Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275259
Amazon deltog for nylig på TV Critics Associations sommerkonference, hvor de fortalte lidt om bl.a. planerne for The Lord of the Rings tv-serien. Vi bruger det ikke i en artikel, så jeg kopierer i stedet pressemeddelelsen ind her for dem af jer, der re nysgerrige:

JD PAYNE OG PATRICK MCKAY UDVIKLER LORD OF THE RINGS FOR AMAZON STUDIOS
Amazon Studios meddeler, at duoen JD Payne og Patrick McKay er blevet valgt til at tage fans, elvere og Amazon Prime Video-seere med på udviklingsrejsen for Lord of The Rings. Payne og McKay fortæller: "Vi er meget begejstrede for, at vores partnerskab med Amazon kan bringe serien til live igen. Vi har det ligesom Frodo, der drager ud fra Shire og bærer et stort ansvar på sine skuldre - det er starten på vores livs eventyr." Flere detaljer om denne rejse kommer senere.

Forfatterne JD Payne og Patrick McKay har arbejdet sammen i årtier. Seneste projekter tæller at skrive Star Trek 4 for Paramount og producer J.J. Abrams, at tilpasse Jungle Cruise til Disney og stjernerne Dwayne Johnson og Emily Blunt, samt udvikling af det originale manuskript for Escape med producer Mike DeLuca, som er nomineret til en Academy Award.

AMAZON STUDIOS SKAL SAMARBEJDE MED ANMELDERROSTE RUSSO BROTHERS’ AGBO STUDIOS
Amazon Studios vil gennem et samarbejde med Russo Brothers’ AGBO Studios lave en omfattende international serie med flere lag. Som en del af samarbejdet har Russo Brothers den kreative frihed til at styre det ambitiøse koncept, der har til formål at forføre Prime Video-seere og redefinere fortællekunstens grænser.

"Russo Brothers har påvirket skalaen for kreativ udmærkelse inden for popkultur med deres visionære arbejde med både Avengers: Infinity War og Captain America: Civil War", siger Jennifer Salke, chef for Amazon Studios. "Med udførelsen og omfanget af filmene har de hævet barren, og vi kan ikke vente til, de gør det samme for os på dette projekt for vores Amazon Prime-seere. Vi er meget begejstrede for at samarbejde med Joe og Anthony Russo og deres AGBO Studios."

AMAZON STUDIOS GIVER GRØNT LYS TIL TO SÆSONER AF GYSERSERIEN THEM
Amazon Studios afslørede også, at de har givet grønt lys til gyserserien THEM fra producer Lena Waithe (The Chi, Dear White People), forfatter og producer Little Marvin, og producerne Roy Lee, Miri Yoon og Michael Connelly med Vertigo Prime. Serien har modtaget en ordre på to sæsoner, hvor den første er THEM: Covenant, som får premiere eksklusivt på Amazon Prime Video i over 200 lande og områder. THEM er produceret med Sony Pictures Television.

I THEM: Covenant, der foregår i 1953, beslutter Alfred og Lucky Emory sig for at flytte deres familie fra North Carolina til et hvidt kvarter i Los Angeles. Familiens hjem på en tilsyneladende idyllisk gade bliver omdrejningspunktet for både ægte og overnaturlige ondskabsfulde kræfter, der truer med at håne, hærge og ødelægge dem.

AMAZON STUDIOS GIVER GRØNT LYS TIL THE EXPATRIATES FRA NICOLE KIDMAN'S BLOSSOM FILMS
Amazon Studios kunne også offentliggøre, at dramaserien The Expatriates fra Nicole Kidmans Blossom Films har fået grønt lys. The Expatriates er baseret på bestseller-romanen af Janice Y.K. Lee og den prisbelønnede manuskriptforfatter Alice Bell (The Beautiful Lie), og den bliver vist eksklusivt på Amazon Prime Video i over 200 lande og områder.

