Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af magtfuld
#275891
Tak for de detaljer i har givet vedr. Dolby Vision.

Mit oprindelige spørgsmål er nu stadig; Hvilket TV af de 3 omtalte, ville I vælge, udfra de betragtninger, som er angivet i indlægget?
Af aalb1970
#275892
magtfuld skrev:
aalb1970 skrev:Hvis Dolby Vision ikke er vigtigt vil jeg anbefale Panasonic'en.
På hvilken baggrund?

Ud fra Flatpanels, tests, kan jeg se, at Panasonic'en "vinder" på bedste fjernbetjening, men på billedkvalitet, placering af stik, responstid, og styresystem vinder LG og Philips. Kender du noget til lyden i de forskellige tv?

I de gamle plasma dage havde jeg også sværget til Panasonic pga. gennemgående god kvalitet, men ved ikke om de er på det niveau længere.
Primært pga. lidt bedre billedkvalitet end LG og Philips. Panasonic er bl.a. lidt foran på bevægelseshåndtering og har ligesom Sony A1 og AF8 mulighed for black frame insertion (BFI). Men forskellene er minimale.

Jeg valgte selv en B7V, men det var primært pga. prisen, da jeg helst ville have haft en Sony eller Panasonic.

Under alle omstændigheder vil du ikke gå galt i byen med nogen af de 3 tv. De er alle fremragende til prisen.
Brugeravatar
Af Pede8000
#275893
Jeg er nok lidt farvet, da jeg har mest erfaring med Philips.
Jeg har intet at udsætte på apparatet, det yder som en drøm.

Pro: Android bliver opdateret (hen ad vejen), ok remote, ok lyd, rigtig god til sport (bevægelse), god pris. Ambiligt, hvis man er til det, kan slukkes. Jeg er blevet lidt glad for det. Stik vender ned ad mod siden (godt hvis det skal op og hænge)

Con: Ingen Dolby Vision. Måske kommer HDR10+ i en senere update.
Af Ukido
#275928
Jeg har også kig på netop de tre tv, men jeg kan ikke finde ud af, om Dolby Vision er vigtigt?

Går man glip af noget, hvis der ikke er Dolby Vision?

Jeg har en Apple TV 4K, så vil der være markant forskel på om tv'et kan vise film i Dolby Vision, eller må "nøjes" med HDR10?
Af PeterSt
#276486
Jeg forsøger mig lige med et spørgsmål herinde i denne tråd, som jeg håber, at I kloge hoveder vil hjælpe med - på forhånd tak :)

Min kæreste og jeg flytter i nyt hus, og jeg har bildt hende ind, at det klart må udløse et nyt tv! :)

Jeg har endda - efter nogen kamp - fået overbevist hende om, at vi ikke kan købe et mindre tv end 55 ".

Så langt så godt.

Jeg har nu kigget lidt på tre ovenstående tv, da OLED efterhånden er nede i priser, hvor vi kan være med.

TV'et skal primært bruges til fodbold (gennem Viaplay-appen), netflix, HBO og DR-tv. Vi har ikke flow-tv.

Vil 9002'eren være bedst til ovenstående forbrug, fordi det håndterer bevægelse bedst, eller er forskellene på de tre tv så små, at det næsten er hip som hap? Eller bør vi kigge på noget Sony-LED i stedet (eksempelvis XE93) grundet dens kvaliteter fsva. fodbold?
Af lennon
#276487
Jeg synes , at du skal vælge OLED pga dens overall sublime billedperformance ( betragtningsvinkler,HDR osv) .Det er muligt,at man i en A>B sammenligning kan se, at nævnte Sony LCD håndterer bevægelser marginalt bedre . Jeg kom fra plasma - har haft både LG E7 og Sony A1 i huset - og synes de begge er fuldt på højde mht visning af fodbold . Kildesignalet er sikkert vigtigt . . Som nævnt nævnt andetsteds, så har jeg svært ved at se hvordan kvaliteten overhovedet kan løftes i forhold til feks fodbold-VM i 4k vist via yousee boksen på et OLED tv . .
Af magtfuld
#276490
Som trådstarter har jeg overvejet disse skærme nøje. Jeg er nok kommet frem til følgende konklusion:

Jeg går lidt op i kvalitetsfølelse, hvorfor jeg vælger LG fra pga. fjernbetjeningen. Her topper EZ950 for mig.

