Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Vailant
#273864
@GPOSCH
Uhh, den indstilling i Netflix til undertekster skal testes - mange tak! :)
Jeg har haft valgt gul undertekst, da den ikke var så kraftig.
Brugeravatar
Af huntiedk
#275108
Var I fra FlatPanels side nogensinde i dialog med Sony om de jævnlige baggrundsfunktioner, som hæver strømforbruget i stand by?

Jeg er nu den, i øvrigt glade, ejer af et AF8, men under disse baggrundsjobs tændes den optiske udgang også, hvilket gør, at mine aktive højttalere tænder og slukker i takt. Jeg forsøger mig nu med lidt logning af hvor tit det sker.
Brugeravatar
Af huntiedk
#275120
Næh åbenbart ikke. En teori ku’ være noget wake on lan-agtigt. TV’et har faktisk link på ethernetporten, når det er slukket, men svarer ikke på ping. Det tyder på noget WOL som på PC’er. Jeg har ikke det trådløse net konfigureret.

Jeg var i eftermiddags oppe på at det var aktivt et antal gange i løbet af nogle minutter og så holdt 10 min. pause. Derefter på’en igen. Nu har jeg hevet netværksstikket ud, og har ikke set nogen aktivitet (men har heller ikke haft øjnene klistret på det). Det var eller spøjst at se on/off-lyset på BL18 tænde og slukke tilfældigt om natten - spooky :-)

Vender selvfølgelig tilbage hvis jeg finder på noget at gøre ved det.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#277061
Er jeg den eneste der har lagt mærke til at sortniveauet er hævet en lille bitte mikroskopisk smule når man chromecaster nedenstående direkte til AF8 og Chromecast Ultra?

https://www.youtube.com/watch?v=aXHcRiSK_ys&t=25s

Afspiller man direkte i tv eller Shield youtube app er det kul 100 % sort.

Rummet skal være fuldstændig mørkt.
#277063
Det kunne godt lugte af forkert håndtering af RGB range. Det plejer dog at give en ret forkert håndtering af sort, som bliver adskillige nuancer lysere.

Du er ikke kommet til at justere på noget på CC indgangen? Det burde dog slå ens igennem på Youtube app og den indbyggede CC, så det taler lidt imod mit spørgsmål...
Brugeravatar
Af GPOSCH
#277066
Torben Rasmussen skrev:Det kunne godt lugte af forkert håndtering af RGB range. Det plejer dog at give en ret forkert håndtering af sort, som bliver adskillige nuancer lysere.

Det er ikke det. Jeg ved præcis hvordan det ser ud. Nemlig at sort bliver meget lyst som du nævner. Den hævede sort jeg oplever, kan kun ses hvis det er helt mørkt i rummet og øjnene efter er par sekunder har vænnet sig til mørket, men så snart de er det så kan man lige akkurat ane der kommer meget meget lidt lys ud af panelet.

Du er ikke kommet til at justere på noget på CC indgangen? Det burde dog slå ens igennem på Youtube app og den indbyggede CC, så det taler lidt imod mit spørgsmål...

Jeg ved ikke lige helt hvad CC betyder?
Jeg troede umiddelbart jeg havde piller ved bias indstillingerne som “bekendt” hæver sort en anelse. Men de står på nul, dom de skal.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#277205
Torben Rasmussen skrev:Cc= Chromecast
Doh! ja selvfølgelig. O_O

Er der nogen med "CCU" der har mulighed for at tjekke dette?

Har lige tjekket det igen. Men rummet skal være fuldstændig mørkelagt. Man kan lige akkurat ane tomgangslyset, EFTER øjene har vænnet sig til mørket. Svarer måske til <1 IRE.
#277207
Det burde ikke være et issue, men CC komprimerer jo godt nok signalet lidt, så det er muligt at det går ud over sortniveauet. Problemet opstår også hvis du rører ved visse af kontrast/lysindstillingerne, men når du siger de står som de skal, så må problemet jo være et andet.

Mig bekendt kan du ikke justere RGB-range på CC. Det er noget kilden skal håndtere. Når vi har forsøgt kalibrering via CC, så er vi nødt til at ændre på måleprogrammets RGB-range, da det foregår via skærmspejling fra en tablet, og den kører i full RGB range, men når du caster fra Youtube, så burde den altså håndtere det korrekt.

Og så er forskellen på RGB full eller limited ikke nede i 1 IRE, men langt højere, så det burde være synligt med det samme.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#279918
Hmmm. Tjek RTINGS' review af AF9. Ser ud til det IKKE ville have været ventetiden værd mht. AF9.
AF8vsAF9
AF8vsAF9
oled.PNG (399.56 KiB) Vist 2649 gange
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14