det for meget?

Ellers er der ikke andet for at du må ned i 32”

Et 40” med lav imput lag kunne være denne

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4242628 ... ign-Priser
#278493
Mange tak for forslagene, og mange gange undskyld for ikke at have svaret før ^_^
Et 43" er en kant større end en 40", men tror i man kunne sidde ordentligt med sådanne når man nok kun kan få en ca. 168 cm fra sofaen? Faldt lidt for Sony 43" UHD TV KD43XF8096, jeg så i Bilka men ved ikke om det rent faktisk er godt til det jeg søger.
Det virker til at det er det de fleste steder har som minimum er 43". Elgigantens TV'er under 43" er stort set ikke eksisterende. Bilka har faktisk det bedste udbud på den front...
#278500
Du sætter som krav, at TVét ikke må være mere end 80 cm bredt, hvorfor kigger du så på et TV, der er godt 96 cm bredt?

Mht. størrelse og seafstand, så vil selv lidt større TV ikke være et problem, bortset fra det krav, du selv har opstillet!

Hvis du følger PeterD´s link, så vil du finde et fint bud, der opfylder dine krav, som findes i Elgigantens udbud, du fandt næsten ikke eksisterende.

Hvis du mangler mere inspiration, så er der en del mere her:
https://www.elgiganten.dk/catalog/tv-bi ... er-sidebar
#278767
Du skriver direkte som krav, at TVét må være max 80 cm bredt, for at bruge dine egne ord.
Du skriver endvidere, der ikke er plads til mere, ergo må konklusionen være, det ikke nytter at kigge på skærme, der er større end dette, med mindre du nøjes med at kigge, men det skulle vel også gerne ende ud med et køb?
Hvis der er noget, du mener, jeg har overset, må du meget gerne uddybe nærmere...

Som svar på dit "dobbelt op", så sker der vel blot det, at TVét ikke kan være der, men det ville da også være ærgerligt, at komme hjem med et TV, der ikke kan bruges?
#278775
MarieA skrev:Et 43" er en kant større end en 40", men tror i man kunne sidde ordentligt med sådanne når man nok kun kan få en ca. 168 cm fra sofaen?
Jeg tænker at det er smag og behag. Personligt er jeg typen som helst sidder på forreste række i biografen, og som sagtens kan finde på at rykke alt fra 20" til 120" inden for en meters afstand 8-) Men hvis du ikke har det på samme måde, så er jeg jo nok den forkerte at tage imod råd fra :D