Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#276634
Hej folkens,

jeg købte sidste weekend et UE65NU8075TXXC hos Power på tilbud til 8000. Det var et semi impulskøb, og fik nok desværre ikke læst ordentligt op på det før jeg købte det. Jeg overvejer at aflevere det tilbage, men er i tvivl om hvad jeg skal kigge efter i stedet. Havde egentlig lovet mig selv at næste TV skulle være OLED, det blev det ikke. Kan jeg få et OLED der performer bedre end sidste weekends investering, til nogelunde samme pris. Evt hvis jeg går ned i 55"?

Mvh Jonas
#276638
Ja du skal nok have gjort op med dig selv hvor stor skærmen skal være.. hvis du holder fast i dit budget er det selvfølgelig kun 55” OLED kan komme i spil.. De har den seneste stykke tid lagt mellem 8-10000 kr.. Tror det er ved at være meget tæt på at 2017 modellerne udgår.
#276643
Hvis det er OLED er skærmene af stort set samme kvalitet.. Det er LG paneler der sidder i dem alle, så det bliver et reference spørgsmål tit..

Jeg ville dog selv ikke vælge Phillips 9002 grundet den mangler Dolby Vision til HDR..
#276644
Okidoki. Min utilfredshed ved det nye tv bunder i elendig "bevægelse" på billedet. Hvis jeg fx ser fodbold, actionfilm, eller andre typer af tv med lidt hurtige bevægelser, så følger billedet ikke helt med. Der kommer hakker I billedet, og især ved fodbold er det ikke usædvanligt at se 5-6 skyggefodbolde ud over den egentlige fodbold.
Jeg har mulighed for at aktivere noget LED clear motion, der hjælper et stykke af vejen. Ulempen er dog at giver giver en kvalmende strobe effekt i billedet.
Dette gør sig kun gældende ved TV. Før omtalte problemer er ikke så tydelige ved fx Netflix, eller streaming af HD video samples gennem plex.
#276650
Streamer fra Netflix og plex. Når jeg aktiverer led clear motion bliver billedet ganske vist mindre sløret, billedet bliver dog virkelig mørkt. Vil et oled ændre på sløret? Eller er det bare fordi teknologien i panelerne simpelthen bare er foran de materiale vi har til rådighed?
#276656
Jeg har været ved at læse en del herinde efter jeg kunne se de grå hår pible ud i ren frustration. Jeg må om jeg kan vænne mig til clear motion. Ingen grund til at investere yderligere finanser hvis det ender med jeg får grå hår af noget andet. Må se om fremskridtet bringer gode sager når der engang i fremtiden skal skiftet ud på tv fronten igen :) tak for assistance!
#276658
Jeg ville umiddelbart prøve, at sætte Motion Plus i Bruger-indstillingen og skrue lidt ned for effekten. Jeg plejer at holde mig under 5 på slideren. Det er principelt kun det første håndtag, som har en effekt, da det andet håndtag påvirker indhold, der er skudt i mere end 60 Hz. LED Clear Motion har jeg svært ved at anbefale på NU8, da jeg personligt synes det både napper for megen lysstyrke, men også giver synligt blinken i skærmen.
#276669
Det vil jeg lige prøve når jeg kommer fra job. Hvad er downsides ved oled kontra led? Hvis man slipper for sløret, er man så ikke ude over de værste problemer? Har du evt et link til en artikel herinde der beskriver det, synes jeg har ledt uden held