Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af bromberg
#278548
Mens vi venter på testen her på siden faldt jeg over testen på lyd&billede - her står den oplyst til at koste 8999kr.
Kan det passe?

Avforums skriver 1499 pund og k960 startede vel også på 13/15000kr? Eller blander jeg nogle ting sammen.?
Af Turbo
#278757
Linken er til N950 og ikke N960.

N950, 34Hz to 17kHz med sub. - hold da op noget lort, og så koster den 1.499,- pund (12.573,09 kr. d.d.).

Mine front højtalere (4 vejs m. 2x 10" bas i hver side) har et meget bedre frekvensområde (32Hz-40kHz) uden sub. end den soundbar har med sub. Tænder jeg for min sub. er bund grænsen 25Hz.

Jeg vil heller have 2 kasser stående (front højtalere) med rigtig god lyd end en soundbar med et for lille frekvensområde.
Af dennis.larsen
#278760
Turbo skrev:Linken er til N950 og ikke N960.

N950, 34Hz to 17kHz med sub. - hold da op noget lort, og så koster den 1.499,- pund (12.573,09 kr. d.d.).

Mine front højtalere (4 vejs m. 2x 10" bas i hver side) har et meget bedre frekvensområde (32Hz-40kHz) uden sub. end den soundbar har med sub. Tænder jeg for min sub. er bund grænsen 25Hz.

Jeg vil heller have 2 kasser stående (front højtalere) med rigtig god lyd end en soundbar med et for lille frekvensområde.
Dejligt at du har styr på det ;)
950 og 960 er den samme soundbar.
Desuden handler det ikke kun om frekvensområde men ligeledes om lyd formatet. Held og lykke med at få de kasser til at understøtte DTS og Dolby - for den sags skyld at give en sorround oplevelse der er noget ved.
Af bromberg
#278763
Turbo - det er den samme blot EU og US model.
Dernæst er det vel en lettere tåbelig sammenligning at lave, uanset hvor imponerende eller mangel på samme dens frekvens område er;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#278764
Det er ikke engang US vs EU , 950 serien sælges i Tyskland, 960 er nordisk iflg. herrerne her på flatpanels. Så er 950 også i USA, så ved jeg ikke hvad vi skal kalde den serie :)
Af Turbo
#278768
dennis.larsen skrev:Dejligt at du har styr på det ;)
950 og 960 er den samme soundbar.
Desuden handler det ikke kun om frekvensområde men ligeledes om lyd formatet. Held og lykke med at få de kasser til at understøtte DTS og Dolby - for den sags skyld at give en sorround oplevelse der er noget ved.
Du må meget undskyld jeg ikke viste at N950 og N960 er een og samme model.

Det er jeg udmærket klar over at det handler også om lyd format.
Men med så dårligt et frekvensområde den soundbar har, kan div. lyd formater være lige meget.

Surround er ikke noget problem, front + jeg har selvfølgelig også center (Infinity beta c360) og surround højtalere (Infinity beta 20) der har en lydkvalitet, som en soundbar aldrig nogensinde når op på.
Af Sploink
#278779
Hvorfor kommentere turbo når du ingen interesse har.
Pak dine elitære og nedladende kommentare væk.

Jo vist, et fuldblods surround er noget andet. Kommer selv fra integra+Elac surround, til et K960 soundbar.

Det er bare mere praktisk, så må man overveje hvad man vil. Jeg savner ikke noget ihvertfald i den travle hver dag

Overvejer at skifte til den nye model
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278790
Du kan da ikke dømme en soundbar på frekvensområdet? Kan du diske op med en soundbar, som kan gå til 40 kHz og kan du lige ridse op for mig hvorfor det overhovedet er relevant til TV-brug at gå så højt? Mine ører står af omkring 13 kHz og der er næppe nogen der har tænkt sig at spille highres musik på systemet.

Hvis jeg lige hurtigt skimmer hvad andre producenter kan præstere, så kan eksempelvis Sonos:Sub ikke gå lavere end 32 Hz, så 34 Hz er nok i omegnen af normen for denne type produkter.

Jeg synes ikke det er specielt relevant, at du sammenligner en soundbar med et fuldt surround-setup med gulvhøjttalere. Hvis man er på udkig efter en praktisk bybil, så hjælper det ikke meget, at de kommentarer man få er, at en Audi A1 er en lille møgspand med alt for få hestekræfter, og at en A4'er kører langt bedre.
Af Turbo
#278813
Jo, jeg kan Torben, vi snakker en pris på 12,5k kr. - det er ikke kun til TV, men også film osv.
Det var tidligt at din hørelse i de høje toner er væk, det er øv. Jeg kan stadig høre 18kHz, der er 14 års forskel på os.
Det kunne jeg nemt forestille mig at nogle vil gøre. Hvis jeg skiftede mit surround setup med en soundbar ville jeg høre musik via den, mit surround setup ville jo så være væk. Man har vel ikke stående et fuldt surround setup og en soundbar samme sted?

Fordi flere levere en for dårlig sub. med gør det da ikke bedre, snare tværdigmod vil jeg sige.
Det er lidt lige som: Fordi flere laver samme fejl, bliver fejlen ikke mere rigtig af den grund.

Enig, en soundbar har aldrig en chance mod et ordentlig fuldt surround setup (lydkvalitet).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278814
Forskellen her er blot, at det ikke er dig og dit behov der er til debat. Emnet her går på en specifik soundbar og så giver du dig til at blande 10” basenheder placeret i gulvhøjttalere ind i det hele. Det er fint at have en mening om tingene, men for det første var dit indlæg et ret unuanceret bash af produktet og for det andet var det ikke specielt konstruktivt ift trådens emne.