Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274267
Til min store skræk opdager jeg her til aften tre pixelfejl på mit nye XE9305.

Den ene er en enkelt pixel mens de andre er flere sammenhængende pixels som er sorte.

Hvad gør jeg nu? Levere jeg fjernsynet retur til Elgiganten imorgen?

Og er det ikke en produktfejæ som er dækket af garantien?
Senest rettet af Mckrogh 17. jul 2018, 12:47, rettet i alt 1 gang.
#274274
Ja det vil jeg da mene.. Det manglede da bare.. Men kan du ikke tage nogle billeder? Og lad os se dem.
Det er nogle herinde som ved meget mere om pixel fejl osv end mig

Mvh Michael
#274276
Mckrogh skrev:Ved nærmere efterkig er jeg faktisk i tvivl om to af pixelfejlen måske er tordenfluer?
Tordenfluer er sgu ikke dækket af garantien :D . Vi har selv én i vores 55X85 Sony. Har heldigvis ikke opdaget nogle i 65XE90 endnu . .

Hvis man vil undgå den slags, så køb et OLED som er limet sammen.
#274293
Tordenfluer :( Den er vist ikke til at tage fejl af på så gode billeder.

Men der er nogen som nævner forbrugerklagenævnet, og elgiganten har været den vej med en skærm og tordenfluer, så mon ikke du kan søge der, og få svar. Jeg mener de tabte og måtte bytte skærmen.
#274301
Snakket med Elgiganten her idag.

Deres support i telefonen sagde garantien dækker. Så det mæ jeg så gå ud fra.

De siger jeg skal ringe til Sony mandag - kan det virkelig være sandt Elgiganten skubber ansvaret over på sony?
#274312
Som udgangspunkt skal du ikke stå for den del selv. Du har kun ét kontaktpunkt og det er via forhandleren. Når dét er sagt, så er Elgiganten dog et mellemled, så hvis du går via dem, så skal de efterfølgende til at snakke med Sony, så du kan nok skære i tiden ved selv at snakke med Sony.
#274319
Skriv til Elgiganten at du gerne tager kontakt til Sony, men at det kræver at Elgiganten giver ny reklamationsret på skærmen eller de dele der bliver skiftet.
For du kan risikere at hvis der sker noget igen, er du ikke dækket af den reklamationsret du har fået da du indgik et køb med elgiganten, men nu er i Sony nåde og er afhængig af om de yder noget garanti.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22