Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#278398
reptilen skrev:Holder stadigvæk på, at når tv’et ikke har så meget som en ridse og ingen tegn på slid, så skal det dækkes under reklamationeretten når den jo trods alt er 24 måneder i Danmark. Ellers så kan man jo ikke bruge den til noget.
Reklamationen handler jo ikke om vedligehold og stand. Klagen er målrettet på tordenfluer, og du har til opgave at bevise fejlen, tordenfluerne har været der fra dag 1. Det er din ret ifølge 24 måneders reklamationsret.

Og da vi kun har 1 sag på forbruger.dk, som er før 6 måneders og formodningsreglen påpeges, så bliver din sag, hvis den åbnes , spændende at høre og læse om.
#278402
Det er korrekt at reklamationen er oprettet pga tordenfluer, men det bunder jo i fejlkonstruktion af skærmen. Derfor er standen på tv’et vigtig. Idet der ikke har været nogen fejlbrug af tv’et og derfor ingen ridser eller andre skader af tv’et, så må fluerne jo skyldes en fejlkonstruktion af tv’et der har været til stede fra da det forlod fabrikken.

Kan heller ikke se, at når andre der har haft samme problem og på ca. samme tidspunkt efter købet har fået ophævet købet/ombyttet ved andre forhandlere, hvorfor det så ikke også skulle være gældende ved Power.
#278403
Derfor skal du også, hvis power ikke automatisk giver op, bruge bedste faglige erfarne person til at hjælpe og argumentere skærmen er fejlkonstrueret som første sag til dels blev vundet på.
Så måske skal Rasmus/Torben her hjælpe dig som sagkyndig på den front, eller en anden med ekspertise på tv.

Håber da power slet ikke gider det, så du bare får byttet eller vurderet værdien og en pengeklump som du kan købe nyt for.
#278404
Ja jeg håber da også på det sidste, men ellers så ville det som du nævner nok være godt med en fagkyndig til at gå tv’et igennem.

Men jeg afventer og ser hvad Power svarer. De har jo ikke givet noget endegyldigt svar endnu om hvad der skal ske :)
#278427
reptilen skrev:Ja jeg håber da også på det sidste, men ellers så ville det som du nævner nok være godt med en fagkyndig til at gå tv’et igennem.

Men jeg afventer og ser hvad Power svarer. De har jo ikke givet noget endegyldigt svar endnu om hvad der skal ske :)
Vi må håbe på det bedste, selv om de ikke SKAL, burde de sgu ombytte sådan et defekt apparat.

Det handler jo ikke kun om jura, men også om god kunderservice. Der er jo ikke tale om et urimeligt krav eller et misbrugt produkt.
#278780
reptilen skrev:Jeg har nu fået besked fra Power om, at Samsung har valgt at lave en goodwill sag på tv’et efter Power har presset lidt på. Så nu må vi se hvad Samsung ender ud med at gøre :)
Fedt, er spændt på at høre hvad de ender med at finde ud af.

Du får nok ikke pnegene retur, så nok en anden model :)
#278831
reptilen skrev:Jeg har nu fået besked fra Power om, at Samsung har valgt at lave en goodwill sag på tv’et efter Power har presset lidt på. Så nu må vi se hvad Samsung ender ud med at gøre :)
Lyder som du allerede har vundet, bare du får et tilsvarende tv, så er det jo perfekt.
#278840
Ja helt enig. Men er der nogen der har erfaring med at få deres tv repareret i forbindelse med tordenfluer? Tænker på om de “bare” skifter panelet, så problemet bliver løst her og nu, eller om de også sørge for det bliver ordenligt lukket af, så der ikke kan komme nye fluer ind? :)
#278845
Det var også mere møntet på dem der havde fået deres repareret. Bare så man ikke får sit problem fixet, og det så opstår igen efter lidt tid. Men man har jo selvfølgelig 3 års reklamationsret på den reparation der bliver udført. Ville bare være træls hvis man skulle have det på værksted igen :)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22