"Vi er meget spændte på at starte vores samarbejde med Nicole Kidman og Blossom Films med at bringe denne populære roman fra forfatteren Janice Y.K. Lee til Prime Video," siger Jennifer Salke, chef for Amazon Studios og fortsætter: "Historien tegner et vanedannende billede af en gruppe komplekse kvinder og deres liv som udenforstående i Hong Kong. På overbevisende manér udforskes disse kvinders styrke, mens de kæmper sig igennem udfordringer med ægteskab, karriere, forældreskab og ufattelige tab." Nicole Kidman har udtalt: "Jeg er virkelig begejstret for samarbejdet mellem Blossom og Amazon. The Expatriates er kun begyndelsen på vores fælles mål om at skabe fantastiske historier, der har noget meningsfuldt om verden på hjerte."

Serien er produceret af Kidman og Per Saari fra Blossom Films og Theresa Park fra POW! Productions, med Lee som Consulting Producer.

THE ROMANOFFS AF EMMY-VINDER MATTHEW WEINER FÅR DEBUT D. 12. OKTOBER
På Television Critics Association (TCA) Summer 2018 Press Tour afslørede Amazon Prime Video at The Romanoffs, den længeventede antologiserie, er sat til at få premiere fredag den 12. oktober. Derudover løftede de sløret for den ekstraordinære besætning af gæstestjerner i serien, som er skabt, skrevet, instrueret og produceret af Matthew Weiner (Mad Men), der har vundet en Emmy-Award intet mindre end ni gange.

The Romanoffs er en moderne antologiserie, der udspiller sig rundt om på kloden. Den indeholder otte separate historier om mennesker, der mener, de er efterkommere af den russiske kongelige familie. The Romanoffs er filmet på lokationer på tre kontinenter og syv lande, hvor holdet samarbejdede med lokale produktioner og kreative talenter i både Europa, Amerika og Fjernøsten.

AMAZON GIVER GRØNT LYS TIL KOMEDIESERIEN UPLOAD AF EMMY AWARD-VINDER GREG DANIELS
Amazon Studios bekendtgjorde i dag, at de har givet grønt lys til den romantiske sci-fi satireserie Upload. Serien er skabt af Emmy Award-vinder Greg Daniels (The Office, Parks and Recreation, King of the Hill) og hans producerende partner Howard Klein (The Office, Parks and Recreation, King of the Hill). Med Andy Allo (Pitch Perfect 3) og Robbie Amell (The X-Files) i hovedrollerne bliver serien på 10 afsnit vist globalt på Amazon Prime Video i over 200 lande og områder.

"Jeg er meget glad for endnu en gang at skulle arbejde sammen med Greg og Howard på denne nye serie", siger Vernon Sanders, Co-Head of Television, Amazon Studios. "De har lavet nogle af de bedste komedier over de sidste tre årtier, og jeg ved, at vores Prime Video-seere kan forvente noget af en lækkerbisken, når Upload får premiere."
#277505
Har netop set første afsnit af Jack Ryan på mit LG B7V.

I følge den indbyggede app skulle Dolby Vision være understøttet. Men mit tv viser kun HDR10.

Til gengæld er Dolby Atmos på plads og virker, selvom det ikke fremgår af beskrivelsen i app'en.

Prøvede også via Apple TV 4K, men her er hverken Dolby Vision, HDR10 eller Dolby Atmos på plads.

Hvad er jeres erfaringer? Er der andre der har testet og evt. haft succes med Dolby Vision?
#277516
aalb1970 skrev:Har netop set første afsnit af Jack Ryan på mit LG B7V.

I følge den indbyggede app skulle Dolby Vision være understøttet. Men mit tv viser kun HDR10.

Til gengæld er Dolby Atmos på plads og virker, selvom det ikke fremgår af beskrivelsen i app'en.

Prøvede også via Apple TV 4K, men her er hverken Dolby Vision, HDR10 eller Dolby Atmos på plads.

