Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#276298
Der er netop dumpet en invitation til lancering af Sennheisers Ambeo 3D Atmos-soundbar ned i indbakken. Den lanceres officielt på IFA.

Hvis man er på udkig efter Atmos, så tror jeg, at det er en god idé lige at se tiden an. IFA starter om 2 uger og foruden Samsung, Sennheiser og måske Sony, så tror jeg, at der vil være en del nyheder at spotte.
Brugeravatar
Af bbplayer
#276299
Håber i får beskrevet forskelle til den ældre HW-K960 serie.

Hvorfor har i fået en N950 ind og ikke N960 model?
Brugeravatar
Af bbplayer
#276302
Jeg fandt ud af det, tror jeg. I Tyskland hedder den HW-K950 og K960 findes ikke, som du siger, nordisk nummer.

Så det er nok mere fordi den er sendt fra Tyskland til jer :) Produktet er nok præcis det samme.
Af sd2100
#276325
Spørgsmål til dem med erfaring - Rasmus/Torben (eller andre)
Vi bor i en klassisk Østerbro-lejlighed med ca. 330 cm til loftet. Er det helt håbløst med en atmos soundbar, der skal bruge loftet som refleksion, eller ville det være bedre med en god ikke-atmos soundbar?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276326
Hvis vi lige glemmer aspektet med, at du skyder lyden lige op i fødderne af overboen, så burde det ikke være en showstopper at der er 3.5 m. Du kan justere på forskellige parametre mht. lydstyrke af Atmos-enhederne og afstanden til hhv. siddeposition og loft, så lyden kan tunes ind til at passe.

Tager vi Sony ST5000 som eksempel, så kan du 3:40 inde i videoen se justeringerne af distancer mv.
https://www.youtube.com/watch?v=X-ZNxB-4fNw
Af dktipe
#276329
Hej. Har også et spørgsmål vedr. anvendelse af Atmos som bruger loftet til reflektion.

Vi har akustik / lydlofter. Vil vi kunne få glæde af Atmos eller kræver det glatte lofter ?

Nogle der har erfaring med det.

Mvh Tim
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276330
Nej, det vil ikke være en god kombination. Akustiklofterne med perforering reflekterer en del mindre end eks. Troltekt, men ideen med dem er jo netop at reducere reflektionerne. Jeg ville ikke satse på Atmos med upfiring-enheder i dit tilfælde.
Af Noerlund
#276605
Rasmus Larsen skrev:Der er netop dumpet en invitation til lancering af Sennheisers Ambeo 3D Atmos-soundbar ned i indbakken. Den lanceres officielt på IFA.

Hvis man er på udkig efter Atmos, så tror jeg, at det er en god idé lige at se tiden an. IFA starter om 2 uger og foruden Samsung, Sennheiser og måske Sony, så tror jeg, at der vil være en del nyheder at spotte.
- Det lyder yderst interessant. Har læst en del om Sennheiser Ambeo 3D Soundbar! Invitationen giver vel ingen indikation af lancering i DK? Har du yderligere informationer om soundbaren - har kunnet læse, at alle journalister har været utroligt imponeret.
Af bromberg
#277485
Rasmus Larsen skrev:Vi har også modtaget den her fætter. SK10Y er LGs topmodel med Atmos.

Billede
Ang den og Samsung n950/960 er der snart lidt læsning på dem:).

Har Sony præsenteret noget atmos på messen nu her?
Af KBW
#277486
Åhh nu igen?
Canyon dm100 soundbase lyder forrygende (også med 3,6 m til loft) og fruen vil mene den ser godt?
Men har ikke noget bling. Er i sig selv en stor subwoofer og den der filmbas der kryber hen langs gulvet. Almindelig tv-tale er uovertruffen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#277493
bromberg skrev:Har Sony præsenteret noget atmos på messen nu her?
Ikke umiddelbart. De har sendt en lang mail med pressemeddelelser, men der er ikke umiddelbart noget om Atmos. Måske der kommer mere i morgen.