Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278467
Blot, at marketings-setups er taknemmeligt både mht. strømkabler og efterbehandling i Photoshop. Vi er godt klar over ironien i dit indlæg og der er nok ikke nogen der har en illusion om, at det viste TV rent faktisk har vist et billede på skærmen i den konfiguration du viser.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#278469
Ingen ironi fra min side i det indlæg, jeg kunne bare ikke finde et passende billede.
Kan det virkeligt passe at der ikke findes en form for fod, til et ramme løse TV. ?
Brugeravatar
Af Millemis
#278473
Jo, den fod sidder vel fast på bagsiden - dér, hvor man finder den store klods, der fylder næsten halvt op.
Hvis du mener de dér glasskiver til at hænge fladt på væggen (fra LG), er det vel bare et spørgsmål om at fræse en rille i reolen til at fastholde det :D
Man er vel handymand, ikk’.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#278496
Torben skrev: Vi fik lyttet til Sennheisers nye Atmos-soundbar på IFA. ”Det seneste produkt udviklet
under Sennheisers AMBEO trademark for 3D-fordybende lyd, giver soundbaren en
bemærkelsesværdig rumlig sonic-oplevelse med fordybende 5.1.4 lyd og dyb bas,
som man er nødt til at høre selv, før man tror på dets dybde. Alt dette leveres af en enkel
all-in-one enhed og uden behov for en yderligere subwoofer," lyder det fra Sennheiser.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1535637701
Torben - Så kan du vel også lade denne boble briste.
Tror du den tekniske udvikling er nået så langt at vi kan forvente det næste fra B&O
bliver noget i den retning, og kan 'glemme' den traditionelle tankegang med 5,1 eller
5.1.4 setup af BeoLab højttalere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278509
Den næste soundbar som standalone bliver forventelig en 3-kanals højttaler ligesom SoundCenter. Det er dog ikke det samme som pseudo-surround, da den ikke forsøger at emulere bagkanalerne. Når de nu sidder på WISA, så ville det være dumt ikke at udnytte mulighede for at køre trådløst til X antal kanaler, hvis man lancerer et fuldt surround-produkt til 3. part TV. I første omgang, så må du dog nok nøjes med samme konfiguration som på SoundCenter.

Jeg har dog ikke nogen forventning om, at B&O hopper på Atmos. De insider-personer jeg har talt med har set lidt tomme ud i blikket når man har nævnt Atmos, så jeg er ikke sikker på, at de har det på radaren. Og hvis man går Atmos-vejen, så bliver det ret sandsynligt ikke med fysiske top-højttalere. Vi snakker produkter til stuen - kender du nogen, der ville være klar til at installere en højttaler i loftet i deres stue? Jeg ville ikke!
Brugeravatar
Af Millemis
#278521
Det ville da være en fin løsning....hvis nu det skal være.
Hvis der er de sædvanlige PL- hhv WiSA-forbindelser (som BSys4 osv og Sound Centeret tilbyder),
er der jo masser af muligheder for tilslutning af højtalere - til dér, hvor man ønsker dem placeret.
Det er nok mere et spørgsmål om, hvorvidt de vil tilbyde afkodning af Dolby Atmos (og hvad med DTS-X?) i et sådant produkt.
Så kan man (eller pengepungen hhv fruen i huset) jo selv afgøre om det forbliver ved en i dagligdagen ganske udemærket 3.0/3.1-løsning.
Et 5.1/7.1 eller mere setup er jo ikke udelukket.

En soundbar med simulering af højde-kanaler (event. med opadstrålende enheder) ser jeg ikke komme fra Struer.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#278566
Ja, det går stærkt her - jeg troede lige, at vi var ved soundbar’er.
Men du er nok ikke enig med Torben, når han siger:
Vi snakker produkter til stuen - kender du nogen, der ville være klar til at installere en højttaler i loftet i deres stue? Jeg ville ikke!
Nej, når vi snakker soundbar/sound center (og måske sådan en fra B&O’s hånd) for den kræsende hr og fru Jensen, er det en 3.0- (hhv en 3.1-) løsning, der er aktuel.

Snakker vi derimod om hjemmebiografer - sååå kan du da have ret.
Så kunne man godt gøre brug af en BL7-x
Men hvor mange B&O-kunder er det så lige der har en hjemmebiograf?

Iøvrigt - hvad ville du bruge som lydprocessor/-enhed.....
.....og hvordan vil du styre den?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#278577
Millemis skrev:højttaler i loftet i deres stue? Jeg ville ikke!’
@ Millemis - Så er det oplagt du trækker på de egenskaber din Oppo allerede har -

Fra forum:
Har du prøvet at bruge Oppo som forforstærker/processor i surround ???? Ja jeg bruger
den som forforstærker / processor til mit surround, dette er en SUPER nem måde at få surround
på, og det fungere uden problemer, NETflix og nu også Tidal. Tror ikke man kan få en bedre og
enklere løsning til setup, og volumen kontrol er simpel. Oppo som en simpel surround-processor;
har forstærkerudgang for hver kanal, og man kan indstille hele lydprocesseringen via en intuitiv
menu. Trigger In and Out. Oppo Blu-ray UDP- Forforstærker/ processor inkluderede Oppo's Wi-Fi
dongle.
Billede
Sådan opsetters en OPPO-afspiller som en forforstærker: Trin 1 - Vælg Variabel volumenudgang
Opsætningsmenu> Lydbehandling> Output Volume> Variable Valg af variabel muliggør volumen
kontrol af de analoge udgange. Brug VOL +/- knapperne på fjernbetjeningen til at øge / sænke det
analoge lyd -udgangsniveau (maksimum er 100 - vi foreslår at falde til 0 ved starten af din
installation). VIGTIGT: Det er vigtigt at vælge variabelt volumen, før du tilslutter din OPPO-afspiller
direkte til en forstærker, eller aktive højttaler da det høje udgangsniveau kan forårsage skade på
forstærkere og aktive højttalerne.

Muligheder:
Multikanal opsætning Oppo UDP- RCA til 7.1eller 5.1 afspilning.
Tilslut OPPOs FL-udgang FRONT LEFT INPUT.
Tilslut OPPOs FR-udgang FRONT RIGHT INPUT.
Tilslut OPPOs SR-udgang SURROUND RIGHT INPUT.
Tilslut OPPO's SL- udgang SURROUND LEFT INPUT.
Tilslut OPPOs C- udgang CENTER INPUT.
Tilslut OPPOs SW- udgang aktive subwoofer's LFE INPUT

Bemærk: Lydstyrken for den analoge udgang, justeres med Oppos med følgende fjernbetjening.
Idal streaminfunktionen er integreret i OPPO´s nyere versioner. Media app, virker på både tablets
og telefoner. Apps: The OPPO UDP-20X MediaControl - Manual - Findes her..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278622
Men så har du jo kun surround på ting afspillet via Oppo. No offense, men så fed er den altså heller ikke som all-in-one.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 326