Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#274151
Lige som mange her ved jeg ikke rigtig…… Har SONOS Playbar + Sub + 2xPlay:1 (og Play:5 i køkkenet) samt NAS og musik-streaming fra YouSee.

Umiddelbart håber jeg også på en afløser til ST5000.
Men hvordan er det med den nuværende ST5000?........
- Kan man tilslutte NAS til ST5000? (Jeg vil være glad for at droppe NASén og i stedet benytte USB-stick).
- Kan musik på et USB-stick, der er tilsluttet ST5000, afspilles på en SONY "køkkenhøjttaler"? Og kan man høre forskellig musik i "stuen" og "køkkenet" fra USBén?
- Hvordan afspilles "YouSee Musik" på ST5000? Er det kun YouSee´s app + ST5000´s indbyggede Chromecast, som kan benyttes, eller er der andre måder? (Jeg er glad for SONOS-appén, som jeg nu benytter).

Sikke en masse spørgsmål ;-)
#274152
Samtidig med at sonos pisser på deres kunder, så pisser Yousee også på deres kunden ved ikke at understøtte flere multirooms systemer end lige Sonos. :-(
#274163
yksa skrev:Samtidig med at sonos pisser på deres kunder, så pisser Yousee også på deres kunden ved ikke at understøtte flere multirooms systemer end lige Sonos. :-(
Et alternativ er Apples Airplay. Alle musiktjenester fungerer med Airplay, da det kører på systemniveau. Så udbyderne skal ikke gøre noget.

Men har YouSee Musik ikke også Chromecast support?
#274165
Rasmus Larsen skrev:
yksa skrev:Samtidig med at sonos pisser på deres kunder, så pisser Yousee også på deres kunden ved ikke at understøtte flere multirooms systemer end lige Sonos. :-(
Et alternativ er Apples Airplay. Alle musiktjenester fungerer med Airplay, da det kører på systemniveau. Så udbyderne skal ikke gøre noget.

Men har YouSee Musik ikke også Chromecast support?
Jo den har også chromecast support.
Jeg foretrækker stadig til enhver tid sonos frem for Apples Airplay.
#274169
Jeg synes godt nok, at der piskes en stemning op herinde. Hvor var I allesammen da Denon i sidste øjeblik valgte at springe fra den lovede, indbyggede Chromecast-feature i deres Heos-serie? Eller dengang hvor de kom med deres HS2-opdatering, som efterlod ejere af HS1 med fx manglende Alexa-mulighed.

Som tidligere Heos-ejer, vil jeg i hvert fald gerne skrive under på, at dén serie ikke er en substitut for Sonos. Denons app-support er simpelthen for ringe, og de er langsomme til at spytte firmwares ud. Samtidig er nogle af deres features regions-låste.

At man ligefrem fraråder folk at købe Sonos er lige en tand for aggressivt, IMO.
#274172
Kaktus-burger skrev:Jeg synes godt nok, at der piskes en stemning op herinde. Hvor var I allesammen da Denon i sidste øjeblik valgte at springe fra den lovede, indbyggede Chromecast-feature i deres Heos-serie? Eller dengang hvor de kom med deres HS2-opdatering, som efterlod ejere af HS1 med fx manglende Alexa-mulighed.

Som tidligere Heos-ejer, vil jeg i hvert fald gerne skrive under på, at dén serie ikke er en substitut for Sonos. Denons app-support er simpelthen for ringe, og de er langsomme til at spytte firmwares ud. Samtidig er nogle af deres features regions-låste.

At man ligefrem fraråder folk at købe Sonos er lige en tand for aggressivt, IMO.
Jeg har desværre ikke fulgt med i "scenen" og syntes netop det er svært at danne sig et overblik over hvad de forskellige kan og gør i forhold til problemer osv, after sales service er jo vigtigt på den her slags produkter!

Men du gik så fra Heos til Sonos? Og har ikke kigget dig tilbage eller hvordan? Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
#274173
A.Schmidt skrev:Er blevet tilbudt 5500kr for min soundbar og 2 x Play 1. Kan ikke finde ud af om jeg skal sælge det og prøve Samsung ks960
God nok pris. Men mon ikke du vil savne softwaren ?
#274175
Elkjr skrev:Jeg har desværre ikke fulgt med i "scenen" og syntes netop det er svært at danne sig et overblik over hvad de forskellige kan og gør i forhold til problemer osv, after sales service er jo vigtigt på den her slags produkter!

Men du gik så fra Heos til Sonos? Og har ikke kigget dig tilbage eller hvordan? Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Jeg har på intet tidspunkt savnet mine Heos-enheder. Jo, måske min Heos Link, så mit HIFI-system kan indgå i multirum. Dér savner jeg en Connect, men 3K for en simpel "link" er for dyrt, og brugtpriserne er ligeledes for høje, IMO. Så her nøjes jeg med Chromecast Audio til systemet i stuen.

