Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Noerlund
#276671
Hej alle

Jeg skriver dette indlæg, da jeg er på jagt efter den bedste Soundbar til tv, film og musik. Jeg har løbende fulgt med på siden, og har læst et utal af anmeldelser fra Flatpanels. Jeg er interesseret i at høre jeres anbefalinger og brugererfaringer. Mit budget er 10-15k, og det skal være en soundbar pga. pladsmangel :D

Jeg har læst rygterne omkring Samsungs nye soundbars og Sennheisers nye 3DS soundbar, som lyder utroligt interessant.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#276672
Hvis du handler i dette budget, så tror jeg, at der i mange kredse er enighed om, at Sony ST5000 leverer god ydelse. Største ulempe er manglen på mulighed for baghøjttalere til surround. Der kommer nok noget nyt fra Sony på IFA-messen, som starter 31. august.

Uanset hvad, så tror jeg, at det vil være en god idé lige at slå koldt vand i blodet indtil IFA-messen starter. Mange af de Atmos-soundbarer, der sælges i det prisleje som du kigger på, står til at blive udskiftet snarest. De nye modeller vil jo nok starte prismæssigt højt, men tilsvarende vil der være god mulighed for at få en fin pris på de modeller, der udgår :)
Af Noerlund
#276674
Tak for dit hurtige svar. Jeg er bekendt med jeres fremragende karakteroversigt, og har læst stort set alle anmeldelserne. Jeg hæftede mig ved, at du en anden tråd skrev lidt omkring Sennheiser 3D soundbar, som virker utroligt interessant. Jeg er enig i, at det er fornuftigt at slå koldt vand i blodet indtil IFA-messen, selvom det kan være svært at vente til at de nye produkter introduceres på markedet :D
Brugeravatar
Af hans123
#276681
Den bedste nu er nok Sony st5000

Er selv hoppet på den og er meget tilfreds.

Og som andre skriver har du kun mangel af et par trådløse bag højttalere.

Får den det bliver den svær at slå på bedre lyd fra en soundbar
Brugeravatar
Af hans123
#276683
Tænker at den sennheiser soundbar aldrig kommer i handel

Prototype i januar og det var vel det
Af Henrik B.
#277253
Jeg ville vælge noget helt andet! Jeg ville tage en Dynaudio Music 7. Den har tillige room-adapt, som automatisk tilpasser sig placeringen.

M.v.h.
Af Henrik B.
#277254
KBW skrev:Som sædvanligt.

Canton soundbase - vinderen af utallige test.
Kan det passe at den ikke har HDMI, men kun et optisk input?
Og hvordan med styring sammen med TV'et?


M.v.h.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277256
Henrik B. skrev:
KBW skrev:Som sædvanligt.

Canton soundbase - vinderen af utallige test.
Kan det passe at den ikke har HDMI, men kun et optisk input?
Og hvordan med styring sammen med TV'et?


M.v.h.
Jeg synes det lyder lidt som en soundbar anno 2010 , selvom den vidst er fra 2016 :)
Den har kun Bluetooth v3 support, den har ikke HDMI, altså ingen tv styring. Bider man lidt mærke i årstallet, så er awards enten fra 2014 til 2016, der må næsten være kommet nyere produkter, også fra canton, de ses dog ikke på deres side.

De soundbar jeg har set , med surround højttalere, chrome audiocast support + HDMI ARC osv, lyder som et bedre alternativ, hvis man ikke er neanderthal mand :) I forhold til teknik, altså, det kan så godt være deres dm55/100 er fine nok men lyder lidt gammeldags.
Af Henrik B.
#277258
Jeg er helt enig. Selv hvis man som mine gamle forældre, som er teknikmongoler, er det et must med HDMI med ARC, og CEC-styring, så de kun skal forholde sig til den fjernbetjening de kender - TV'ets.

M.v.h.
Af KBW
#277300
Ja ja når lyden er ligegyldig for teknologi nørder ?