Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273808
Ifølge HDVTest, så er det deres konklusion, at Panasonic FZ800 er den bedste OLED skærm anno 2018 - og er dermed "en kende bedre" end SONY AF8.

Ja, nu bliver det vist rigtigt "nørdet" for feinsmeckerne... :s :)

Hvad har Flatpanels af kommentare til HDVTests udmelding? :)
#273813
Gromit skrev:Ifølge HDVTest, så er det deres konklusion, at Panasonic FZ800 er den bedste OLED skærm anno 2018 - og er dermed "en kende bedre" end SONY AF8.

Ja, nu bliver det vist rigtigt "nørdet" for feinsmeckerne... :s :)

Hvad har Flatpanels af kommentare til HDVTests udmelding? :)
Nej, de gav FZ800 prisen "best value". Det betyder ikke at det er den bedste skærm, men den de vurderer giver mest for pengene. Panasonics vejledende priser er noget mindre end Sony og LG.

De nævner i øvrigt flere af samme små problemer/mangler som Flatpanels.
#273817
Pana FZ800 er skarpt prissat i 55” men ikke i 65”. Den koster det samme som FZ950 i 65” herhjemme (om det er en fejl ved jeg ikke), så jeg synes ikke umiddelbart den er en vinder til prisen på tværs af størrelser.
#274071
Så meget for japansk "kvalitet". De udvælger og gennemtester de fladskærme de sender til test. Bekræfter jo blot at det er nøjagtigt samme panel lotteri ved dem som ved de andre. Så er spørgsmålet om sådan en test overhovedet er relevant for private købere. Fail.

Gad vide om det var derfor de fleste test ikke brokkede sig synderligt over Panasonics plasma buzz som var ganske ulideligt på flere af de skærme jeg havde hjemme i stuen.
#276129
Jeg har tænkt over hvorfor jeg evt. skulle vælge det ene TV frem for det andet? Jeg tænker på Panasonic 55FZ800 vs Sony AF8 vs LG C8.

Ang. 55FZ800, så kan jeg købe det i mit lokale Panasonic Center, og han leverer altid den gode fjernbetjening med.
Mht. LG C8 (og E8) så har denne model kun én tuner, hvor de to andre begge har to.

Jeg har i dag et Panasonic 46PV80 plasma, så på ingen måder et dårligt TV, og jeg ser TV via YouSee box og en ældre Apple TV.
Så jeg køber helt sikkert ikke pga. Smart TV platformen, som netop ikke er så smart, som I selv konkluderer.
Køber jeg et nyt, vil jeg da helt sikkert overveje at bruge TV'ets tuner(e) og undvære YouSee boxen.

Jeg hælder nok mest til 55FZ800, men en sidste ting .... I nævner selv at der stort set ikke er forskel på sidste års EZ950 og FZ800, så hvorfor skulle jeg evt give 17.500-17.999 for FZ800, når Power sælger EZ950 til 8.999 kr?

Jeg er stor fan af Flatpanels. Fedt med så grundige tests!
Ser frem til lidt feedback på ovenstående.

Mvh. Morten
#276432
Tak Torben!
EZ950 tilbuddet var selvfølgelig kun i weekenden. Jeg afventer lige og ser hvad der sker ;)

Spørgsmål ang. HDR10+ og Dolby Vision.
Hvor meget skal man overveje det ved køb af TV? Jeg er OVERHOVEDET ikke verdensmester inden for det område, men såvidt jeg kan læse er der ikke så meget materiale til HDR10+. Det er som regel Dolby Vision.
Så hvis man primært ser "alm" TV, noget Netflix i 4K og måske noget Blu Ray en gang imellem, kan det så være ligemeget?

Hvis der er allerede er skrevet om dette i jeres forum må du meget gerne sende en reference ;)

På forhånd tak,
Morten