Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cub
#277513
Hejsa

Da jeg har fået sat nye vinduer i, søger jeg noget hjælp til at finde det rette materiale til at gemme disse kabler væk ved altandøren. Som det ses på billedet, er der meget lavt ved kammen, så det har jeg haft lidt problemer med. Jeg ser selvfølgelig efter en billigere løsning, men hvis det ikke er muligt så må jeg bare punge ud.

Tak
Vedhæftede filer
20180831_114709.jpg
20180831_114709.jpg (860.97 KiB) Vist 3139 gange
Af Gerners
#277517
Tror altså det bliver svært at få skjult kablerne pænt der. Der findes en del kabelskjulere til gulv, men ud fra billedet, så tror jeg ikke du får et pænt resultat med dem.
Hvorfor ikke fører dem op under loftet? :)
Af Cub
#277519
Gerners skrev:Tror altså det bliver svært at få skjult kablerne pænt der. Der findes en del kabelskjulere til gulv, men ud fra billedet, så tror jeg ikke du får et pænt resultat med dem.
Hvorfor ikke fører dem op under loftet? :)
Det er desværre også min konklusion. Øv bøv. Jeg har 4 meter til loftet, det bliver for svært tænker jeg. Men tak for svar.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277520
Selvom det er møg besværligt, hvis din plan er langvarig, så få dem under gulvet? Kan du ikke selv, kan du sikkert hyre den rette mand til jobbet. Der hvor du laver hul, skal du jo bare have nyt gulvbrædt på, hvis du fortryder.
I loft, skal du have fræset kant hele vejen op, hul i loft og en masse mindre pænt udført der?
Så hvorfor ikke undersøge gulvskjuler løsningen?
Af Cub
#277524
bbplayer skrev:Selvom det er møg besværligt, hvis din plan er langvarig, så få dem under gulvet? Kan du ikke selv, kan du sikkert hyre den rette mand til jobbet. Der hvor du laver hul, skal du jo bare have nyt gulvbrædt på, hvis du fortryder.
I loft, skal du have fræset kant hele vejen op, hul i loft og en masse mindre pænt udført der?
Så hvorfor ikke undersøge gulvskjuler løsningen?
Jeg bor til leje hos et boligselskab. Men det er værd at undersøge. Du skal have tak for hjælpen. God weekend
Brugeravatar
Af bbplayer
#277529
Ok, jeg tænkte op til loft også var kabel føring på loft . Det besværliggør klart nok arbejdet.
Skal du først flytte om 5 år, så er det måske stadig 5 gode år, indtil du må fjerne det og lægge nyt brædt :)
Af Gerners
#277582
Jeg tror personligt, at hvis man monterer en af ovenstående kabelskjulere til gulv, så vil det se malplaceret ud. Bliver nok meget synlig.

Kan du evt. smide et billede langt fra, så man kan se de omkringliggende? Bare så vi kunne komme med andre måske mere kreative input?

Jeg ville nok have monteret oppe under loftet i den mindste kabelskjuler du kan finde, der selvfølgelig kan håndtere dine kabler. Herhjemme har jeg lige haft elektriker på besøg, hvor der skulle føres ny gruppe ud til elskabet og for at spare en masse fræsearbejde, så monterede han kabelskjulere. Med en fuge ved begge hjørner, så ser det meget diskret ud. Så får du heller ikke problemer med udlejer når det skal afmonteres. :)