Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277144
Jeg har købt et nyt Sony TV (Android), som har DR App'en integreret.
App'en understøtter ikke live-tv, af DRs kanaler, men kun "gamle" programmer.

Hvorfor dælen gør den ikke det?

DR-app'en på min android-telefon kan godt live-streame og jeg kan så chromecaste det over på TV, men det var ligesom ikke det der var meningen.

Hvad dælen er meningen?
#277146
Ved ikke lige hvorfor den ikke har Live delen med. Men reelt set findes der ikke en Android TV app. Sony har bare side loaded den. Dvs. de har taget mobil udgaven og kørt den ind på tv'et. Dvs. den findes ikke i tv udgaven af Play Store og dermed får du heller ikke evt. opdateringer som DR laver til appen.
#277185
janelne skrev:Jeg har købt et nyt Sony TV (Android), som har DR App'en integreret.
App'en understøtter ikke live-tv, af DRs kanaler, men kun "gamle" programmer.

Hvorfor dælen gør den ikke det?
Det er desværre ikke en app, men et link til en hjemmeside (brugt til HbbTV-delen på tv-skærme) pakket ind i et ikon. Helt overordnet så er der kun live-kanaler med i DR-apps til mobil/tablet samt Apple TV.

DR havde luftet idéen om at frigive en app til Android TV, som Sony benytter, men vi har ikke hørt nogen sidenhen, så måske projektet er droppet.
#277203
Rasmus Larsen skrev:Det er desværre ikke en app, men et link til en hjemmeside (brugt til HbbTV-delen på tv-skærme) pakket ind i et ikon. Helt overordnet så er der kun live-kanaler med i DR-apps til mobil/tablet samt Apple TV.
Rasmus, tak for dit input.

Jeg fatter simpelthen ikke en bjælde af, at live-tv ikke virker - i dette herrens år 2018 - uden krumspring (som jeg prøver af senere i dag).

Tror du at udfordringen ligger ved DR - eller ved Sonys android-styresystem?
#277209
Der er ingen teknisk udfordring. Det kan sagtens lade sig gøre.

DR har indtil videre valgt kun at have en decideret TV app på få udvalgte enheder. Jeg glemte ovenfor at sige, at der også er live-tv i app’en på PlayStation 4.

Så man kan vel strengt taget sige, at DR har fravalgt de andre platforme - eller i hvert fald ikke prioriteret dem.

Udviklingen indenfor tv-platforme er desværre slet ikke lige så moden som indenfor mobilplatforme.
#277213
Som Rasmus skriver i sit første indlæg. Så er det HbbTV du tilgår via "app'en" og ikke en decideret app udviklet til tv. HbbTV virker på tværs af en lang række tv, hvilket betyder, at der ikke skal udvikles individuelle apps til hvert tv. Det gør det væsentlig billigere at tilbyde streaming via tv'et, men der er også en række begrænsninger i designvalg og features, der man skal kunne supportere et kæmpe udvalg af tv med vidt forskellige processorer og dermed ydeevne.

HbbTV står i øvrigt for Hybrid Broadcast Broadband TV, hvor formodningen er, at man har et tv-signal, hvor man kan se programmerne live, og derfor ikke har behov for et live stream. Tiderne har dog ændret sig, hvilket nok også er grunden til, at Sony har indlejret HbbTV som en app.

Flatpanels har tidligere skrevet, at DR arbejder på at tilbyde live-streams på HbbTV, så mon ikke, det er på vej: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1498051072
#277226
Basto skrev:Du kan lige vende tilbage når du har prøvet det .. man kan lave nogle hurtige genveje i kodi .hvis du vil prøve det
Det er lykkedes mig at installere Kodi og finde DR, incl live-tv.
Jeg kan ikke få en genvej, til dette, HELT ud på Sonys "android-forside" (ved siden af de store, YouTube m.v.), vel?

Anyway, det kan bruges - og tak for det - men jeg er ikke helt oppe at ringe (tilgængelighed). Jeg vil kontakte DR for at høre hvor langt de er nået, jf. deres planer omtalt i den tidligere udtalelse ...