Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af KBW
#277405
Henrik B. skrev:
KBW skrev:Nu er der kæmpe forskel på hi-fi lyd og den lyd man vil ha til fjernsyn og film. Så man skal beslutte sig for hvad der er vigtigst. Hi-fi lyd til fjernsynet lyder af h-til
Vrøvl!
Ubegrundet vås
Af Noerlund
#277407
Min tekniske viden angående lyd er begrænset, så skal ikke kloge mig på om hifi-lyd er dårlig tv-lyd og omvendt. Jeg hæfter mig dog ved, at Dynaudio Music 7 er en 2.0 stereohøjtaler. Kommer man ikke til at savne en dedikeret centerhøjtaler (3.0 setup), når nu formålet med det jeg søger primært er film og serier?
Af CSP
#277409
Min tekniske viden angående lyd er begrænset, så skal ikke kloge mig på om hifi-lyd er dårlig tv-lyd og omvendt. Jeg hæfter mig dog ved, at Dynaudio Music 7 er en 2.0 stereohøjtaler. Kommer man ikke til at savne en dedikeret centerhøjtaler (3.0 setup), når nu formålet med det jeg søger primært er film og serier?
Det korte svar er nej det gør man ikke hvis højtaleren er af god nok kvalitet.
Af MathiasK
#277419
Hvordan har du planlagt at tilslutte den til dit tv? Jeg går ud fra, at du er lidt tv-nørd, siden du skriver herinde og derfor har et top tv. :) Jo nyere/bedre tv du har, jo flere tilslutningsmuligheder er der incl. wifi/Bluetooth.
Af Henrik B.
#277422
MathiasK skrev:Hvordan har du planlagt at tilslutte den til dit tv?
Det naturlige vil være at gøre det via HDMI.

M.v.h.
Af Henrik B.
#277423
Noerlund skrev:Min tekniske viden angående lyd er begrænset, så skal ikke kloge mig på om hifi-lyd er dårlig tv-lyd og omvendt. Jeg hæfter mig dog ved, at Dynaudio Music 7 er en 2.0 stereohøjtaler. Kommer man ikke til at savne en dedikeret centerhøjtaler (3.0 setup), når nu formålet med det jeg søger primært er film og serier?
Nej, du vil ikke miste noget, eftersom højttalerenhederne i Music 7 sidder forholdsvis tæt (i forhold til at have f.eks. almindelige stereohøjttalere stående).

Music vil som nævnt, fungere fremragende som soundbar - langt bedre end de soundbar/sub-løsninger man ellers ser.

Men find et sted, hvor du kan høre den, så er jeg sikker på, at du bliver overbevist. :)

M.v.h.
Af Noerlund
#277426
MathiasK skrev:Hvordan har du planlagt at tilslutte den til dit tv? Jeg går ud fra, at du er lidt tv-nørd, siden du skriver herinde og derfor har et top tv. :) Jo nyere/bedre tv du har, jo flere tilslutningsmuligheder er der incl. wifi/Bluetooth.
Jeg påtænker at tilslutte soundbaren gennem HDMI ARC,da jeg har et nyere tv som understøtter dette. Jeg kan læse mig frem til, at Samsung præsentere to nye soundbars til IFA (HW N950 og 850). Umiddelbart hvad jeg kan google mig frem til, så får N950 godt nok fremragende anmeldelser på AVforums og Techradar :)

Jeg vil overveje Music 7, er dog ikke helt sikker på hvordan det vil tage sig ud som soundbar under tv'et - det kan nemt blive lidt presset med plads i mit nuværende setup.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277430
Vi har N950/960 til test, så der kommer også en mening om den her på et tidspunkt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277498
KBW skrev:Får I Canton dm 100 til test? ;)
Hvorfor skulle de få et 3 år + gammelt produkt til test? Det er da at gøre et gammel produkt til grin, hvis de skulle fortælle nogen om et produkt med så mange år på bagen.

Amazon har solgt det siden 2015, (Date first available at Amazon.de: 21 Oct 2015)
så fortæl os ikke du mener det er nyt, de hifi awards du har talt om er 2-3 år gamle, intet er nyt omkring produktet. andre anmeldelser er fra 2016 :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277503
Vi fokuserer primært på nye produkter i den højere prisklasse, så nej til Canton. Harman har vi ikke overvejet endnu.