Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#278189
Peter Pan skrev:Dette må da være et kompromi på det vi tidligere debaterede.
Rundstrålende Stereo højttaler.
Jeg forstår ikke rigtigt, hvori kompromiet består i det tilfælde?

Det specielle ved en ‘rundstrålende’ højtaler er jo netop, at lyden disribueres i alle retninger.
Herved bliver den mere diffus - det kan (hvis det gøres rigtigt) dog betyde at lydoplevelsen mht den tonale balance dvs oplevelsen af hele frekvensområdet, bliver mere ens uanset, hvor man befinder sig i rummet. At bruge to ændrer ikke på dette - kan dog være en fordel, hvis de to kan arbejde sammen.
Herimod er fordelen ved en direkte strålende højtaler, at lyden bliver mere præcis.
Ved to og på det rette sted i mellem dem, opstår derved det eftertragtede, klart konturerede lydbillede - forudsat at kilden er mikset med henblik på dette.

Uden at have hørt disse højtalere, vil jeg påstå at dette ikke kan lade sig gøre her.
Kan være en fin lydoplevelse, som nogle endda vil foretrække.

Vil du have kompromis - som så ikke er et kompromis......fordi du selv kan vælge - er det BL90, du skal vælge.
Du kan selv afgøre, om du vil have en ‘rundtstrålende’/omni mode-gengivelse eller en mere præcis narrow mode, med et yderst veldefineret lydbillede - forudsat at man sidder i sweetspottet.

Den kan være begge dele....efter behov.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#278255
Nej, det er et typisk eksempel på Peter Pans kærlighed til ældre B&O-produkter.
Når man så endda kan købe dem billigt (brugt), er der jo ikke nogen grund til at beskæftige sig med, hvad de nyere produkter kan yde.
Xeo-huben er kun med, fordi den er en del af hans eget setup.....og lige var med på den tegning.
Den føder hans Xeo3-højtalere ved hans computer.

MM
Senest rettet af Millemis 9. sep 2018, 23:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#278256
@ Millemis - der glemte du da noget fra side 9. -

At Dynaudios Xeo 3, en ægte audiophile-højttaler. Xeo 3 er en meget seriøs
trådløse High-End højttaler, som tilsvarende trådløse tilbud fra Sonos, B&O
og Bose. I denne henseende er Xeo 3 miles foran konkurrenterne, i form af
dens naturlige levering af tonal finesse. Derfor er de med på billedet.
Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#278263
@ Millemis -
Hvorfor ikke bare lade dig inspirerer, det var trods alle de fine 'gamle' Bang & Olufsen
produkter der gav os 'To millioner fem hundrede tyve tusind fire hundrede' hits, -
dengang B&O havde mange fans. Tiden er nu en anden. Kun en lille trofast skarer,
hungre efter B&O audio/video produkter med små indbygget overraskelser, og design
der tiltalte et flertal er for dyrt at udvikle. En On/Off basport i BS Edge har ingen effekt
på mobiltelefon generasionen. AV grej må idag ikke kunne ses, kun høres !

Så jeg vil fortsat pleje min kærlighed de B&O produkter, + andet HiFi jeg holder af, da
det ikke må gå i glemme bogen.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#278271
Hvis uhelde er ude, -
og man fortsat ønsker et indbygget B&O 5,1/ 7,1 surround sound decoder system.

BeoSystem 3 EU tredje generation kan styres med Beo4 B&O fjernbetjening, og har 1080p.
monitor output, samt HDMI udgang både til et TV panel og en Projektor, og understøtter også 3D.
BeoSystem 3 version Mk 1 og Mk II, vil have projektor tilslutninger via DVI - udgang. BeoSystem
3 alle versioner skal til en forhandler / tekniker, som så kan indlæse PUC-koderne for de tredje parts enheder, man ønsker. Altså intet problem, hvis din forhandler indlæst de fleste af de fælles
koder f.eks. LG, Sony, Samsung/Apple/Oppo osv. Så får man mange muligheder for at tilføje
skærme og blu-ray-afspillere.

