Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#276348
Torben skrev:Jeg er nok en af dem der synes du kan virke en smule for negativ ift B&O og deres udvikling.


@ Torben
Det har du da helt ret i. Fra TUE blev COE hos Bang & Olufsen syntes jeg det gik den gale vej. Bang & Olufese kunne tidligere levere seriøse produkter, som de kunne tage ansvar for, og stod inde for. Dette er just ikke det sker i dag. 'Læst på BeoWorld's mange negativ indlæg'.

Tiden for AV produkter er en anden, det ved jeg, men at B&O vælger en vej hvor deres TV apparater SKAL være hjertet, hvor alt kommunikation med øvrige B&O produkter skal foregå på skærmen, er ikke hvad jeg ønsker. TV når man vil se TV, og audio produkter, når man alene ønsker lyd.

BeoSound Moment var deres sidste audio produkt. Der skulle går år efter lancering af Moment, før min B&O forhandler overhoved ville sælge BeoSound Moment, i frygt for kundernes fustresioner.

Jeg elsker B&O's Beo 4 / PUC kode integration / 7,1 Surround processor. Når mit BV 7 står af, forstiller jeg mig BeoSystem 3 EU tredje generation som hjertet i mit setup.

Forældet ! siger du så. ...... Men det skal jo kun holde til vi ser HDMI version 2,1 / eARC og mulighederne heri, så vil jeg tage beslutninger der fra. Om det så bliver fra B&O eller ikke vil tiden vise.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#276353
Billede

Hvor er det godt Bang & Olufsens har Millemisens loyalitet, til at
promovere alt det andre produceret for B&O, positivt hver gang. O_O
Brugeravatar
Af Millemis
#276357
“Hvor er det godt Bang & Olufsens har Millemisens loyalitet, til at
promovere alt det andre produceret for B&O, positivt hver gang

Ikke forstået :(

Men jeg har jo heller ikke forstået, hvorfor du har et udemærket sæt Penta-højtalere tilsluttet dit tv....
.....og samtidigt siger, at du ikke vil benytte dette - og dermed de højtalere - til at lytte til musik med.
Som vi har hørt mange gange, foretrækker du en ‘ikke-B&O’ løsning til det.

Er det ikke spild af gode højtalere ikke at bruge dem?

Nå, men sådan er vi jo forskellige :)

MM
Senest rettet af Millemis 15. aug 2018, 10:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#276361
‘Millemissen loyalitet overfor B&O’ skal forstås på den måde, at han ønsker at Bang & Olufsen skal bestå....og fortsætte med at lave de produkter, som de mener er rigtige og tidsvarende (og minsanten om ikke det har vist sig, at millemissen kan bruge nogle af dem).
Hvis vi alle ville ‘nøjes med’ gamle B&O-produkter suppleret med non-B&O, ville der snart ikke være noget Bang & Olufsen firma mere.

Men det er måske det, Peter Pan ønsker?

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#276396
Peter Pan - jeg tror ikke, at dine ønsker går i opfyldelse.
Dit tog kører nok blot ikke på samme ‘spor’ som B&O’s.
Jeg er helt sikker på, at de står inde for det, de laver til kunderne.
Du hører bare ikke til i kundekredsen....længere er den ikke.

Vi andre glæder os til at se, hvad de (måske) lancerer nu på IFA.
Lad os nu se, om det bliver i småtingsafdelingen eller om de overrasker....som sket før.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#276399
Rasmus Larsen skrev:Velkommen til en masse nørderi, erfaring og diskussion
Vi har nu brugt lidt tid på 'diskussionen'. Så er det måske tid til at gå til 'nørderiet'. ;-)

Rasmus Larsen har beskrevet sit nye setup med Apple TV4, til et sæt BeoLab 9 og et non b&o TV.

Billede

Billede
1.Apple TV4 (og Apple TV3) kan outputte al tv-lyd trådløst vha. Airplay-systemet, uden forsinkelse.
Har du allerede en Airplay-højttaler i hjemmet så prøv at ”swipe” ned fra toppen på Apple-
fjernbetjeningen og vælg din Airplay-højttaler som lydoutput.

2.B&O har produkter med indbygget Airplay, som samtidig kan trigge højttalerne til kun at tænde,
når de er i brug. En af disse løsninger er BeoSound Essence-boksen og da jeg alligevel søgte en
løsning til også at kunne afspille trådløst musik (med Airplay), faldt valget på Essence.

3.Essence tilsluttes via PowerLink-kabler til BeoLab-højttalerne (der ryger 1 led trådløshed naturligvis) og opsættes til at forbinde til WiFi-netværk.

4.Apple TV-boksen kan nu se Essence som en Airplay-højttaler (se billedet her over) og når den
vælges, sendes tv-lyden trådløst fra Apple TV til Essence og føres videre til BeoLab-højttalerne.
Der er nu trådløs tv-lyd imellem Apple TV4 og højttalerne.

Delvis af Rasmus Larsen. Læst her.

