Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275616
Du blander tingene, Der er mange UHD Blu-ray afspillere men ikke alle håndterer DolbyVision men alle klarer HDR10(HDR) som du nævner, så det skal du ikke bekymre dig om.

LG UP970 fås til billige penge med HDR/DV support
Samsung UBD-M9500 , med HDR support
Sony UBP-X700 , HDR / DV support
Af duskern
#275619
bbplayer skrev:Du blander tingene, Der er mange UHD Blu-ray afspillere men ikke alle håndterer DolbyVision men alle klarer HDR10(HDR) som du nævner, så det skal du ikke bekymre dig om.

LG UP970 fås til billige penge med HDR/DV support
Samsung UBD-M9500 , med HDR support
Sony UBP-X700 , HDR / DV support
Jeg mener kun mit TV understøtter Dolby Vision og ikke HDR 10, men det er ikke noget jeg er sikker på. Jeg troede at Dobly Vision var Dolbys egen implementering af HDR, men det kan godt være jeg tager helt fejl. Der står at mit fjernsyn har "OLED HDR with Dolby Vision", så jeg er ikke helt sikker på hvordan det skal tolkes. Det kan være der er andre der ved det?
Af Vasen
#275620
HDR10 er default HDR, det understøttes af "alle" så at sige. Så hvis tv/afspiller mv ikke understøtter Dolby Vision, så tager vil den blot vise HDR10. F.eks på en UHD Blu-ray der har Dolby vision , der vil afspillere der ikke håndterer DV, slå over på HDR10. Det er standarden.
Af Vasen
#275626
Ja :D Alle 4K UHD blu-ray afspillere understøtter HDR10 (Det skal de, det er en del af UHD specifikationen)
Af Turbo
#275657
duskern skrev:Det fedeste for mig må vel være at få fat i en afspiller der både understøtter HDR 10 og Dolby Vision så.
For at afspille en 4k BD med DV kræver at både afspiller og TV har DV.
Af duskern
#275733
Nu har jeg siddet og kigget lidt på de forskellige afspillere, men jeg synes ikke helt jeg kan blive klog på hvilken der er bedst hvis man også ønsker DV understøttelse. Er der nogen der har nogle anbefalinger?
Af duskern
#275793
Jeg kommer til at gå efter en Apple TV 4k, men jeg vil også gerne med tiden investere i en fornuftig 4k blue-ray afspiller med DV support. Det var egentlig en anbefaling på sådan en afspiller jeg efterspurgte med mit sidste indlæg :)
Torben Rasmussen skrev:64 GB versionen har man ikke brug for. Den kan jo nærmest ikke bruges til at hente noget alligevel.
Får man absolut intet ud af at gå efter en med 64gb? Nu kender jeg intet til I-tunes og hvad man kan, så det kan godt være jeg bare ikke helt forstår det :) Jeg havde håbet man kunne download noget indhold der så var i bedre kvalitet end streaming. Kan du uddybe en smule Torben?
#275799
Streaming gemmes ikke på maskinen, så lager plads er ligegyldig, din båndbredde fra ISP er derimod vigtigere. Så du får altså ikke brug for 64GB som Torben skriver.

Det skulle så lige være ved Viaplay/Netflix og deres Offline view, som måske også virker på ATV men det er jo et spørgsmål om du vil det og til hvad formål, når filmen ikke kan ses på andet udstyr og en ATV i bilen er sgu lidt besværligt?
#275801
Nej, alt indhold streames. Du kan ikke downloade en film til boksen. Du kan dog downloade spil og apps, men boksen har dynamisk styring af lagerpladsen, så du skal gå VIRKELIG meget til den med spil, hvis du skal nå at fylde den op.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7