Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#277302
KBW skrev:Ja ja når lyden er ligegyldig for teknologi nørder ?
Der burde HDMI og lyd kvalitet da også være vigtig, som jo ganske enkelt også giver bedre lyd hvis enheden kan tilbyde det, så måske er det bare os tek nørder som vil have bedre lyd ?
Af Noerlund
#277311
Henrik B. skrev:Jeg ville vælge noget helt andet! Jeg ville tage en Dynaudio Music 7. Den har tillige room-adapt, som automatisk tilpasser sig placeringen.

M.v.h.
Er Dynaudio Music 7 ikke kun en stereohøjtaler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277319
Det er en soundbar, ligesom de øvrige forslag er det. Den kan så ikke udbygges til surround, hvis det er dét du mener.
Af Henrik B.
#277334
Noerlund.

Som du kan læse i testen, så spiller Musical 7 rigtig HiFi, med super gengivelse. Effekten af det er, at du f.eks. ved film får en langt bedre stemmegengivelse, end ved almindelige soundbars.

Og skal du spille musik, så falder soundbars ofte igennem, da enhederne i soundbaren er for små/ringe, og der opleves et "hul" ned mod bassen. Her vil der være en bedre sammenhæng i Music 7.

En anden fordel med Music 7 er, hvis man ikke har et decideret anlæg, så kan Music 7 benyttes som det, med mulighed for f.eks. at fungere som radio/streamingsenhed. Den har knapper med med mulighed for at lagre "faste stationer". Det kan være internetradioer er (inkl. DAB kanaler), eller det kan være en streamingsenhed (Spotify/Tidal), m.v.
Af kenjust
#277356
Spændene læsning ..

Tænker og læser dette kunne være en der kunne udskifte min sonos playbar

Måske man lige skal ud og lytte .. nogen der ved hvor evt ?
Af KBW
#277392
Nu er der kæmpe forskel på hi-fi lyd og den lyd man vil ha til fjernsyn og film. Så man skal beslutte sig for hvad der er vigtigst. Hi-fi lyd til fjernsynet lyder af h-til
Brugeravatar
Af bbplayer
#277398
Zigge skrev:
Noerlund skrev:Har i testet Music 7? Har lidt svært ved at finde nogle anmeldelser af den :-)
Hej, Lydogbillede har test af Music 7. http://lydogbillede.dk/test/hojttalere/ ... o-music-7/
Jeg synes nu den er grim og klodset, hvis jeg køber et nyt stort tv, så fylder den jo mere end tv'ts fod, og kan slet ikke bruges til dette.

Men måske er det hifi lyd, og så taler vi jo ikke tv lyd mere , som andre skriver :) Den ser også ud til at stilles i stuen til hifi brug.
Af Henrik B.
#277402
KBW skrev:Nu er der kæmpe forskel på hi-fi lyd og den lyd man vil ha til fjernsyn og film. Så man skal beslutte sig for hvad der er vigtigst. Hi-fi lyd til fjernsynet lyder af h-til
Vrøvl!