Er til projektor, og har valgt en projektor version der ikke understøttes af eksisterende PUC-koder,
f.eks ikke kan styrer - tænd / sluk af den valgt projektor, kan man købe en Lintronic kode -
konverter til at styre projektoren med den B&O fjernbetjening man ønsker.

En ny BeoSystem 4 kan stadig købes, men er ikke mere et godt køb, da den ikke understøtter
4K UHD, Dolby Atmos, og kommende teknologier som HDMI 2.1 og eARC (audio styring). Beo -
System 4 Inkl. DVB-HD T2/C/S2. Type Nr. 9666. Pris pr. Juni 2018 - 28.995 Kr.

Da ny prisen for BeoSystem 4 er høj, vil et brugt BeoSystem 4 stadig være væsenligt dyre, når
man har valgmulighed mellem de to BeoSystem, den dag man pludselig står med et BeoVision
TV der ikke kan køre mere, og man fortsat ønsker et B&O indbygget 5,1 / 7,1 surround sound
decoder system, til sit 5,1 / 7,1. aktive BeoLab højttaler setup.

4K UHD, Dolby Atmos, HDMI 2.1 og eARC, kan så komme på tale den dag Bang & Olufsen evt.
lancere et Sound Center der understøtter de teknologier man ønsker. Med BeoSystem 3 EU
tredje generation, og et TV panel efter eget valg til rimelige priser, har man tid til at vente på det
man syntes er det rigtige for en.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#278278
Peter Pan skrev:@ Millemis -
Hvorfor ikke bare lade dig inspirerer, det var trods alle de fine 'gamle' Bang & Olufsen
produkter der gav os 'To millioner fem hundrede tyve tusind fire hundrede' hits, -
dengang B&O havde mange fans. Tiden er nu en anden. Kun en lille trofast skarer,
hungre efter B&O audio/video produkter med små indbygget overraskelser, og design
der tiltalte et flertal er for dyrt at udvikle. En On/Off basport i BS Edge har ingen effekt
på mobiltelefon generasionen. AV grej må idag ikke kunne ses, kun høres !

Så jeg vil fortsat pleje min kærlighed de B&O produkter, + andet HiFi jeg holder af, da
det ikke må gå i glemme bogen.
Jamen har du da fået så meget plads, at du nu kan ha’ både et B&O-setup (for gammel kærligheds skyld) og et Xeo-surround-setup.
Det er da nyt!
Eller kan du bare ikke finde ud af, hvad du vil :(

MM
Senest rettet af Millemis 10. sep 2018, 10:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#278282
Peter Pan skrev:Hvis uhelde er ude, -
og man fortsat ønsker et indbygget B&O 5,1/ 7,1 surround sound decoder system.
Billede
Bare ærgerligt at du selv ikke satsede på et BV4 den gang - så havde du haft systemet parat nu til en non-B&O-skærm.

MM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278284
Med manglen på 4K og HDR, så ville jeg ikke satse på dette system. Det er slet ikke gearet til 2018.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#278287
Tydeligt at millemis hungre efter min anerkendelse af BeoSystem 4, men
den får han ikke. BeoSystem 4 er et resultat af Bang & Olufsen Automotive
udvikling, som blevet kåret til at have det bedste lydsystem i bilbranchen.
På dette tidspunkt havde B&O desværre ikke råd til at opdatere BeoSystem
3. Så et bil lydsystem endte også som BeoSystem 4, der nu er forældet,
som Bang & Olufsen stadig forsøger sælge for 28.995 Kr. Pr. Juni 2018.
Som beskrevet side 11 bliver det en dyr løsning, også som brugt når det
kun skal være en midlertidig løsning.
Brugeravatar
Af Millemis
#278299
Peter Pan skrev: På dette tidspunkt havde B&O desværre ikke råd til at opdatere BeoSystem
3. Så et bil lydsystem endte også som BeoSystem 4,
Måske er det bare Peter Pan, der ikke er opdateret.

MM
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 326