Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RealZeke
#275874
Hejsa!

Jeg driver to webshops der sælger motorcykeltøj og udstyr, primært styrthjelme. Jeg skal snart have åbnet en butik/showroom og er i den forbindelse ved at undersøge, om jeg skal bruge et par TV's eller Monitor's til at vise tilbud med de forskellige mc hjelme?

Primært er indholdet der skal vises blot billeder af styrthjelme som er på tilbud. Det vil sige, det samme som de produktbilleder der er på siderne https://styrthjelm.dk og https://motorcykelgrej.dk

Jeg er dog i tvivl om - hvorvidt det er bedst at bruge en monitor eller et tv til dette? Jeg er bange for, om der vil komme burn-in på skærmene.

I bilka så jeg et TV der viste still billeder og det havde burn-in fra alle billederne i skærmen. Det er dette jeg gerne vil undgå!

Helt kort - skal jeg vælge TV eller Monitor?
(Skærmene kommer til at kører 24/07.)
Af evilguy
#275894
Helt kort: Ingen af delene.

Normale TV og normale monitorer er IKKE velegnet til 24/7 brug. F.eks. vil strømforsyningen brænde af, hvis du kører med dem 24/7/365, og det dækker reklamationsretten IKKE.

Nu skriver du intet om skærmstørrelse og hvordan du har tænk dit at præsentere dit indhold, så det er lidt svært at hjælpe dig. Regner du med at koble en PC på skærmen eller vil du afspille et slideshow med billeder og video fra en USB pen?

Skal det være en interaktiv skærm man skal kunne trykke på - altså en skærm der viser din hjemmeside som en forstørret iPad?

Hvad er dit budget? Der findes løsninger fra 4000 kroner op til 40.000 kroner.

Skal skærmen virkelig kører 24 timer i døgnet eller kan du nøjes med en model der kører 16 eller 18 timer i døgnet?
Af ZackGem
#275895
En professionel monitor er nettop lavet til lige det du beskriver.

En Panasonic Pro skærm i f.eks. LFE8 serien er godkendt til at køre 16 timer i døgnet med 3 års garanti. Den har indbygget mediaplayer til at køre billed slides, og kan automatisk tænde og slukke på de forskellige ugedage, så du kun skal vedligeholde materialet. Alt andet sker automatisk.
Fås i stort set alle størrelser.
De har også 24/7 godkendte serier.
Af ZackGem
#275896
Hov - Overså lige at de skal køre 24/7.
Så kan du bruge f.eks. Panasonics LF80W serie. Den er godkendt til at køre 24/7 non stop i 3 år.
Er bare et eksempel - Der findes mange modeller og også mere avancerede mediaplayers.
Bare ikke lige de skærmserier der er så meget fokus på i "konsumerverdenen" :-)
De koster ca. det samme som en alm "god" skærm.
I stedet for HDR og 4K og hvad der nu er standard i dag - Får du i stedet 1080P, mediaplayer, indbygget kallender og en skærm som ikke vil dø :-)