Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277729
TV'et har en række billedprofiler, hvor der findes X antal til SDR og Y antal til HDR. Når du ændrer i én af dem, så vil nogle af ændringerne slå igennem på alle inputs, men ting som hvidbalance og TruMotion-indstillinger vil ikke. Det er ikke specielt intuitivt, at det kun er noget der overføres, selvom man har valgt "Gælder for alle inputs".

I SDR kan du med fordel starte ud i Technicolor-profilen, da den er mest korrekt indstillet. Den er dog typisk lidt for rød i sit udseende, så hidtil har det været nødvendigt at skrue lidt ned for rød i 2-punkt-justeringen under hvidbalancen for de HØJE nuancer (lyse). Du må ikke røre ved de lave.

I HDR skal man igen ind og vælge en billedprofil, hvor man vist ikke har adgang til Technicolor endnu, så der må man vælge en Movie/Biograf/Film-profil i stedet.
Af Brixen
#277730
Torben, det er er LG B6, han har. Der hedder profilerne noget andet.

Jeg bruger Film mørk eller Film lys til Dolby Vision.
Og til HDR bruger jeg HDR Standard. Ved den profil skal man sikre sig at Ekspertbetjening inde i billedindstillinger står til “Hele farveskalaen” = Normal.
Af duskern
#277855
Torben Rasmussen skrev:TV'et har en række billedprofiler, hvor der findes X antal til SDR og Y antal til HDR. Når du ændrer i én af dem, så vil nogle af ændringerne slå igennem på alle inputs, men ting som hvidbalance og TruMotion-indstillinger vil ikke. Det er ikke specielt intuitivt, at det kun er noget der overføres, selvom man har valgt "Gælder for alle inputs".

I SDR kan du med fordel starte ud i Technicolor-profilen, da den er mest korrekt indstillet. Den er dog typisk lidt for rød i sit udseende, så hidtil har det været nødvendigt at skrue lidt ned for rød i 2-punkt-justeringen under hvidbalancen for de HØJE nuancer (lyse). Du må ikke røre ved de lave.

I HDR skal man igen ind og vælge en billedprofil, hvor man vist ikke har adgang til Technicolor endnu, så der må man vælge en Movie/Biograf/Film-profil i stedet.
Hvordan hænger alt det her sammen med den kalibrering jeg fik lavet da jeg købte mit LG B6? Er det ikke den jeg skal benytte over det hele eller hvordan?`

Som forholdsvis noob, så er jeg total forvirret lige pt. Også i en sådan grad at jeg ikke rigtig ved hvor jeg skal begynde. Kan heller ikke helt gennemskue om det er noget på mit TV jeg skal have ændret, eller om der også skal laves ændringer i opsætningerne på mit Apple TV.
Af duskern
#277908
Torben Rasmussen skrev:Hvem lavede den?

Du skal blot indstille ATV, som brixen har forklaret.
Den blev lavet af Thomas fra http://tv-kalibrering.dk.

Jeg har fået indstillet mit ATV efter Brixens anvisninger og det er blevet meget bedre. Det er kun evt. mere kalibrering på selve fjernsynet jeg mangler.
Af duskern
#277915
Torben Rasmussen skrev:I så fald er det disse indstillinger du skal have kopieret til alle inputs.
Hvilke/hvor mange inputs er der tale om her?

Torben du nævnte noget tidligere om at skrue lidt ned for noget rød i en technicolor profil, eller sådan noget. Er det stadig noget jeg skal have kigget på så?
#277918
Nej, du skal bruge den profil, som Thomas har lavet til dig. Den er indstillet fuldstændig som den skal. Det er meget vigtigt at du bruger den alle steder - hvad enten det er apps eller HDMI-inputs.

Men har Thomas ikke allerede sat det op for dig?
Af duskern
#277934
Torben Rasmussen skrev:Nej, du skal bruge den profil, som Thomas har lavet til dig. Den er indstillet fuldstændig som den skal. Det er meget vigtigt at du bruger den alle steder - hvad enten det er apps eller HDMI-inputs.

Men har Thomas ikke allerede sat det op for dig?
Jo det vil jeg mene. Jeg har bare ikke så meget forstand på det, så alt den her snak om diverse ting har gjort mig lidt forvirret. Jeg har ikke kigget på kalibrering siden jeg fik det lavet af Thomas, og jeg har aldrig selv leget med det. Jeg vil forsøge at verificere at der er lavet de korrekte indstillinger.
Af duskern
#278005
Torben Rasmussen skrev:Det ville undre mig meget, hvis alting ikke står som det skal.
Jeg er helt enig. Jeg er kun i tvivl om der er indstillinger der mangler at kopieret over i outputs.
#278006
Hvis du nu tager fat i den rapport du har fra Thomas, så står der hvilket input der er målt på. Så skifter du til dette input og tjekker den avancerede billedmenu igennem. Så skifter du lige til et andet input og tjekker at det matcher. Done.
Af duskern
#278054
Snakkede lige med Thomas i går, så fik lige en forklaring. Alt var fint. Alle indstillinger var kopieret ud på samtlige inputs, så jeg tror sådan set det spiller som det skal nu :)
Af duskern
#280747
Jeg oplever nogle gange lidt problemer hvor billedet fra min ATV bliver afbrudt af flimmer. Jeg havde den fra start sat til HDMI 2 porten hvor jeg først begyndte at opleve det her problem. Så skiftede jeg til HDMI 1. Det hjalp med det samme, så tænkte der måske var et problem med selve porten på mit TV. Efter lidt tid begyndte den at have samme problem på HDMI 1. Det er som om det hjælper at tage HDMI kablet ud og så sætte det i igen. Oplever også nogle gange at der slet ikke gider at komme et billede på HDMI 1, hvor jeg har mit ATV sat til pt, når jeg tænder for min ATV og sætter mit TV over på HDMI 1.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at komme problemet til livs, da det er sådan lidt sporadisk at det opstår. Alt hjælp er velkommen, for sådan noget her sætter virkelig mit pis i kog. Der er ikke noget så nederen som at købe noget helt nyt legetøj, for så at finde ud af at det ikke fungerer helt optimalt :(
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7