Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Irma_N1
#277666
Sååååå .... skal man vente til jul/januar for at se hvad der sker/kommer eller investere nu i en atoms soundbar ;)
Af Mathias A.
#277719
Du kan ikke allerede nu give et praj om hvorvidt det er værd at investere i den nye Samsung frem for HW-K960 fx? ;-)
Af dannisther
#277721
Mathias A. skrev:Du kan ikke allerede nu give et praj om hvorvidt det er værd at investere i den nye Samsung frem for HW-K960 fx? ;-)
Mathias, den er på tilbud til 4444, i power denne uge :)

Kan lige skrive lidt om den, når jeg henter min senere
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277722
Mathias A. skrev:Du kan ikke allerede nu give et praj om hvorvidt det er værd at investere i den nye Samsung frem for HW-K960 fx? ;-)
Nej. Ingen spoilere.
Af Tjald
#277814
Hvad er den generelle vurdering af LG SJ9? Er den ikke fornuftig, prisen taget i betragtning, hvis man vil undgå baghøjtalere?
Kan nogen svare på, om den har Dolby Vision passthrough?
Af Irma_N1
#277877
OK, nu har jeg næsten læst mig til døde :) her på siden og andre steder og jeg tror at herhjemme bliver der investeret i Samsungs nye HW-N950, som vist hedder 960 i DK. Den får gode anmeldelser hos TechRadar. Venter dog med at endeligt beslutte mig indtil gutterne her på siden er kommet med deres anmeldelse..men ud fra hvad jeg har læst forventer jeg en thumbs up :-)
Af Irma_N1
#277878
Irma_N1 skrev:OK, nu har jeg næsten læst mig til døde :) her på siden og andre steder og jeg tror at herhjemme bliver der investeret i Samsungs nye HW-N950, som vist hedder 960 i DK. Den får gode anmeldelser hos TechRadar. Venter dog med at endeligt beslutte mig indtil gutterne her på siden er kommet med deres anmeldelse..men ud fra hvad jeg har læst forventer jeg en thumbs up :-)
OK, nu er jeg helt solgt: Finally, the N950 includes Amazon Alexa voice control. <B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#278395
Vi fik lyttet til Sennheisers nye Atmos-soundbar på IFA. Ikke nok til at det kan blive til en artikel, men jeg kan dele en smule her. Jeg tror, at Torben og jeg var enige om, at den give ret kraftfuld lyd og et bredt lydperspektiv. Man kan godt høre nogle effekter fra loften, men rummet var også kvadratisk. Lydene der skal komme bagfra kommer dog mere fra siden, måske en smule bag seeren. Overordnet lyder den dog rigtig god taget i betragtning af, at den står alene. Den fylder rummet med lyd og man kan mærke, at den objekt-baserede lyd giver et løft ift. tidligere lydformater. Det er "bare" en soundbar - men den er stor!

Sennheiser brugte ligesom mange andre producenter på IFA nogle demoklip udviklet af Dolby selv. De er ikke alle lige gode og jeg ville have ønsket at Sennheiser havde brugt nogle andre under demoen. En del af demoen var vist fra filmen Everest (har ikke set den) så meget af lydbilledet bestod i, at en mand prøvede over overdøve blæsten ved at råbe.

Her er nogle billeder fra det mørke demorum. Når lys falder direkte på soundbaren kan man ane enhederne igennem stoffet. Når man sidder lige foran, ser man det ikke i samme grad.

Billede
Billede
Billede

Se også nyheden samt kommentarerne hertil. Som Torben skriver får soundbaren eARC, hvilket godt kan gå hen og blive en vigtig feature i fremtiden. De forventer, at prisen bliver 2000-2500 Euro.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1535637701
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278412
Som kommentar til Rasmus' beskrivelse af Sennheiser soundbar, så skal det tilføjes, at man var placeret midt i rummet, så lyden havde rig mulighed for at bounce på bagvæggen og komme om bag lytteren. Hvis man har sin sofa placeret op af bagvæggen, så vil det være overordenlig svært at komme om bagved. Jeg ved ikke hvor mange bounces Sennheiser agter at bruge, så hvis det kun er 1, så vil lyden jo aldrig kunne komme fra andet end fra siden og det endda skråt forfra. Det skal minimum bounce på 2 vægge før det kan komme om bagved.

... med mindre man bruger Sonys magi fra deres HT-ZF9 og bøjer lyden ;;)
Billede