Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#275381
Jeg har netop købt en Sonos Beam soundbar, som jeg har forbundet til mit Sony XE90 tv med HDMI på fjernsynets HDMI 3 port, der understøtter ARC. Det virker sådan set ganske glimrende.

Jeg har dog fået et problem i forbindelse med opsætningen. Før havde jeg min PS4 Pro forbundet til HDMI 2 og Apple TV 4k til HDMI 3. Dette grundet, at Sony tilsyneladende kun understøtter HDR på HDMI 2 og 3. Nu har jeg været nødt til at forbinde mit Apple TV til HDMI 2, og PS4'eren til HDMI 4, da det kun er HDMI 3, der understøtter ARC, hvorfor jeg bliver nødt til at bruge den til Sonos'en. Jeg har dermed tabt muligheden for HDR på PS4.

Er der nogen work-arounds til dette problem, eller må jeg bare leve med en enkelt HDR-kilde? Jeg ved godt, at jeg kunne forbinde Sonos'en via den optiske adapter, men så forsvinder lidt af det smarte ved den.
#275394
De øvrige porte på TVet understøtter ikke fuld båndbredde, men Apple TV kører ikke fuld båndbredde hvis du aktiverer match framerate. Prøv det og se om ikke det er tilstrækkeligt.
#275438
Ok. er det i menuen du prøver at aktivere det? For den går ikke. Så kører den i 60 Hz og det kræver for meget båndbredde.

Du skal sætte menuen til 60 Hz SDR og aktivere Match Content.
#275450
Hej Torben.

Tak for dit svar. Det må jeg prøve. Som jeg forstår dit svar, så er der mindre båndbredde til rådighed på HDMI 1 og 4. Vil det medføre et kvalitetstab ved brug af Apple TV’et?
Af ekelund
#275458
Spændene får jeg lige prøvet i morgen
Torben Rasmussen skrev:Ok. er det i menuen du prøver at aktivere det? For den går ikke. Så kører den i 60 Hz og det kræver for meget båndbredde.

Du skal sætte menuen til 60 Hz SDR og aktivere Match Content.