Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275692
Hej!

Jeg er blevet bevilget nyt TV-alter.
Lyd er forresten fuldstændig ligegyldigt.

Jeg ville selvfølgelig helst have haft OLED, men det kan jeg godt glemme til det budget.

Vi havde mit Panasonic plasma 42" og fik så et Samsung 50" plasma (gratis) fra samme årgang ca. (trods alt Fuld HD). Det er den vi bruger nu.
Så uanset burde jeg gå op i specs.

Vores brug består af:
Netflix
ViaPlay
TV2 Play
YouTube
HBO

Så pt. har jeg en bærbar sat til, og den ville jeg da gerne undgå.

Jeg nåede ikke tilbuddet på en LG i weekenden desværre.

Jeg synes det er ok vigtigt at OS'et fungerer som det skal inkl. de apps vi skal bruge. Så er det webOS eller?

Kom gerne med forslag :)
Senest rettet af TezlaByte 8. aug 2018, 18:45, rettet i alt 4 gange.
#275697
I den for budgettet er der denne LG.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3871749 ... ign-Priser

Jeg ved ikke om du har en forkærlighed for LG, men de er jo klart bedst til OLED skærme synes jeg.. Deres LCD skærme er med Ips panel hvor sortniveauet er tvivlsomt, og dermed begrænses billedoplevelsen noget, jeg kunne godt være i tvivl om du vil være glad for det, når du nu er vandt til plasma, hvor billedkvaliteten er højere.

Ellers ville jeg gå mod et LCD med Va panel der giver bedre billedkvalitet, men forringelse af betragtningsvinkler.. Samsung er den eneste med HBO app, den er dog ikke fantastisk den app HBO har lavet men den virker da, ved ikke om du har et Apple tv eller andet du bruger..

Der er et Samsung tv her inden for dit budget.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3827153 ... ign-Priser

Dette Sony er dog bedre, men så er vi over budgettet.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3878311 ... ign-Priser

Hvis du kunne øge budgettet, kunne denne Samsung være valget, her vil du få meget tv for pengene.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3827359 ... ign-Priser
#275699
Budgettet er sat op til 7.500 kr.

Og har bare ikke den store fidus til Samsung mere, må jeg indrømme. Har ikke forkærlighed til LG, men forstår bare de har de bedste TV generelt.
Men afviser bestemt ikke Samsung, hvis det er den bedste til budgettet.

Ellers ville jeg faktisk gerne have haft en Philips, for at prøve backlight.

Den Sony lyder da ok, men tænker bare at ALT er dyrere i Hifi-Klubben, så den burde kunne findes billigere.
#275700
Der er ingen tvivl om at til prisen er Sony XE8505 bare bedst, og nej, Hifiklubben er ikke altid dyrere, ihvertfald ikke i dette tilfælde, så skynd dig at få købt mens du kan.
#275701
Når nu dit budget er 7500 havde jeg også valgt XE85.. Ellers må du prøve en Phillips, hvis du er hocked på Ambilight, de er dog med Ips panel de fleste af dem.
#275704
TezlaByte skrev: Har ikke forkærlighed til LG, men forstår bare de har de bedste TV generelt.
Nej, de har ikke de bedste TV generelt, men LG var blot først med OLED-TV, som de så har en del varianter af i dag. Og disse har generelt ret god billedkvalitet. LG's LCD-modeller derimod er alle baseret på IPS-teknologi, som i disse HDR-tider er noget udfordrede med at levere varen. Så nogle LG-TV klarer sig godt, men bestemt ikke alle!
#275705
Troede ellers IPS panel var ret godt (faktisk det man skulle have)

Og er ikke hooked på Backlight som så, tænkte bare det var en fed detalje :)
Men ikke noget jeg har brug for, da jeg jo aldrig har haft det.

Sony XE8505 råber I begge i kor nu - havde aldrig troet jeg skulle have Sony :D

#Torben
Så hvis jeg var på OLED, var det LG. Ellers skal jeg tage LG med et gran salt?
#275712
TezlaByte skrev: #Torben
Så hvis jeg var på OLED, var det LG. Ellers skal jeg tage LG med et gran salt?
Nej, der er andre der laver lige så gode OLED. LG var bare først og har flest varianter. Overliggeren for OLED er høj - højere end overliggeren for LCD.
#275715
Okay. Så glemmer jeg lige mit LG-rush.

Så billedemæssigt rammer jeg den Sony.

HVIS nu der skulle komme et eller andet vildt tilbud med en tusse eller to over, så er jeg også ok der.

Men igen, hvad med apps osv.?

Kan se den Sony har Android-TV, er det bare ligesom mit telefon mere eller mindre?
Og hvad med webOS og Tizen?
#275716
Nej, Android TV er langt fra så udbygget som Android på telefonen. Der er en del apps, men udbuddet halter stadig - især målt ift. hvor meget man har adgang til i udlandet.

Tizen har flest brugbare apps herhjemme når det kommer til streaming-tjenester, og WebOS er også nogenlunde med. Ingen af platformene har apps, som giver mening til ret meget andet.

Ingen af platformene fungerer lige så godt som eksempelvis Apple TV, men i det store regnskab er rangeringen her i DK nok:
TVOS (Apple), Tizen, WebOS, Android TV.
#275717
Det var sat***. Er ikke tosset med Apple produkter, må jeg indrømme.

Tizen skal jeg gå efter så. Men så er det jo skidt den Sony har Android TV.

Som nævnt i første besked, så er det jo Netflix osv. osv. den skal bruges til.
#275720
Nej, TV med Android er på ingen måde skidt, Sony, Philips, og andre bruger det, og ligeledes kommer der løbende opdateringer, hvilket både LG og Samsung (desværre) ikke har for vane at gøre. Men det er selvfølgelig en smagssag hvad man foretrækker.