Jeg går ikke voldsomt op i styresystem, men det tiltaler mig alligevel at POS9002 har Android som opdateres.

Mit endelige valg kommer udelukkende til at stå mellem POS9002 og EZ950 på baggrund af lydkvaliteten i de indbyggede højttalere.

Dolby Vision formater har ikke rigtig nogen betydning for mig da jeg ser meget flow tv.

Så er prisen ens (ca. 8000 kr.) så bliver det een af de to.

Falder det ene 1000 kr., så vælger jeg dette.

Alle tv er meget ens og jeg tror man vil blive glad for dem alle.
Af PeterSt
#276491
Magtfuld; ser du også meget fodbold? Og hvad er du kommet frem til i den forbindelse?

Som nævnt kommer jeg til at se fodbold gennem Viaplay-appen, og der er en del kampe i 4K.

Hvis jeg køber 9002'eren kommer jeg til at se Viaplay-appen gennem android, og hvis jeg køber LG B7 eller et Panasonic bliver det gennem smart-tv. Det er måske et dumt spørgsmål, men vil fodboldkampene så blive vist i 4K? Eller kræver det, at jeg køber en separat Chromecast Ultra?
Af magtfuld
#276495
Jeg ser faktisk en del fodbold, men endnu mere almindeligt Flow tv.
Jeg tænker, at uanset hvad, så ser fodbold sikkert ganske nydeligt ud, på alle tv. Jeg tror ihvertfald bestemt ikke at jeg bliver skuffet.

Jeg synes det er en interessant vinkel mht. hvilke apps hvert tv har/tilbyder.
Men hvad er forskellen på apps og smart tv? Handler det om hvorvidt om de kan opdateres?

Og, skal vi ikke holde 5000 kr. LCD tv ude af denne tråd og kun fokusere på de omtalte :)
Af bobolobo
#276496
Skal ikke kunne udtale mig om LG SK7900 55", men stod fornyligt i samme situation og skulle vælge mellem de forskellige OLED TV'er og endte med 9002 og har ikke fortrudt.
Grunden jeg valgte det var over B7 var: lyd, ambilight og android. Derudover var det en bonus at chromecast var indbygget, så kunne jeg sælge den jeg brugte på mit gamle tv.
Ligesom dig har vi derhjemme ikke flow tv og de forskellige tjenester fungere rigtig fint uanset om man bruger den indbyggede app eller chromecasten, kun tv2 play appen er lidt langsom til sætte kvaliteten op i Android appen.
En af de ting jeg frygtede var hastigheden på Android efter at have læst anmeldelser, men jeg synes ikke det er så slemt efter at have afinstallerede alt det crap der er med som standard. Forstå mig ret, det er ikke lynende hurtigt og loader som på en ny telefon, men det hakker ikke og jeg sidder ikke og bander og svovler over loadtider eller stabilitet selvom jeg ikke har den store tålmodighed.
Af lennon
#276501
PeterSt skrev:Jeg så i øvrigt lige, at man i elgiganten kan få et LG SK7900 55" til 5.000 kr. Er det ikke en ok skarp pris? Jeg er klar over, at det ikke er OLED, men til fodbold er det måske et ganske habilt tv? https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... v-55sk7900
Det handler vel så igen om : " hvor billigt skal et dårligt produkt være - for at være et godt køb? "

Jeg kender den ikke. Men tendensen har været,at de billige LG lcd ikke har været noget at skrive hjem om . Deres OLED er ganske enkelt flere niveauer over - og tæt på den absolut bedste billedkvalitet markedet tilbyder . .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276503
Eller på en anden måde: Ærgelsen ved et dårligt billede hænger ved længe efter at glæden ved et par tusinde kr. sparet har fortaget sig...
Af PeterSt
#276507
Enig, hvis B7 eller 9002'eren snart kommer ned i omkring 8.000 igen, slår jeg også til - så det er vist bare at vente :)