Rasmus er den lille stribe under tv panelet dit Sound Center. ? :)
Senest rettet af Peter Pan 3. apr 2019, 22:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#276408
Jamen, så kan et af de nye(re) BeoSounds alligevel godt bruges til noget :)
Tak til B&O for denne mulighed.
Den aktuelle BeoSound Core kan iøvrigt bruges på samme måde.

MM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276411
Jeg tror ikke LG har haft frækhed nok til at turde kalde deres E6 et SoundCenter. Møblet er i øvrigt dette fra Naver, hvis du vil have billedet til at matche:
Billede

For at det ikke skal være løgn findes der også pressefotos mere i denne tråds ånd :)
Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#276428
Billede

Rasmus må klart gøre mere ud af center lyden som er vigtig, også selv om BeoLab 7-6
måske skal spille i stereo, grundet tilslutnings mulighederne. Dette skulle ikke betyde
så meget, bare lyden kommer fra/under tv panelet. Tv'ets egen lyd kan som ofte afbrydes
med en 3,5 Jack dummy i hovedtelefon stikket.

Det er dog en god ide at sætte BeoLab 7 på en fod da bas højttalerne sidder i bunden.

Specifikationer BeoLab 7-6.

Dimensioner B x H x D / 160 x 11 x 21 cm / VÆGT 13,4 kg

Materialer kabinet: Soft-touch malet aluminium

Farver kabinet cover: sort / sort, sort / sølv, sort / mørk grå, sort / gyldne

STRØMFORBRUG: Typisk: 19 W, Networked standby: 0,4 W

EFFEKTFORSTÆRKER, BASS: 2 x 125 W, klasse D, ICEpower

EFFEKTFORSTÆRKER, MELLEMTONE: 2 x 125 W, klasse D, ICEpower

EFFEKTFORSTÆRKER, DISKANT: 2 x 125 W, klasse D, ICEpower

FREKVENSOMRÅDE **: Hz 40 - 26.000 Hz

Følsomhed *: 88 dB SPL re 125 mVrms re 1m

CABINET PRINCIP: Bas refleks

CABINET VOLUME: Bas: 8,0 liter (per side) - Mellemtone: 0,8 liter (per side)

BASS DRIVER: 102 mm / 4"

MELLEMTONE DRIVER: 76 mm / 3"

HØJ freqency DRIVER: 19 mm / ¾ "

Funktionr: Adaptive Bass Linearisation (ABL)- Room tilpasning- Termisk beskyttelse

Tilslutning: 1 x PowerLink

TILBEHØR: Bord stand - Vægbeslag - Cover

MÅL MONTERET: incl. Vægbeslag: 160 x 12 x 26 cm

* FØLSOMHED måles @ dB SPL 1m re 125 mV

** EFFEKTIV FREKVENSOMRÅDE måles @ -10 dB re. Ref niveau (200 Hz - 2000 Hz)
------------------------------------------------------------ -----------------------------
BeoLab 7-6. Type nr. 6220- Ny-pris 25.495 Kr. Pr. 01. juni 2013 -
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#276433
Peter Pan skrev:Rasmus Larsen har beskrevet sit nye setup med Apple TV4, til et sæt BeoLab 9 og et non b&o TV.

...

Rasmus er den lille stribe under tv panelet dit Sound Center. ? :)
Vi har desværre måtte rykke BeoLab 9 ud af stuen på ubestemt tid. Vores lille datter havde fået syn for, at der sad en lille diskantenhed inde i metalhuset. Efter anden gang, hvor jeg løb igennem stuen for at forhindre, at hun trykkede den ind, besluttede jeg mig for ikke at risikere mere :s

Det er OK da det meste musik der høres herhjemme for tiden er Baby Shark og Jens Hansens bondegård. Men BeoLab 9 skal naturligvis opstilles igen snarest muligt.

Jeg havde jo håbet, at:
1. Apple med Airplay 2 ville have gjort dedikerede surround-kanaler muligt.
2. At B&O ville opdatere Essence til Airplay 2.

Så kunne jeg have udvidet med trådløse baghøjttalere. Nu går jeg så lidt og tænker over, hvad der i stedet skal ske. Det ville være synd at kalde det lille plastikgitter på LG E6 for et soundcenter. Der kommer ikke så meget lyd ud af. Tv'et skal opgraderes til et nyt på minimum 65" - gerne større - om 1-2 år. Så må vi se, hvad der sker til den tid. Jeg synes, at Sonys løsning med Acoustic Surface, der kan agere centerhøjttaler i et større setup, er spændende. Jeg tror bare ikke den er helt så fleksibel, som jeg ønsker det, og så kan Sony A1 og AF9 skærmene ikke stå på tv-møblet. De er simpelthen for dybe på staffeli-foden.

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#276469
@ Rasmus - Børn er guds gave til mennesker ... Såeee ;-)

Dette er da en ny måde at gøre det på, hvis det virker.

Acoustic Surface:
Sonys idé kaldet akustisk overflade, hvor skærmen selv overfører lyden.
Lyden skubbes gennem skærmen, frem foran skærmens kanter.

Billede

Læs her.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 326