Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274950
Hej alle.

Jeg sælger min HD Furys linker og HD Furys integral, som jeg tidligere har brugt til min pioneer lx76 receiver for at få et 4K HDR billede, selvom min receiver ikke havde seneste HDCP (2.2) version. De to enheder er således perfekte til ejeren af en lidt ældre receiver, som understøtter 4K, men som ikke understøtter seneste HDCP version. Fra ny koster de 1800 kr. Jeg sælger dem begge for 1200 kr. Begge er gode som nye og næsten ikke brugt.

Et godt alternativ, hvis ikke man vil ud og bruge flere tusinde kr. på en ny receiver.
#274955
Hej Rasmus

Svaret er 3xja hele vejen ned :-)

I forhold til strøm er der to usb kabler (et fra linkeren og et fra integralen) som kører ind i hvert sit strømstik (som er til danske stikkontakter).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274956
Jeg mener vi har vendt det tidligere i en anden tråd, men det er nødvendigt med begge dimser for at få opskaleret eks. 1080p60 til 4K60, right?

Vores interesse ville stadig være i at få vores Leo Bodnar (inputlag) til at kunne måle på 4K-signaler og ikke kun 1080p, som er lidt irriterende lige nu. De lader ikke til at være klar til at sende en federe version på gaden. Dertil, så vil vi gerne have mulighed for at aflæse hvilket signal diverse bokse sender til TV'et - det kan være svært at gennemskue hvornår eks. Apple TV skifter til 24 fps eller 60 fps.
#274958
Ja jeg sad faktisk og kiggede efter tråden, men jeg kan ikke finde den (det er også ligemeget). Linkeren og integralen har egentlig bare ligget i en kasse lige siden, men nu var det tid til at prøve igen :-)

Jo, det er det. Jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke er teknisk kyndig nok til at vide om linkeren og integralen kan løse jeres problem.

Jeg forklarede i sin tid HD Fury at jeg havde en LX76 Pioneer receiver, som jeg var glad for, men at jeg var ærgerlig over at den ikke kunne give mig et 4K billede, når nu den rent faktisk teknisk var i stand til at vise det (men at det kun handlede om HDCP problemer). De fortalte mig, at jeg kunne løse problemet ved, at købe en Linker og Integral med følgende setup:

4K enhed (output) -> Integral (input)
Integral (output 1) -> TV
Integral (output 2) -> Linker (input) (sat til downscale)
Linker (output) -> lx76 Pioneerreceiver (input)

-> = HDMI kabel

Jeg gjorde som de sagde og bum - det virkede. Jeg ved ikke om i kan gennemskue om det så også vil virke til det formål, som i har tiltænkt enhederne?
I må endelig forsøge at vejlede mig, hvis der er noget på linkeren eller integralen jeg skal kigge efter, der kan gøre jer klogere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274959
Vi har bare ikke rigtig kunne gennemskue om vi kan nøjes med en Linker eller om Integral også er nødvendig (eller omvendt). Deres hjemmeside nævner "opskalering" for begge enheder.
#274960
Det var lidt det samme, som jeg havde problemer med dengang. Jeg troede inden jeg kontaktede HD Fury, at jeg kunne nøjes med linkeren og at den blot kunne "bypasse" HDCP problemet, men ak nej. Jeg fik at vide at jeg skulle have både en linker og integral, da min receiver ikke kunne håndtere UHD HDR båndbredden åbenbart.

Jeg har efterfølgende forsøgt at sammensætte det hele men uden linkeren (men med integral) i setuppet og også uden integral (med med linker), og ganske rigtigt - det fungerer ikke.

Så for mit vedkomne skulle jeg i hvert fald bruge både integralen og linkeren. Jeg ved ikke hvorfor udover at det har noget med UHD HDR båndbredden at gøre.
Senest rettet af MortenRingsdalAndreasen 26. jul 2018, 10:42, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274964
Vi har kigget lidt på det og ideelt set burde vi have HD Furys Vertex i stedet for Integral. Vi kan dog komme ret langt med Linker+Integral. Som Torben nævner er vi lidt usikre på om vi har behov for begge, men noget kunne godt tyde på det.

Der er naturligvis altid noget nyt lige om hjørnet og pt. står HDMI 2.1 og banker på døren, så jeg lidt på vippen. Vil du være afvisende overfor at sælge begge til 1000 kr?
#274965
Hej Rasmus

Du har ret, verden er under konstant forandring :-) - Lad os sige 1000 kr. Jeg bor i Vejle og kan se, at i holder til i hovedstaden (ikke?), men jeg tror at de kan fragtes for ca. 40 kr. via coolrunner, betaler i for det (så mødes vi lidt i begge ender)?

Skriv gerne til: [email protected] - så kan vi lige aftale med adresser m.m.