Jeg havde en Heos 1 HS1, en Heos 1 HS2 og en Heos 5 HS2 samt en Heos Link. Selve hardwaren er vel fin nok, men softwaren er ikke på højde med Sonos', som jeg skrev før i forrige indlæg. Derudover er selve setup af systemet kluntet udført. Og så er jeg mægtig glad for TruePlay til Sonos. Play:1 og One lyder meget bedre end Heos 1, efter min mening.

Jeg har en Play:1 til badeværelset og en Sonos One til køkkenet, og jeg påtænker at købe en One mere og bytte den ud med Play:1. På sigt måske erstatte min nuværende soundbar med en Beam, men jeg er ganske tilfreds med min nuværende lyd til fladskærmen og konsollen.
#274176
Kaktus-burger skrev:
Elkjr skrev:Jeg har desværre ikke fulgt med i "scenen" og syntes netop det er svært at danne sig et overblik over hvad de forskellige kan og gør i forhold til problemer osv, after sales service er jo vigtigt på den her slags produkter!

Men du gik så fra Heos til Sonos? Og har ikke kigget dig tilbage eller hvordan? Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Jeg har på intet tidspunkt savnet mine Heos-enheder. Jo, måske min Heos Link, så mit HIFI-system kan indgå i multirum. Dér savner jeg en Connect, men 3K for en simpel "link" er for dyrt, og brugtpriserne er ligeledes for høje, IMO. Så her nøjes jeg med Chromecast Audio til systemet i stuen.

Jeg havde en Heos 1 HS1, en Heos 1 HS2 og en Heos 5 HS2 samt en Heos Link. Selve hardwaren er vel fin nok, men softwaren er ikke på højde med Sonos', som jeg skrev før i forrige indlæg. Derudover er selve setup af systemet kluntet udført. Og så er jeg mægtig glad for TruePlay til Sonos. Play:1 og One lyder meget bedre end Heos 1, efter min mening.

Jeg har en Play:1 til badeværelset og en Sonos One til køkkenet, og jeg påtænker at købe en One mere og bytte den ud med Play:1. På sigt måske erstatte min nuværende soundbar med en Beam, men jeg er ganske tilfreds med min nuværende lyd til fladskærmen og konsollen.
Ja det er også netop det jeg godt gad men syntes er for dyrt, købte for et par år siden en denon forstærker med er par Dali Zensor 1 højtalere og en Cambridge sub bestemt ikke voldsomt dyrt, men er fint tilfreds med det og gad virkelig godt det kunne blive en del af det.. Men ja bruger også en chromecast der til! nu spørger jeg måske dumt men hvad er true play? :-)
Bruger du Sonos til at spille musik fra Nas? Er nemlig Mp3 mand Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
#274177
Elkjr skrev:
Kaktus-burger skrev:
Elkjr skrev:Jeg har desværre ikke fulgt med i "scenen" og syntes netop det er svært at danne sig et overblik over hvad de forskellige kan og gør i forhold til problemer osv, after sales service er jo vigtigt på den her slags produkter!

Men du gik så fra Heos til Sonos? Og har ikke kigget dig tilbage eller hvordan? Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Jeg har på intet tidspunkt savnet mine Heos-enheder. Jo, måske min Heos Link, så mit HIFI-system kan indgå i multirum. Dér savner jeg en Connect, men 3K for en simpel "link" er for dyrt, og brugtpriserne er ligeledes for høje, IMO. Så her nøjes jeg med Chromecast Audio til systemet i stuen.

Jeg havde en Heos 1 HS1, en Heos 1 HS2 og en Heos 5 HS2 samt en Heos Link. Selve hardwaren er vel fin nok, men softwaren er ikke på højde med Sonos', som jeg skrev før i forrige indlæg. Derudover er selve setup af systemet kluntet udført. Og så er jeg mægtig glad for TruePlay til Sonos. Play:1 og One lyder meget bedre end Heos 1, efter min mening.

Jeg har en Play:1 til badeværelset og en Sonos One til køkkenet, og jeg påtænker at købe en One mere og bytte den ud med Play:1. På sigt måske erstatte min nuværende soundbar med en Beam, men jeg er ganske tilfreds med min nuværende lyd til fladskærmen og konsollen.
Ja det er også netop det jeg godt gad men syntes er for dyrt, købte for et par år siden en denon forstærker med er par Dali Zensor 1 højtalere og en Cambridge sub bestemt ikke voldsomt dyrt, men er fint tilfreds med det og gad virkelig godt det kunne blive en del af det.. Men ja bruger også en chromecast der til! nu spørger jeg måske dumt men hvad er true play? :-)
Bruger du Sonos til at spille musik fra Nas? Er nemlig Mp3 mand Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
JEG bruger Sonos til at spille fra NAS. Har ca. 110 GB i Apple Lossless.
TruePlay er et system til kalibrering af Sonos højttaleren til rummet.