Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274142
Du skal ikke tro alt du læser.

Firmware til din model, kan kun installeres når LG vil have de er kompatibelt. En unik krypterings nøgle på gør det umuligt at installere på andet tv , som ikke matcher nøgle eller krav.

Der er kun et men!, det er beta firmwares som er lavet til din model men kan begrænse funktionalitet hvis versionnummer er meget højere end din nuværende, f.eks 05.99.99 og du har 04.70.85 , så risikerer du at låse skærmen så du nok aldrig får en anden firmware på igen, da din nye firmware har højere nummmer som kan være tilfældet for beta udgivelser til udviklere, som altså godt kan rulle tilbage til tidligere revisioner, som du så ikke kan (så let).

LG har ikke lavet USB nøgle løsningen, for at man skal lade være, de har fuld tillid til at kun rigtige firmwares passer. Henter du firmware på LG's side , så har LG jo selv bekræftet den er kompatibel og lavet til din model. Du kan komme ud for at nogle ligger på engelske sider, andre på norske :) De er stadig lige kompatible men opdateringer er nok primært for det land, så derfor findes den ikke så mange andre steder før de også får inkluderet ændringer eller det er globale ændringer.
#275346
#Kaktus-bruger# jeg forsøger at få det opdateret, i håb om, at det vil rettet en irriterende fejl. Jeg oplever desværre tit, at tv'et mister signalet til mit Apple Tv 4K og PS4 Pro og skriver "Intet signal".

Er der andre, der har haft samme problem evt. på samme model?
#275348
Tyder på det er kvaliteten af dit HDMI kabel den er gal med. Eller lavpraktisk handshake problem (ved ikke om du bruger receiver og evt. har programmeret noget universal Remote til at udføre handlinger i en bestemt rækkefølge samt tid mellem aktiviteterne).
Vedr. opdatering til nyeste firmware skal du ikke være så nervøs. Har selv tidligere loaded fra andre LG sider før DK fik varianten. Brugere på AVS Forum gør det i ét væk uden problemer overhovedet.