Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af hugosarang
#275170
Hej

Jeg overvejer at købe en Heos by denon bar til 6000 kr men er det nødvendigt med en subwoofer ? eller kan man nøjes med soundbaren.
Af BMLauridsen
#275172
Hej

Jeg har en selv en HEOS bar med tilhørende subwoofer. Jeg startede ud med bare at købe soundbaren, som jeg er rigtig glad for, da den har en rigtig god lyd og er rig på tilslutningsmuligheder, men jeg vil sige, at uden subwoofer'en mangler der noget bas specielt i actionfilm. Til musik og alm tv kigning er soundbaren rigeligt, men du vil ikke ryste rummet med bas delen.
Men tag ind i Hifi klubben og hør på soundbaren med og uden subwoofer, så vil du bedre selv kunne afgøre hvad du har brug for.
Af BMLauridsen
#275174
Personligt synes jeg de ligger meget tæt op ad hinanden, men det er der vist delte meninger om. Lyd og Billede er meget glad for HEOS'en mens Flatpanels' egen anmeldelse er noget lunken. Jeg synes det lyder rigtigt godt, men man skal bare ikke skrue for højt op for den, så den ikke overdøver alt :-)
Af hugosarang
#275175
BMLauridsen skrev:Hej

Jeg har en selv en HEOS bar med tilhørende subwoofer. Jeg startede ud med bare at købe soundbaren, som jeg er rigtig glad for, da den har en rigtig god lyd og er rig på tilslutningsmuligheder, men jeg vil sige, at uden subwoofer'en mangler der noget bas specielt i actionfilm. Til musik og alm tv kigning er soundbaren rigeligt, men du vil ikke ryste rummet med bas delen.
Men tag ind i Hifi klubben og hør på soundbaren med og uden subwoofer, så vil du bedre selv kunne afgøre hvad du har brug for.
Hej tak for svar, jeg vil bruge den til Apple tv og generelt film og serier. Vil du så sige den er det værd?

Jeg ser en kæmpe fordel i heos pga hdmi stik, 4k osv frem for sonos, der virker en anelse forældet.
Af BMLauridsen
#275176
Ja helt sikkert, lækker og klar lyd. Pga den separate centerhøjtaler er der også dejlig klar tale. Det var også primært pga de meget bedre tilslutningsmuligheder at jeg valgte HEOS bar.