Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steennp
#274100
Jeg stod i Elgiganten og overvejde et B7 65" på tilbud (jeg har et B6 55", som ikke skal erstattes, men jeg skal bruge et TV mere).

Sælgeren dernede prøvede at sælge mig et 65" SK85 (også LG) til ca samme pris (15k) Han sagde at hvis man kunne forene sig med mindre sort sort, så klarede det sig bedre til bevægelser.

TVet skal primært bruges til sport og playstation.

Nogen der ved noget om SK85?

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... v-65sk8500

Jeg har svært ved at finde anmeldelser af det (og ingen her på siden?)
Senest rettet af Steennp 9. jul 2018, 15:43, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274116
Jeg nåede i mellemtiden at skrive en kommentar henne i kommentarsektionen. Jeg har klippet den ind herunder:

SK85 har IPS LCD-panel og er minimum 2-3 klasser under det B7, som du også kigger på. Jeg vil kraftigt fraråde dig at vælge SK85 fremfor B7. Særligt til PlayStation, men også til sport.

Der er virkelig dag og nat og hvis du vælger SK85 får du reelt en skærm, som ikke kan fremvise hverken sort eller HDR i nogen form. Spil i HDR fra PlayStation er en oplevelse.
Af Steennp
#274119
Tak for svarene.

Jeg antog egentlig også at det var fordi der var større profit at han prøvede at sælge mig et andet TV.

Nu skal TV'et stå i et mørkt rum - så jeg tror jeg bliver rigtig irriteret hvis det ikke er OLED når nu man har et i forvejen. Så det bliver nok et af dem fra sidste år.

Måske man kan være heldig at de dumper priserne på 65" for at komme af med de sidste. Et B7 - 65" til 12k ville være lækkert.
Brugeravatar
Af bbplayer
#274126
Steennp skrev:Måske man kan være heldig at de dumper priserne på 65" for at komme af med de sidste. Et B7 - 65" til 12k ville være lækkert.
Kender følelsen, jeg synes også det ville være lækkert at vinde 7 rigtige i lørdagslotto :) Sandsynligheden er måske større for mig.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#274214
Hoppede selv på vognet tilbage i Oktober selvom det var lidt af en udgift, med et 55B7V til lidt over 9.2k (Okt) og en Xbox X til lidt under 3k (black friday) og tager mig selv igen og igen, af at bliver forbløffet over niveauet.
Om det er 4K 60fps gaming med fuld knald på HDR i fx Forza7 eller om det bare er som UHD 60hz computer-monitor. (har prøvet med 120hz på B7V men kan ikke rigtig validere værdien via 3part, selvom Windows skriver at skærmen køre 120hz FHD)
Den glød og intensitet der er i disse OLED paneler med en sort balance på pixelniveau, er virkelig imponerende, ville personligt gå i en stor bue uden om LCD når vi er oppe i disse prislejer af 15k, og især blandt LG og deres LCD-linie hvor det er svært at retfærdiggøre en udgift på 15k.. til konsolgaming helt klart OLED da HDR bliver mere og mere vejledende blandt de kommende spil og her er OLED i en klasse for sig,
#275487
Jeg opplevet det samme hos elkjøp (elgiganten i Norge), sælger prøvet å sælge sk85 som mye bedre TV enn b7...
Det jeg er usikker på er hvor stort problem jeg kan forvente at solstråler på skjermen kan gi. Kan det at rommet mitt har ikke optimal lyskontroll gjøre sk85 til et bedre valg? Eller er dette med solpåvirkning på oled helst et problem på mer solrike plasser enn Norge?
#279144
Hej
Lige et spørgsmål? Da jeg står i samme dilemma med elgiganten.
Hvad hvis man bruger det til mest tv og film i full hd kun. Har haft et a1 på prøve og jeg var skuffet over billedet især når man så tv på det?
Jeg tænker at det 4k matriale jeg kommer til at se mest, bliver via netflix indbygget i fjernsynet. Jeg synes personligt at sk85 r en pænere skærm og kigge på?.
Men ret mig hvis jeg tager fejl.
Kan erhverne en sk85 for 13,5 kilo og den b7 koster stadig 15kilo. For 65”
Og r det ik bedre med version 4,0 af webos?

Mvh en fortrivlet køber som har for lidt forstand på skærme?