Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277686
Interessant læsning....og ja, det er nemlig lige præcis ikke just sort og hvidt indenfor dette område. Uanset at jeg synes aldrig det kan være min forbrugerens skyld at der kravler fluer ind i tv'et, forudsat det har stået indenfor i en stue i forbrugsperiode...:-)


Men nu må vi se....som sagt er der ikke afgjort noget i min sag endnu. I teorien kan de jo stadigvæk ende med bare at sende det tilbage i samme stand som de fik det.....og så lever jeg nok også med det. Synes bare jeg ville prøve den af nu hvor tv'et trods alt stadigvæk er under 2 år gammelt.
#277687
Det er lige præcis det med bare kategorisk at afvise reklamation, fordi den er over 6 måneder der er helt hen i vejret. Det undre mig at så stor en elektronikproducent som Samsung agerer på den måde. Det gør i hvert fald at jeg på ingen måde bliver kunde ved dem igen.

De svarede tilbage med, at den godt kunne ryge på deres værksted, men da det ikke var en garantisag, så ville jeg selv skulle betale, hvis det blev konkluderet at det ikke var Samsungs fejl. Og da deres medarbejder allerede har opridset deres regler med, at alt over 6 måneder så afskriver de sig deres ansvar, så er det ikke just en løsning jeg har lyst til.

Derudover skulle jeg ligeledes selv tage kontakt til værkstedet, så det ville være tredje sted jeg skulle kontakte(først Power, så Samsung og så til sidst værksted)

Har derfor skrevet tilbage til Power, at det må være op til dem nu hvordan de vil håndtere det, da jeg ikke finder løsningen fra Samsungs side acceptabel, og da det er købt igennem Power må det være dem der står for reklamationen.

Så må vi se hvordan de forholder sig til det.
#277689
Beckham skrev:Nu kender jeg ikke loven præcist...lyder til at du har lidt mere styr på den end jeg har. Men hvis nu Sony kunne levere en ny XE93, ville det så være nok? Eller kunne man stadigvæk forlange at få pengene tilbage.
Ja kan de levere en XE9305 så er alt fint. Du har krav på samme model eller pengene retur. Så bytter de til en ny xe9305 så har du ikke krav på pengene retur.
#277690
reptilen skrev:Det er lige præcis det med bare kategorisk at afvise reklamation, fordi den er over 6 måneder der er helt hen i vejret.
Det ville være fedt du kørte en sag, hvor det var efter 6 måneder, så vi kunne få 2 sager at forholde os til på forbruger.dk.
Lige nu er der kun en synlig som er før 6 måneder, surt for dig er det tager sin tid , og så skal du måske finde den sagkyndige fra 2014, som kunne begrunde at panelet havde fejl fra dag 1, som nu er dit ansvar at bevise når vi taler din skærm . Æder de den, så har forbrugeren to gode sager at henvise til, og du har enten pengene eller ny skærm.
#277698
Nu afventer jeg lige Powers svar. Men hvis de bare henviser til Samsung igen, selvom det er dem der er forhandleren, så ryger den videre til forbrugerklagenævnet.

Når der ikke er noget slid eller fejlagtigt brug af produktet, burde det være ligegyldigt om produktet er 2 måneder eller 18 måneder gammelt, da der jo er 24 måneders reklamationsret.

De tjener nok på det lange løb ved bare at afvise forbrugere, når de klager, da mange nok bare giver op. Men tænker at det både kan ramme producenter og forhandlere, hvis de afviser bare afviser reklamationer. Flatpanels er da f.eks et sted hvor jeg tror mange kigger på, når de skal have ny fladskærm. Her tror jeg helt sikkert at en skærm fra en producent eller forhandler der overholder reklamationsretten vil blive anbefalet i højere grad, end fra en der ikke gør. Synes da den her tråd for eksempel har gjort at jeg ville være ganske tryg ved at handle ved Elgiganten. Men nu må vi se hvad Power siger, kan jo godt være de alligevel vil tage den ind til rep/ombytning/ophævning, selvom Samsung ikke gider at gøre noget ved det :)
#277843
Også lige en status herfra. Dags dato blev status opdateret og ser nu ud som herunder. Der står ikke noget om hvad de har lavet og om vi snakker ombytning. Udfra nedenstående må man dog formode de har lavet et eller. Men bliver da spændende at se hvad de dukker op med i morgen..:-)


Historik
24-08-2018 11:37: Sag oprettet Indsend
30-08-2018 09:33: Vare indscannet på værksted Indsend
30-08-2018 09:47: Reparation igangværende Indsend
30-08-2018 09:47: Henstår til test Indsend
30-08-2018 10:14: Afventer svar fra leverandør Indsend
30-08-2018 10:14: Afventer reservedele. Forventes repareret den 04-09-2018 Indsend
04-09-2018 10:42: Service udført Indsend
04-09-2018 12:32: Afhentning bestilt Indsend
04-09-2018 13:50: Vare afhentet på værkstedet Indsend
04-09-2018 13:59: Retur dato opdateret: 05-09-2018 Indsend
#277996
Nå...så fik jeg mit tv tilbage. Eller...jeg må hellere sige et tv tilbage. De har lavet en "AEP ombytning". Nogle som ved hvad det vil sige? Det er en XE93 jeg har fået igen....den kom dog kun i plastick og ikke i en kasse. Så det næppe en helt ny...
#278001
Tror desværre det er meget normalt
Fik min XE9005 ombyttet til en anden brugt selvom den kun var 3 måneder gammel , kunne dog ikke ud fra service menuen se om den havde kørt nogle timer.
Brokkede mig også lidt til sony , men der var ikke noget at komme efter ud over jeg fik fornyet garanti på det "Nye" jeg modtog
#278002
Er det en refurbish eller hvordan det staves? Altså man sender sit tv som man har passet og plejet, ind til reparation og får en andens skærm tilbage?? Evt fra ryger hjem.. Eller en tidligere ejer som ikke passer på sine ting
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22