Hvad er jeres erfaringer? Er der andre der har testet og evt. haft succes med Dolby Vision?
Hei,
Jeg har samme problem. Det står både Dolby Vision og HDR som alternativ på den innebygde Prime app i min LG C7, men kun HDR fungerer.
På Apple TV 4K har jeg kun HDR som alternativ, og det fungerer hos meg.
PS: Hvordan ser du Atmos fungerer? Bruker du "tv-høyttaler"? For en får vel ikke Atmos gjennom ARC, eller optisk lydutgang?
#277534
BigZ12 skrev: PS: Hvordan ser du Atmos fungerer? Bruker du "tv-høyttaler"? For en får vel ikke Atmos gjennom ARC, eller optisk lydutgang?
Jeg bruger en ekstern AV receiver. LG's 2017 og 2018 tv kan sende Atmos over ARC i en DD+ container.

Mærkeligt nok virker Atmos ikke via tv'ets indbyggede højtalere.
#277536
aalb1970 skrev:
BigZ12 skrev: Jeg bruger en ekstern AV receiver. LG's 2017 og 2018 tv kan sende Atmos over ARC i en DD+ container.
Mærkeligt nok virker Atmos ikke via tv'ets indbyggede højtalere.
Takk for svar :) Skal teste nå. Har også Atmos kompatibel receiver.
#277554
BigZ12 skrev:Nå fungerer plutselig Jack Ryan med Dolby Vision på min LG C7. Prøvd flere ganger før i dag, men fikk da kun HDR10.
Plutselig så switcher den automatisk til DV.
Da blir det binge watching... :)
Super, men er serien god? :-)
#277558
Pede8000 skrev:
BigZ12 skrev:Nå fungerer plutselig Jack Ryan med Dolby Vision på min LG C7. Prøvd flere ganger før i dag, men fikk da kun HDR10.
Plutselig så switcher den automatisk til DV.
Da blir det binge watching... :)
Super, men er serien god? :-)
Det får jeg vel se etterhvert... fått svært variende kritikk av både Metacritic og IMDB kritikere/brukere. Litt redd den er for politisk korrekt. (ser at noen sier serien er ødelagt av "SWJ writers" (Social justice warrior)) O-O
#277560
Åh, nej. Håber ikke den er alt for PC! Ville være fint med en serie der følger bøgerne rimeligt meget!
Nå, tjekker lige selv. Tak for svar og god fornøjelse!
#277574
aalb1970 skrev:Har netop set første afsnit af Jack Ryan på mit LG B7V.

I følge den indbyggede app skulle Dolby Vision være understøttet. Men mit tv viser kun HDR10.

Til gengæld er Dolby Atmos på plads og virker, selvom det ikke fremgår af beskrivelsen i app'en.

Prøvede også via Apple TV 4K, men her er hverken Dolby Vision, HDR10 eller Dolby Atmos på plads.

Hvad er jeres erfaringer? Er der andre der har testet og evt. haft succes med Dolby Vision?
LG E6 DV, ingen DA. E6 har ikke mulighed for Atmos :-(
ATV 4K HDR, ingen DA
Nvidia Shield TV1 HDR, ingen DA
#277580
BigZ12 skrev:Nå fungerer plutselig Jack Ryan med Dolby Vision på min LG C7. Prøvd flere ganger før i dag, men fikk da kun HDR10.
Plutselig så switcher den automatisk til DV.
Da blir det binge watching... :)
Dolby Vision virker også her nu.

Om serien:

Gedigen underholdning, og Krasinski er godt castet som Jack Ryan.

Det hele er dog set mange gange før: CIA manden mod den islamiske terrorist.

Jeg kan godt nikke genkendende til, at serien er lige lovlig politisk korrekt. Den er næsten for "pæn" og gør sig store anstrengelser for at være velafbalanceret. Men i disse tider er der nok heller ikke behov for endnu en serie med et ensidigt fokus på onde islamiske terrorister.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15