Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ivan.iversen
#278476
Hej flatpanels

Dette er mit første indlæg, og et af de irriterende hvor der sikkert er endnu en der spørger efter råd til nyt tv.
Er på udkig efter et nyt, sidder Ca 1,5 meter væk fra det, og mit budget ligger på 4000 kr ish.

Har kigget på et samsung tv 49'' med nummeret 7055, kan det anbefales eller er der bedre til prisen?
Af Grandahl
#278480
Nej, tror ikke der findes bedre til den pengepung der, du vil i hvertfald ikke gå galt i byen..

Du kan bruge de samme indstillingsmuligheder som til MU7005.. Dog kan jeg ikke se om det er Mu eller NU.. førstnævnte er 2017 model og NU er 2018

Der findes kalibreringstal her på siden du evt kan benytte hvis det er MU modellen. Du finder den under kalibreringsoversigten, husk du ikke skal benytte de tal til hvidbalance og videre ned derfra, de tal er individuel fra skærm til skærm.
Af ivan.iversen
#278484
Det er MU modellen de har i på tilbud i bilka, hvilket tv vil i sige er bedst? Af op og Sony tv'et der er linket til?
De er begge med va panel ikke, selvom det vidst ikke betyder så meget i denne prisklasse?
Af Grandahl
#278491
Sony er med IPS panel, og det lyder til du godt kender forskellen..

Jeg har ikke stiftet bekendtskab med den Sony model der, så jeg kan ikke sammenligne dem på første hånd.